Huishoudtopic #2

Ik weet niet of het echt 2-3 maanden is eigenlijk, misschien eerder 2 dan 3, misschien maar 6 weken, ik hou het niet bij dus misschien zit m’n gevoel ernaast. Maar ja wel een beetje hoor! Maar niet enorm. Meer zo van, ah die bloes zit in de was, was leuk geweest vandaag. Maar ja, dan doe ik gewoon wat anders aan en die bloes draag ik wel weer als die was is geweest. Maar ja ik ben bepaald geen fashionista en draag vooral op basis van 1) schoon en 2) comfortabel met het weer.

6 likes

Ik ben het met je eens. Ik doe altijd gewoon een normaal programma en zet hem dan zelf open als hij klaar is. Dan is alles wel snel droog

Volgens mij niet persè dat het sneller droog is wel dat het energiezuiniger is. Wij gebruiken het en zijn er altijd tevreden over. Het is bijna altijd 100% droog. Eco stand overigens wel ieys minder.

1 like

Ik draai het dus gewoon op een kort programma. Witte was dan wacht ik bijvoorbeeld 2 weken tot ik een stuk of 10 kledingstukken heb maar dan draai ik het gewoon. Als ik echt 1 of 2 items heb van een bepaald stofje dan draai ik dat gewoon op een 20 minuten programma en dan pas ik de touren aan. Maar ik ga niet een maand of langer ofzo wachten totdat ik dan alles van een specifieke kleur of materiaal heb hoor.

4 likes

Ongevraagd advies maar probeer geen ecostand te doen. Onze vaatwasser is met 7 jaar kapot gegaan. Installateur zei dat dit komt door de ecostand. Hij adviseerd om altijd op de hoogste stand te draaien.
Hij zei klinkt leuk maar omdat de temperatuur niet hoog is bouwt het vet zich op.

2 likes

Je kan prima eco stand gebruiken als je af en toe een kookwas doet.

4 likes

De monteur gaf aan altijd hoogste stand. En alleen snelle stand met bijv vaat van een verjaardag. Advies kwam van miele, bosch enz zelf. Wij gaan het er iig niet meer op gokken.

2 likes

Daardoor zien al mijn glazen er uit alsof ze smerig zijn (glascorrosie). Zou ik dus juist niet aanraden.

2 likes

Ja dit doe ik ook. Heb niet zoveel witte kledingstukken, maar heb sowieso niet zoveel kleding dus kan geen 2 maanden of 6 weken wachten tot ik het weer kan dragen😆

Voordeel is dat ik nu een baby heb waarmee ik mn witte was items nu aan kan vullen haha.

Ik raad het toch af om je baby bij de witte was te doen. Beetje zonde.

32 likes

Ja, klopt bij ons ook. Maar liever dat dan na 7 jaar een nieuwe vaatwasser kopen.

Nee joh veel makkelijker dan een badje, kort programma toch! Blijft ze lekker fris :laughing::laughing::laughing:

Forummen tijdens een ek wedstrijd is niet handig haha

2 likes

@Spaarlamp nog een ongevraagd advies, toen wij vorig jaar een nieuwe keuken kregen adviseerde de monteur om niet het standje op de vaatwasser te gebruiken dat hij automatisch opent. Daardoor gaat elke keer dat stoom langs je aanrechtblad en hij zag vaak schade daarvan voorbijkomen.

3 likes

@Jip @Medusa wat voor keukenblad hebben ze?

1 like

@Spaarlamp, dat kan ik inderdaad ook beamen! Ons keukenkastje is ervan gaan delamineren waardoor het kastje zelf ook wat is gaan volzuigen met vocht. Kwam overigens niet doordat we hem lieten openspringen maar omdat onze inventum vaatwasser een soort spleetje had waardoor hij op het einde stoom ‘lekte’. Voor de meeste merken kan je daar schijnbaar een strip voor kopen maar dat kon bij onze niet.

Doordat we daardoor contact hadden met onze leverancier hoorden we dat het openspringen dus ook echt funest is voor je keuken. Maar blijkbaar is die functie ingebouwd omdat zonder een condensdroger (want dat zit er dan dus vaak niet meer in) de vaatwasser energiezuiniger gelabeld mag worden.

1 like

Hopelijk snapt iemand wat ik bedoel, ik heb een aantal topjes van gebreid materiaal waar donkere lijnen in staan. Het lijken kreukels, maar dat zijn het niet. Het zijn ook geen vlekken die ik eruit kan wassen. Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Want ik vind het niet mooi en draag ze daardoor niet meer.

Foto

5 likes

Ik ben heel benieuwd of iemand het weet want ik heb precies hetzelfde met een top van vergelijkbaar fijn gebreid materiaal. Ook van die donkere strepen.

2 likes

Zijn dat niet gewoon “haaltjes” (?) in de stof? Dus dat het fijn geweven patroon daar iets beschadigd is een bepaalde richting?

Nee de stof is nog helemaal heel!

1 like

Volgens mij zijn dat wel kreukels, alleen krijg je ze er niet uit en voelt het niet gekreukt. Ik heb het ook gehad. Het is alleen bij zo’n bepaald type stof heb ik gemerkt (juist die lekkere zachte, soepele maar volgens mij wel polyester op een bepaalde manier geweven?) dus ik koop dat nu niet meer. Want mooi is het inderdaad niet…

3 likes