Huishoudtopic #2

Ik heb leren loafers waar parfum op is gevallen dus ze stinken nu, was ook niet eens een echt lekkere parfum dus helemaal rot, maar weet iemand iets om de geur eruit te krijgen of het iig te verminderen?

1 like

Een uur in de wind leggen? Nee sorry, dat is flauw

5 likes

Hahaha ja zo stinken ze nu wel :joy:

1 like

Baking soda in strooien helpt misschien, dat neemt wel geur op.

4 likes

Als je het merk van de kranen weet dan kan je ze mailen en vragen om advies voor schoonmaakmiddelen.

Bij de kranen die ik heb wordt bijv een microvezeldoek afgeraden en het liefst afdrogen na elk gebruik… denk dat het ook voor zwarte kranen handig is, dan heb je op den duur minder kalkvorming

2 likes

Koffiepads op leggen? Die nemen geur op geloof ik en neutraliseren.

2 likes

Wij hebben van die ouderwetse luifels/markiezen, en ik vind ze nog best leuk dus ik wil ze niet vervangen. Maar de rand stof die altijd ‘exposed’ is, is heel vies geworden. Maar hoe maak je dat schoon? Je kunt niet die dingen eraf halen en in de was gooien natuurlijk, maar zou dat wel willen doen. Of moet ik dan een bedrijf inschakelen?

1 like

Een stomer of hoge druk spuit erop?

Iemand dit er weleens uitgekregen? HG doet niet wat het belooft. Of is dit niet meer te herstellen :frowning:

2 likes

Waar kijken we naar?

4 likes

Inductieplaat met ingebrande plek

Glaskrabbertje?

2 likes

Retweet van cerafix, een topmiddel wie weet helpt het!

4 likes

@Portugal Deze bovenstaande twee tips combineren: Cerafix, of ander spul bedoelt voor keramische of inductieplaat goed de plek mee insmeren en nachtje laten “weken”. Dan volgende dag dit eraf halen met wat water (want dan is het ingedroogd) en met een glaskrabbertje de laatste restjes wegkrabben.

En ook al kun je inbranden niet helemaal voorkomen, het helpt wel, om direct als iets van vocht op de hete plaat komt, de plaat direct schoon te maken met een natte doek. Ook al tijdens het koken! Ik zie dat nog wel eens gebeuren bij ons vakantiehuisje, als daar de rijst of zo overkookt, dat ze de hitte eraf halen, maar het vocht niet opvegen, maar pas na het eten bij de afwas, als het fornuis wordt schoongemaakt. Dan is het al ingebrand.

Dank jullie! Ik vind een krabbertje beetje eng maar moet het gewoon proberen. Fijn dat jullie niet zeggen: dit gaat er sowieso niet meer uit

@TanteBetje ja ben ik inmiddels achter! Thanks. Ik ga morgen de spulletjes halen

1 like

Ik heb net toegegeven aan een intrusieve gedachte terwijl ik mijn afgedankte waterflosser stond uit te wassen. Zo’n ding is blijkbaar schitterend om schimmelige douche-voegen mee schoon te spuiten. Het was echt een tellsell-level transformatie #lifehack :drooling_face:

(Gaat uiteraard niet meer de mond in, but worth it.)

13 likes

Ik zoek een goede robotstofzuiger, maar ik heb geen idee wat te kopen. Mijn budget is max. € 350. De reden waarom is dat ik twee katten heb die niet alleen haar verliezen, maar waarvan de korreltjes van de kattenbak ook vaak uitloop op de vloer hebben. Daardoor moet ik bijna dagelijks stofzuigen.

Ik heb met de zoekfunctie al in dit topic gezocht, maar de meeste die aangeraden worden zijn ver boven het budget.

Iemand die er kan aanraden? Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende types en keuzes. Xiaomi lijkt me bv. wel goed (mijn ex had zo een), maar geen idee welk type ik dan moet kopen.

1 like

Deze heb ik nu een paar maanden.

Is wel een minder bekend merk, maar heeft veel goede reviews. De dweilfunctie vind ik niet echt een meerwaarde, daar heb je denk ik wel echt een duurdere voor nodig. Voor harde vloeren en hondenharen werkt het in ieder geval heel goed vind ik.

4 likes

Ik ben opzoek naar een dweil die te gebruiken is op laminaat. Er zijn echt 12381723 verschillende soorten en ik heb echt geen idee wat nou handig is. Ik zie dweilen van €3 maar ook van €80, is dat nou echt zo anders?

1 like