Huishoudtopic #2

Misschien liggend drogen? Hoe is dit gedroogd?

1 like

Je krijgt m zo al uit de was toch?
Ik kreeg het ergste er uit door m nog een keer nat te sprayen met plantenspuit…

1 like

Hij is binnen en heb net een ander kleurtje (mat platinum metaal ipv glimmend metaal) en ben er toch behoorlijk blij mee en kreeg gratis vuilniszakken!!!
Nieuwe prullenbak en helemaal in mn nopjes :joy::joy::joy::joy:

Bah ik word oud :nauseated_face:

3 likes

en @Virago dank!! Dasty heeft geholpen :smiley: Denk dat het een soort rood zand was.

4 likes

En voor iedereen die hier ook last van heeft, ik heb mijn topje vanmorgen met de stoomgenerator gestreken en hij is weer helemaal mooi! Dus met een gewone strijkbout wellicht eerst even nat spuiten en dan strijken.

3 likes

Weet even niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus maar hier, maar: ik ben verhuisd en mijn wc stinkt snel naar een beetje weeige oude urinelucht.

De wc is nieuw (nieuwe pot, nieuwe tegels) en het ruikt ook niet zó oud. Ik ben alleen en poets niet heel vaak, maar in mijn oude appartement was dat ook niet nodig (denk 1x per week… ja sorry :rofl:)

Maar kreeg het gevoel dat het hier daar niet aan lag. Nou stonk het vandaag weer terwijl ik het maandag gepoetst heb! Iets zegt mij dat het aan de wc zelf ligt, dus het design o.i.d. waardoor er ergens urine achter blijft wat niet vanzelf wordt weggespoeld. Maar de pot rook schoon (ja sorry heb even lopen snuffen hahaha). Ik zag ook dat de afvoerring niet helemaal netjes aansluit op de afvoerbuis. Zou het misschien daar aan kunnen liggen? Of misschien hebben jullie nog een idee voor het poetsen o.i.d.

Soms als ik plas hoor ik ook ergens anders een straaltje, toen ik dat in mijn oude huis een keer had bleek dat er ergens een lek zat. Dus dat kan helemaal toeval zijn maar ben ik nu toch alert op weet je wel. Oftewel… misschien heeft er iemand hier ervaring mee. Het frustreert me enorm want ik heb echt geen zin om elke dag de wc te moeten poetsen, plus als het iets bouwtechnisch is dan moet het natuurlijk ook gewoon opgelost worden. Wat denken jullie?

Edit: nou de lucht wordt erger ipv beter dus maar de woningbouw gebeld :sweat_smile:

2 likes

klinkt alsof er ergens inderdaad een afvoes niet goed waterdicht is aangesloten en je zo jus water lekt

1 like

Ik weet niet precies in welk topic dit past, maar ik heb al langere tijd een Roborock, en die stopte opeens en zei dan “fan error reset robot”. Dat resetten werkte niet. Ik heb toen een nieuwe fan besteld via AliExpress en op goed geluk hem uit elkaar gedraaid, nieuwe fan erin en weer in elkaar gezet en nu werkt hij heel goed
Ik heb een aantal schroefjes over :’) maar hij werkt weer.
Dus mocht je dezelfde error krijgen, het is het waard om te proberen.

6 likes

Iemand ervaring met een fijn schoonmaakmiddel/anti kalk op zwart gecoat kranen ed?
Net een nieuwe badkamer en wil beschadiging voorkomen

Ik heb leren loafers waar parfum op is gevallen dus ze stinken nu, was ook niet eens een echt lekkere parfum dus helemaal rot, maar weet iemand iets om de geur eruit te krijgen of het iig te verminderen?

1 like

Een uur in de wind leggen? Nee sorry, dat is flauw

5 likes

Hahaha ja zo stinken ze nu wel :joy:

1 like

Baking soda in strooien helpt misschien, dat neemt wel geur op.

4 likes

Als je het merk van de kranen weet dan kan je ze mailen en vragen om advies voor schoonmaakmiddelen.

Bij de kranen die ik heb wordt bijv een microvezeldoek afgeraden en het liefst afdrogen na elk gebruik… denk dat het ook voor zwarte kranen handig is, dan heb je op den duur minder kalkvorming

2 likes

Koffiepads op leggen? Die nemen geur op geloof ik en neutraliseren.

2 likes

Wij hebben van die ouderwetse luifels/markiezen, en ik vind ze nog best leuk dus ik wil ze niet vervangen. Maar de rand stof die altijd ‘exposed’ is, is heel vies geworden. Maar hoe maak je dat schoon? Je kunt niet die dingen eraf halen en in de was gooien natuurlijk, maar zou dat wel willen doen. Of moet ik dan een bedrijf inschakelen?

1 like

Een stomer of hoge druk spuit erop?

Iemand dit er weleens uitgekregen? HG doet niet wat het belooft. Of is dit niet meer te herstellen :frowning:

2 likes

Waar kijken we naar?

4 likes

Inductieplaat met ingebrande plek