Glaskrabbertje?
Retweet van cerafix, een topmiddel wie weet helpt het!
@Portugal Deze bovenstaande twee tips combineren: Cerafix, of ander spul bedoelt voor keramische of inductieplaat goed de plek mee insmeren en nachtje laten “weken”. Dan volgende dag dit eraf halen met wat water (want dan is het ingedroogd) en met een glaskrabbertje de laatste restjes wegkrabben.
En ook al kun je inbranden niet helemaal voorkomen, het helpt wel, om direct als iets van vocht op de hete plaat komt, de plaat direct schoon te maken met een natte doek. Ook al tijdens het koken! Ik zie dat nog wel eens gebeuren bij ons vakantiehuisje, als daar de rijst of zo overkookt, dat ze de hitte eraf halen, maar het vocht niet opvegen, maar pas na het eten bij de afwas, als het fornuis wordt schoongemaakt. Dan is het al ingebrand.
Dank jullie! Ik vind een krabbertje beetje eng maar moet het gewoon proberen. Fijn dat jullie niet zeggen: dit gaat er sowieso niet meer uit
@TanteBetje ja ben ik inmiddels achter! Thanks. Ik ga morgen de spulletjes halen
Ik heb net toegegeven aan een intrusieve gedachte terwijl ik mijn afgedankte waterflosser stond uit te wassen. Zo’n ding is blijkbaar schitterend om schimmelige douche-voegen mee schoon te spuiten. Het was echt een tellsell-level transformatie #lifehack
(Gaat uiteraard niet meer de mond in, but worth it.)
Ik zoek een goede robotstofzuiger, maar ik heb geen idee wat te kopen. Mijn budget is max. € 350. De reden waarom is dat ik twee katten heb die niet alleen haar verliezen, maar waarvan de korreltjes van de kattenbak ook vaak uitloop op de vloer hebben. Daardoor moet ik bijna dagelijks stofzuigen.
Ik heb met de zoekfunctie al in dit topic gezocht, maar de meeste die aangeraden worden zijn ver boven het budget.
Iemand die er kan aanraden? Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende types en keuzes. Xiaomi lijkt me bv. wel goed (mijn ex had zo een), maar geen idee welk type ik dan moet kopen.
Deze heb ik nu een paar maanden.
Is wel een minder bekend merk, maar heeft veel goede reviews. De dweilfunctie vind ik niet echt een meerwaarde, daar heb je denk ik wel echt een duurdere voor nodig. Voor harde vloeren en hondenharen werkt het in ieder geval heel goed vind ik.
Ik ben opzoek naar een dweil die te gebruiken is op laminaat. Er zijn echt 12381723 verschillende soorten en ik heb echt geen idee wat nou handig is. Ik zie dweilen van €3 maar ook van €80, is dat nou echt zo anders?
Ik gebruik de vileda turbo 3in1, makkelijk te gebruiken en je kan de dweil in je wasmachine doen.
Ik heb de Blaupunkt Bluebot Xtreme en ben ik tevreden mee. Kan je nu voor 344 krijgen.
Ik dweil er niet mee, weet niet hoe dat gaat.
De app werkt prima, je kunt ook makkelijk een klein stukje laten stofzuigen en stukken aangeven waar hij niet mag komen.
Help! Ik heb vandaag een deepclean van stof in mijn huis gedaan op die plekjes waar je nooit/zelden komt. Heftig veel stof. Nu 2 vragen;
- Hoe maken jullie een plumeau schoon? Is afkloppen voldoende, of moet deze in het sop?
- Wat zijn eigenlijk jullie tips voor stoffen, stofnesten etc? Wat is een goede doek? Wat is de juiste volgorde, wat zijn de lifehacks. Want ik ben op de gekste plekken geweest met eerst een plumeau voor de ergste klap, dan een licht vochtige doek, dan de stofzuiger en dan een dweil als ik erbij kon. Ongeveer in die volgorde, maar echt schoon voelt het nog steeds niet.
Tips? Van harte welkom!
Ik doe met stof zelden een vochtige doek. Sws alles eerst uitgebreid droog afdoen, niet alleen met een plumeau. Want die pikt echt niet alles op en dan meteen een vochtige doek erover werkt in mijn ervaring niet goed/fijn als er nog best wat stof ligt.
Dat merkte ik, inderdaad! Heb je dan een speciale stofdoek? Of kan dat ook met een zachte microvezel?
Gewoon zachte microvezel! Ik doe zelf ook veel met de swiffer duster. Die pikt meer op dan een plumeau en vind ik zelf wel handig.
https://www.amazon.nl/dp/B0BQBQJ784?ref_=pe_28126711_487767311_302_E_DDE_dt_1
Ik heb deze, top ding
Ik doe alles met mn swiffer duster en daar haal je echt absurde stofvlokken mee weg
Ik stofzuig eerst, dan een droge microvezeldoek of swiffer duster en vervolgens alleen nog een vochtige doek als iets vies is (dus meer dan stof). Stofzuigen haalt al veel weg, als je dat pas later doet veeg je eerst veel stof heen en weer vind ik.
Ik heb een gele stofdoek van sorbo en dat is echt een topding. Lekker zacht en pakt veel stof op. Soms ga ik alles nog na met een klamme doek en eventueel drogen.
Als het gaat om stof aan het plafond/muur ga ik eerst met een stofzuiger erbijlangs en daarna met zo’n spinnenragebol.
Lampenkappen enzo doe ik altijd met een stofzuiger en dan met dezelfde opzetstuk als voor de bank daar kan je ook je gordijnen mee doen.
Mijn volgorde is trouwens eerst stoffen, dan eventueel afnemen, plafond/lampenkappen enzo stofzuigen, de rest stofzuigen en dan dweilen.
De stofdoek was ik in de wasmachine. Voor hele vieze stofnesten/plekken gebruik ik ook wel eens apart een andere microvezeldoek.
Wij hebben een nieuwe vaatwasser, maar de spijltjes, zeg maar waar je de borden etc in klemt, zijn erg kort waardoor mijn hoge glazen omvallen, zijn hier verhogers voor? Ik heb al gegoogeld maar kan niks vinden.