Huishoudtopic #2

Ja wil wel!! Maar degene met wie ik woon heeft het me verboden :face_with_spiral_eyes:

1 like

Ik probeer t eerst even nog hoor, de aanschaf was te duur om meteen te verkopen. Ik heb natuurlijk 3 geuren erbij gekocht meteen. Want geurtjes.

3 likes

Sorry ik wilde het aan iemand anders vragen :sob: ik denk al wat bedoelt ze met geurtjes :joy: En na mn vraag ging ik direct googlen en heb nu ook een stoomreiniger van karcher besteld.

1 like

Dasty heeft net een vlek tapenade uit het vloerkleed gehaald😍

7 likes

Flauw van Harry

3 likes

Ben opzoek naar iets om de tegels in de badkamer (muren) mee schoon te kunnen maken. Is zoiets als op de foto handig?

1 like

Ja
Of van de blokker zo’n swiffersysteem

1 like

Voor de badkamer zelf zou zoiets wel kunnen denk ik. Meteen multifunctioneel want verder kun je hem voor alle vloeren gebruiken. Voor tegels in de douche zou ik zelf meer kracht willen kunnen zetten om echt goed te schrobben. Ik gebruik zelf altijd tijdens een douchebeurt een borstel om de tegels goed schoon te schrobben van zeepresten/kalk e.d.

3 likes

Ik heb zo’n vileda dweil met 2 mophoofden of hoe heet dat, 1 schonere voor de muren en een grauwe voor de vloer

1 like

Schoonmaken is opeens leuk! Goeie aankopen deze week… De dyson 8 animal + en de leifheit clean en twist.

11 likes

Voor de vloer heb ik een stoomreiniger, maar die kan niet tegen de muren aan, vandaar dat is daar nog iets voor zoek.

@Indigo idd bedoeld voor de overige muren die ik nu eigenlijk nooit doe, maar wel eens zou willen doen! Dan ga ik voor deze!

3 likes

Halppp

Ik heb opeens wat zwarte vlekken in mijn eiken tafel. Ik reinig alleen met warm water maar opeens werd dit wel heel donker?? Lijkt echt in die nerf te zitten ofzo. Nu las ik dat ontweringswater lan helpen. Iemand hier ervaring mee?

Also zie je links onder een vetvlek die ik niet eruit krijg, heb wel een wood cleaner set maar daarmee ging die niet eruit. Tips plz :smiling_face_with_tear:

3 likes

Voor dat zwarte weet ik niks, maar op zo’n vetvlek helpt groene zeep. Beetje erop doen en dan iedere dag met een schone vochtige doek er overheen.

1 like

Als ik het goed begrijp is het onbehandeld eiken? Dat gaat vergrijzen onder invloed van licht, dat is de eigenschap van het materiaal. Als je dat niet wil moet je behandelen met iets (een lak, een olie, wat je wil) om dat tegen te gaan.

2 likes

Ik heb the pink stuff gekocht en scrub daddies :smiling_face_with_tear:. Dat wordt tzt een cleantokwaardige voorjaarsschoonmaak

7 likes

Jawel is wel behandeld!

1 like

Wat vinden jullie prettig om te gebruiken voor het afstoffen van dingen?

3 likes

Ik ben echt de slechtste huisvrouw die er is, maar de swiffer duster - of de namaak van de Action - is zo chill. Daarmee kan ik zelfs afstoffen.

4 likes

Ja zo’n swiffer gebruik ik ook. Al gebruik ik ook vaak de borstelkop op de stofzuiger :smiling_face_with_tear:

4 likes

Swiffer (echte of Action) of een microvezeldoek

2 likes