Wat vinden jullie prettig om te gebruiken voor het afstoffen van dingen?
Ik ben echt de slechtste huisvrouw die er is, maar de swiffer duster - of de namaak van de Action - is zo chill. Daarmee kan ik zelfs afstoffen.
Ja zoān swiffer gebruik ik ook. Al gebruik ik ook vaak de borstelkop op de stofzuiger
Swiffer (echte of Action) of een microvezeldoek
Ik heb dat in mān vaatwasser hangen maar helpt vrij weinig bij mij haha
Mijn vaatwasser stond vol water filter is gewoon helemaal schoon⦠Leek erop alsof het water alleen niet was weggepompt, dat heb ik bij mān ouders ook wel eens gehad. Dus op hoop van zegen een kort programma aangezet en dan hoop ik dat al het water gewoon weggepompt is.
Duim voor me, ding is pas 2 jaar oudā¦
Dit heb ik ook wel eens gehad. Hele filter eruithalen en schoonmaken, maar daarnaast ook heel voorzichtig (met handschoenen) voelen of er iets klem zit in de afvoer.
Wij hebben weleens een stuk groente of glasscherven in dat gat gehad⦠na bovenstaande stappen en idd leeg programma draaien opgelost!
yes mijn stofzuiger is eindelijk stuk. Ik wil nu voor een fijne krachtige steelstofzuiger gaan. Iemand aanbevelingen? is zoān dyson echt zijn geld waard?
Ik vond van niet, niet krachtig genoeg en accu werd snel minder. Volgens mij verschilt het wel per model maar ik zou echt geen dyson meer kopen. De AEG die ik nu heb is veel fijner.
Welk model heb je?
Wij hebben al twee jaar de Dyson denk V11 of V13 (was toen de nieuwste) en geen problemen met de accu. Alles werkt nog goed.
Ik heb een Dyson V6 animal van ik denk al een jaar of 4/5 oud inmiddels en ben er nog steeds super blij mee.
Edit: Heb laatst wel een nieuwe borstel moeten kopen want die deed het niet meer, maar was voor 60 euro klaar en nu doet ie het weer als een zonnetje dus vond dat gezien de leeftijd niet zo heel erg.
Ik doe het zelf niet maar zou wel kunnen; de wasmand waarin je 't vervoert even met een doekje afnemen voor de schone was erin gaat? Moet je wel een plastic wasmand hebben. Onze vieze was gaat in een wasmand die bekleed is met stof voor het naar de wasmachine gaat dus die stoffen zak haal ik eruit en was ik eens in de zoveel tijd mee met handdoeken etc.
Ik heb AEG CX7-2-S360 - Animal Edition. Welke dyson ik had weet ik niet meer, maar dat was geen animal edition. Dat heeft misschien wel meegespeeld, want ik heb twee flink verharende katten.
De steelstofzuigers van Philips zijn echt top
Haha ik ook niet? Maar heb wel een emmer voor extra vieze (lees: baby) was waar het dan even in weekt.
Maar mijn eigen kleding vind ik niet dusdanig vies dat ik daar een aparte wasmand voor nodig heb haha.
Ik woon ook heel klein en gebruik eigenlijk altijd zoān grote ikea tas om de schone was in te doen, die tas vouw ik weer op erna. Dus ik zou ook wat vouwbaars halen als je ook klein woont.
Budgettip: haal zoān grote blauwe Ikea-zak om je schone was te vervoeren, ideaal en het neemt geen ruimte in!
Edit: wat @Croky zegt dus!
Ik ben bijna 30 en heb nog nooit in mijn leven de ramen gewassen dat stukje zijn mijn ouders vergeten in de opvoeding, voor de rest kan ik prima schoonmaken haha. Maaar, na bijna 30 jaar wordt het toch wel tijd om de ramen eens schoon te maken. Hoe pak ik dit het beste aan? Heeft er iemand tips voor deze leek?
Edit: ik kom er op Google maar matig uit omdat Google er vanuit gaat dat je de basis van glazen wassen wel weet en dus vooral pro tips heeft maar bij mij ontbreekt zelfs de basis
Wat ik altijd doe is het volgende:
- Sopje maken in een emmer met heet water met een scheutje schoonmaakazijn en 3 druppels afwasmiddel. Had ooit in de krant gelezen dat dat de ideale samenstelling is om ramen mee schoon te maken.
- Met een grote zachte spons (zoān model spons bedoel ik: viscose spons - HEMA) ga je het raam vervolgens inzepen met dat sopje.
Als het raam erg vies is zou ik eerst gewoon een emmer vullen met heet water en daarmee het raam afnemen, anders is je sop meteen vies. - Dan trek je met een raamwisser in een strakke baan het water naar beneden.
- De wisser maak je tussen elke baan droog met een ramenzeem / theedoek / andere doek die goed vocht opneemt.
Water wat achterblijft op het raam (druppels, kleine strepen) kun je ook wegvegen met een zeem of theedoek. Een zeem moet je apart weer kopen denk ik, het kan dus ook heel goed met een theedoek.
Als het goed is dan is je raam nu schoon.
Ik hoor en zie in vlogs ook goede resultaten met een Karcher ramenreiniger. Dat is wel een duurder apparaat maar daar zou je ook naar kunnen kijken.
Zorg wel dat je een goede raamwisser hebt die geen krassen maakt op het glas.
Ik heb zelf zoān soort model: handtrekker - HEMA
Niet van Hema maar een ander merk.
Gebruik ook geen schuurspons voor je raam want dan krijg je ook krassen.