Huishoudtopic #2

Wij hebben heel lang getwijfeld over een steelstofzuiger van dyson en dus lang niet gekocht. Een paar maanden geleden zijn we toch overstag gegaan en hebben de v12 gekocht. (De lichtste om te dragen) en we hebben zoveel spijt dat we die niet eerder gekocht hebben!! Hij zuigt echt goed, de batterij gaat (nu iig) een uur mee en het is echt makkelijk. Hierdoor pak ik dat ding elke dag waardoor het veel schoner blijft hier thuis. Ik schrok alleen echt door dat groene lampje voorop, want daarmee zie je dus echt elk stofdeeltje en haartje op je vloer liggen :joy:

11 likes

Wij hebben erg veel trappen in huis, dus een draadloze is daarvoor wel echt ideaal. Ook om de trappen zelf te zuigen. Ik denk dat als je echt grotere stukken viezigheid hebt, het wel lastiger zuigt. Gras wat je naar binnen loopt of huisdier haren bijvoorbeeld. Wij lopen binnen niet op schoenen, dan scheelt. Kruimels van het eten doe ik met de kruimeldief (die zit in de steelstofzuiger).

2 likes

Ik heb een huis met 2 verdiepingen en vind het daar ideaal om de gewone stofzuiger met zak beneden te hebben staan en de steelstofzuiger boven. Boven wordt het minder vies dus minder zuigkracht is geen probleem en de steelstofzuiger is echt veel handiger voor de trap. Voorheen stofzuigde ik boven bijna nooit omdat ik het te veel gedoe vond om de stofzuiger omhoog te tillen :sweat_smile:

3 likes

Wij hebben een dyson. Ik ben daar zelf niet zo te spreken over. Maar ik wil geen gewone stofzuiger weer. Die van ons viel altijd zo dramatisch om, of ik kon dan net niet bij een hoekje omdat het snoer net 3 mm tekort was. Dus daar kwam ik dan niet omdat ik te lui was om een ander stopcontact te zoeken voor het laatste stukje.

1 like

Het ligt ook aan je woonomstandigheden. Ik woon niet zo groot, heb geen trappen/verdiepingen, kinderen of huisdieren, dus ik gebruik alleen een steelstofzuiger. Die van mij zuigt goed en ik kan meerdere keren mijn huis stofzuigen op 1 volle accu.

1 like

Ik vind die turbo borstel confronterender hoor, dacht altijd dat mijn bank en kleed wel schoon waren met m’n gewone Philips stofzuiger, er kwamen echt 3 katten uit toen ik met m’n Dyson erover ging.
Wil nu nog dat kleinere turbo opzetstuk voor bakken enz maar die is steeds uitverkocht.

3 likes

Welke is dat? Ik heb wel veel opzetstukken maar gebruik de meeste eigenlijk nooit.

2 likes

https://www.dyson.nl/support/journey/tools/972213-01

1 like

Ooh die heb ik! Gebruik die ook wel regelmatig, vooral voor de bank en matten.

Jaaa die kleine hadden wij erbij en dat is zo bevredigend (en goor). Het is ook heel ander “stof” wat er uit die bank komt.

1 like

Ik gebruik mijn steelstofzuiger als ik even snel de boel netjes wil hebben, maar om echt grondig te kunnen stofzuigen pak ik toch echt mijn gewone stofzuiger. Met zak, want slechte ervaringen met stofzuigers die zakloos zijn.

2 likes

Ik ben benieuwd hoe jullie je voorraad in huis bij houden, zijn er mensen die lijstjes bijhouden of is het puur even in de kast kijken? En hou je dan ook bij voor hoeveel je iets koopt?

Ik heb een lijstje met een basis voorraad die ik in huis wil hebben. Meestal is dat allemaal wel in huis want als ik bv rijst opmaak, zet ik dat op het boodschappenlijstje. Eens in de zoveel tijd maak ik alle kasten schoon en zet ik alles op het boodschappenlijstje dat (bijna) op is.

Hou verder geen lijstje bij. Hoogstens als ik dus alles schoonmaak en kleine restjes zie, dan maak ik een lijstje met wat op moet en welke maaltijden ik daar mee ga maken.

3 likes

Ik heb de regel dat als ik iets uit de voorraadkast pak, ik het direct ook op mijn boodschappenlijstje zet zodat ik een nieuwe kan kopen. Zo grijp ik eigenlijk nooit mis.
(In theorie dan, want mijn vriend doet dit niet, en is nog elke keer verbaasd dat het afwasmiddel op is terwijl hij zelf de laatste fles uit de kast heeft gepakt. Maar dat is meer iets voor het relatie-ergernissen topic :smile:)

7 likes

Ik gebruik de boodschappenlijst uit de AH app en voeg producten toe als ik iets gebruik dat bijna op is. Mijn vriend heeft ook toegang tot die lijst, dus dat is wel handig

2 likes

Alleen voor de vriezer een lijstje, gewoon in mijn notitie-app. Verder weet ik het eigenlijk wel als ik iets heb opgemaakt en moet bijkopen en ik koop veel dingen ook pas als ik weet dat ik ze binnenkort ga gebruiken, dus geen grote voorraad hier, op wat aanbiedingen na.

1 like

Ik heb in twee kamers tapijt liggen dat helemaal plat geworden is en daardoor niet meer te stofzuigen is. Ik stofzuig gewoon óver de platte haartjes heen, dus stofzuigen doet echt helemaal niets, de stofzuiger hobbelt er een beetje overheen zonder iets op te zuigen. Is er iets aan te doen om het tapijt weer normaal te krijgen, zodat het in elk geval te stofzuigen is?

Het gekke is dat dit tapijt in drie kamers ligt (nog van vorige bewoners) en in één slaapkamer is het echt nog helemaal goed, helemaal open qua structuur en prima te stofzuigen. In de andere twee slaapkamers is het zo helemaal plat.

Zou het zin hebben om het tapijt te kammen? Daar is speciaal gereedschap voor. Het klinkt alsof er een zware kast ofzo op die kamer heeft gestaan voor langere tijd?

2 likes

Hier hebben we een gezamenlijk todoist lijstje waar we beiden producten op zetten zodra we de laatste pakken.

En mijn boodschappenlijst maak ik in een spreadsheet waar ik per categorie een lijstje heb met basic dingen die ik sowieso genoeg in huis wil hebben, zoals bijv. bloem, suiker, koffiebonen etc. Die check ik altijd nog even als ik twijfel of iets bijna op is.

En als ik een weekmenu ga bedenken kijk ik ook eerst altijd even in de vriezer.

2 likes

Kan die ene kamer een logeerkamer zijn geweest? Want dan is het minder platgelopen.