Huishoudtopic #2

Welk schoonmaakmiddel kun je bij dweilen gebruiken wat een vieze vloer (laminaat) écht goed reinigt met een dweil zonder op je knieën te zitten en te moeten schrobben?

2 likes

Ik zou kijken of het helpt als je met een walnoot (de inhoud /nootje zelf) op de lichte vlekken wrijft. En anders is het grove geschut schuren en ik denk een vrij lichte beits of olie. Daar kun je je dan beter even voor laten adviseren denk ik.

4 likes

Ik heb een oude kast mooi gekregen door olijfolie erop te smeren

2 likes

Bedankt voor de tips, met een walnoot zijn de plekken al grotendeels verdwenen! Het is echt een vintage kast, hij heeft al meer sporen van gebruik en dat is helemaal niet erg. Alleen deze plekken sprongen wel heel erg in het oog. Nu niet meer, heel blij mee!

12 likes

Dyson kopen: ja of nee? Het huis is te klein voor een robotstofzuiger, en we zijn te lui om de gewone steeds te pakken, maar daardoor is het wel vaak vies en daar word ik gek van. Mijn vriend vindt 430 euro (V11) voor een stofzuiger te gek, maar ik sta op het punt…

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik heb hem na een week weer teruggebracht. Vreselijk ding, je kan nergens onder of achter zuigen zonder de lange stang zeg maar want dan zit dat grote handvat met dat ding waar de stof in komt in de weg.

De batterij is idioot snel leeg. Ik kan een steel stofzuiger aanraden. Maar ik heb spijt van de dyson.

2 likes

Ik zou een andere steelstofzuiger kopen, veel goedkoper en werkt ook gewoon

5 likes

Ik doe zelf altijd azijn!

1 like

Ja ik heb er al 2-3 gehad maar vond ze steeds echt niet goed zuigen, ben dus op zoek naar een die echt doet wat hij belooft:…

1 like

Even een tegengeluid tov bovenstaande berichtjes: Ik heb een Dyson Gen5detect en ben daar wel heel tevreden over! We hebben een hond en zuigen daarom bijna dagelijks en ik kan op 1 accu-lading het hele huis doen (3 verdiepingen + trappen + bank) en heb nog geen verlies in zuigkracht gemerkt sinds we hem hebben (>1 jaar). Deze is wel duurder dan de V11 dus weet niet hoe de prestaties te vergelijken zijn, maar ik vind dit echt een top ding.

Hiervoor een AEG en Philips steelstofzuiger gehad en die waren veel sneller leeg en kregen al vrij snel kuren.

3 likes

Is ook echt veel haha. Ik denk dat het wel echt aan je leven ligt en hoe vies je huis wordt. Als je nu vindt dat je te weinig stofzuigt kan het wel helpen want je pakt m echt heel makkelijk. Wij hebben al jaren een v8 (accu vervangen tijd terug voor een zwaardere) en ik vind het echt iets voor erbij en niet om je gewone stofzuiger te vervangen. We hebben een enorm verharende hond dus ik stofzuig sowieso 1-2 x per dag (fml haha misschien soms zelfs 3) en 1 x daarvan is alsnog met de gewone stofzuiger. Die zuigt gewoon meer op. Vind de Dyson voor de trap zelf juist ook onhandig want hij blaast alles in t rond? Denk dat je met een swiffer meer doet op de trap dan met de Dyson. Maar wij hebben m dus ook al wel wat langer, een nieuwer midel doet het vast beter.
Denk dat we als ie kapot zou gaan wel een nieuwe zouden kopen. Maar dat is dus wel echt vooral vanwege onze hond.

1 like

De Samsung Jet75 is laatst als beste uit de test bij de consumentenbond gekomen. Die is ook duur, maar betaalbaarder dan een dyson.

1 like

Welke verhouding gebruik je? Bij mij thuis droogt dat altijd heel vlekkerig op

1 like

Ik ben na 4 jaar nog steeds heel blij met de Dyson, we stofzuigden daarvoor 1 of 2 keer per week. Nu dagelijks, het is echt zoveel schoner nu. En wat ik ook handig vindt is dat je er ook snel even 1 ruimte mee zuigt. Bijvoorbeeld de keuken na het eten, of de gang als mijn kind net uit de speeltuin komt. Als hij kapot gaat koop ik zonder aarzelen direct een nieuwe. Ik kan ook makkelijk het hele huis ermee zuigen en dan is de accu niet leeg. We laden hem elke drie dagen op ofzo.

Edit: met een gewone stofzuiger kun je ook 1 ruimte doen natuurlijk, maar ik deed dat nooit want teveel moeite. De dyson staat altijd klaar zonder dat ik eerst het snoer moet uitrollen etc

7 likes

M’n gootsteen is ontzettend verstopt… heb de zwanenhals al eraf gehaald en schoongemaakt (deze zat niet verstopt ofzo) en HG duo ontstopper gebruikt maar helpt beide niet :frowning:

Iemand nog een andere tip behalve een ontstoppingsbedrijf laten komen? Ik woon in een huurwoning dus de kosten zijn ook voor mezelf en ik had al een tegenvaller deze maand dus dat zou klote zijn :sweat_smile:

2 likes

Een trekveer proberen? Edit; heb je al wel zo’n gewone ontstopper met rubber en een stok gebruikte?

4 likes

Ja gewone ontstopper al gebruikt! Trekveer nog niet, kan dat nog wel proberen ja… thanks!

1 like

Loopt het wel door als je de zwanenhals er af hebt? Dan zou het water rechtstreeks naar beneden moeten lopen. Dat betekend dat de verstopping in de muur zit, en dan zijn de kosten voor de verhuurder en niet de huurder! Alleen als je putje of pijp waar je bij kan verstopt zit moet je het zelf oplossen.

3 likes

Is dat zo? Ik dacht dat de kosten voor ontstopping sowieso voor de huurder waren, behalve als het in het gebouw zelf zit en niet in de woning (woon in een appartement complex). Als de zwanenhals eraf is loopt het inderdaad recht naar beneden

Maar ga eerst even aan de slag met een veer en anders bel ik m’n huisbaas. Thanks!

2 likes