Huishoudtopic #2

Ik heb het topic al doorzocht maar heeft iemand de ultieme tip om de douche schoon te krijgen? Vooral onderaan de muren zit allemaal aanslag van kalk en resten douchegel etc. Echt een ramp om schoon te houden. Alleen tegels, geen glazen deur

Officieel ben je als huurder verantwoordelijk tot het aansluitpunt vanuit de woning op het gemeenteriool.

Maar misschien dat de verhuurder de kosten wel op zich wil nemen, mocht er toch een bedrijf bij moeten komen. Je kan het in ieder geval proberen.
En als je een ontstoppingsveer gaat gebruiken zou ik er wel voor zorgen dat je huid goed beschermd is (handschoenen aan, lange mouwen) omdat je ontstoppingsmiddel hebt gebruikt en dat wil je niet op je huid krijgen.
Een elektrische rioolveer werkt het beste, als je die ergens kan lenen of huren zou ik dat doen. Met een handmatige bestaat de kans dat het niet lukt, zeker als je veel bochten hebt.

1 like

HG Kalkweg spray, en om dit te voorkomen je douche na elke douchebeurt droog maken.

1 like

Washcat krijgt alles weg, echt topspul.

2 likes

Thanks! Heb inmiddels de verhuurder gesproken, ze gaat met de VVE bellen!

2 likes

Welke Dyson heb je precies?

3 likes

Dit werkt vast ook wel! Al lijkt me dat wel wat meer gedoe eerst helemaal de mixer pakken stopcontact enz. Maar als het zwaar is werkt het vast goed!

@Knipschaartje geen idee wat de verhouding azijn-water is. Ik heb volgens mij een emmer van vijf liter daar doe ik koud water in en dan een flinke scheut azijn. Best wat hoor zeg een klein koffie kopje ofzo? Vooral koud water helpt tegen raar opdrogen! En zelf droog ik meestal na dat werkt nog beter maar is meer werk.

2 likes

Geen idee of het kwaad kan op tegels, maar wc reiniger werkt echt goed tegen kalk. Dat gebruik ik tegenwoordig om mijn douchecabine schoon te maken. Ik heb hier hard water dus was heel blij toen ik dit ontdekte.

1 like

Best een oude, de V8, toen we hem kochten was hij al flink afgeprijsd

2 likes

Ja love onze V15. Ik weet niet hoe anderen stofzuigen maar bij ons kan ik het hele huis stofzuigen op een accu. Wel meteen een extra filter kopen zodat als die vies is, je meteen kan wisselen.

4 likes

Maakt het dan nog uit elke wc reiniger je gebruikt?

1 like

Volgens mij niet, ik heb tot nu toe ecover en een ander random merk gebruikt en dat werkte allebei goed.

Heb je een fonteintje in het toilet? Als de sifon droog staat, kan dat een rioollucht veroorzaken.

1 like

Tja, wat moet ik doen? Heb duo ontstopper van de Action in huis. Douche loopt niet lekker door. Plunger werkt voor 2 dagen en dan weer hetzelfde liedje. Ben ‘bang’ dat ik de leidingen kapot maak. Iemand ervaringen?

2 likes

Wij hebben de haarknipper oid van HG en die doet het top in de douche! Maar durf niks te zeggen over het riool, op een gegeven moment ben je zo hopeloos dat je het maar gewoon doet denk :joy:

2 likes

Tsja, ik denk dan altijd: dat ontstoppingsmiddel zit in een plastic fles. Met dat plastic gebeurt niks, dat raakt niet aangetast. Dan zal het met het aantasten van de leidingen vast ook wel meevallen.

2 likes

Misschien eerst zoiest proberen?

2 likes

Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Leidingen hebben bochten/knikken en die zijn met lijm geplakt. Dat heeft een fles niet. Op allerlei plaatsen zitten rubberen ringen voor waterdichtheid, dat zit niet in een fles. Juist die plekken kunnen worden aangetast door ontstopper. Maar: you do you!

4 likes

Leuk nieuws voor de fans van Nancy Birtwhistle:

Haar boeken krijgen een Nederlandse vertaling! (screenshot van vorige week, dacht er nu pas aan om het te delen).

27 likes

Meh, goed punt. Ik denk dat jij gelijk hebt.

1 like