Haha hierboven ging het over dat pure magic recept dat hielp bij mij echt fantastisch tegen hardnekkige kalkaanslag, is dat iets? … en gewoon een idee: als de wc pot bijv echt TE GOOR is om te blijven gebruiken dan kan je misschien een basic model kopen bij de Hornbach en alleen dat vervangen? Of op marktplaats een nieuw wastafelmeubel oid kopen…
Vaak is het een kwestie van keer na keer schoonmaken. Zeker met kalk is het laag voor laag erop gekomen, dat is dan lastig om in 1x er af te krijgen. Je kunt, als de tegels etc er tegen kunnen, nog schoonmaak azijn proberen wat je opsmeert en steeds herhalen. Bleek doet niks tegen kalk.
Kut
Ik heb linnen theedoeken van iittala en die zijn nog heel mooi en doen hun werk ook goed
Als de voegen niet goed schoon worden, kun je dit gebruiken:
Ik heb dat een keer gedaan en zag er daarna echt mega fris en blinkend wit uit!
Walra!!
Oh ik ben juist blij met mijn hema theedoeken en handdoeken
en heb een paar van de zeeman die heel netjes blijven
Die van de Witte Lietaer.
Nee kreuken niet echt!
Pink stuff en schuren maar!
Ik gebruik al bijna 10 jaar theedoeken van de action en ze doen het nog steeds goed en zijn nog steeds wel prima eigenlijk. En die van de Hema vind ik ook goed en zeeman ook.
Ik toch wel nog steeds van de HEMA of van de Dille&Kamille!
Ik heb vandaag Dasty bruine aanslag toilet reiniger gebruikt, ge-wel-dig. Gewoon in de pot doen, ff uurtje laten intrekken en hoefde er maar lichtjes 2x overheen met de wc borstel en het was weg! Hiervoor al een keer schoon gekregen met een puimsteen maar toen heb ik echt een half uur boven die wc staan schrobben. Echt een aanrader, €2 bij de wibra!
Elke dag een laagje WC-eend in je toilet doen.
Liefst 's avonds als je gaat slapen én 's morgens als je gaat werken, zo kan het telkens uren weken. Het duurt een poosje, maar zo is het bij mij uiteindelijk weg gegaan.
Tussen in natuurlijk eens een forse poetsbeurt geven, zo gaat het er laagje voor laagje af.
Welke fles is dit? Zie zoveel verschillende!
Deze! Dasty WC gel ontkalker kopen? - Wibra Nederland - Dat doe je goed. vond m overigens wel stinken maar dat heb ik er wel voor over ![]()
Doe je dit gewoon in toilet of schep je eerst nog het water eruit zodat het niet verdunt?
Bij mij zat het bruine alleen op het punt waar het water uitkomt als je doortrekt en dan naar beneden, dus was voor mij niet nodig! Maar het is een grote fles dus zou eerst een keertje zonder proberen haha
Ik heb een airfryer die ik regelmatig gebruik. Alleen het schoonmaken van het mandje vind ik altijd een klusje (doe hem liever niet in de vaatwasser vanwege de anti aanbaklaag). Nu zie ik de regelmatig van die sillicone mandjes voor in de airfryer. Dat lijkt me top, maar ik vraag me af of het eten dan net zo lekker is? Want wat de airfryer zo goed maakt is volgens mij de luchtcirculatie…dus dat er ook hete lucht van de onderkant omhoog kan en dat kan niet met zon matje. Iemand ervaring? Heb weleens zo’n bakpapiertje gebruikt maar die vloog in de fik…niet zo’n succes