Dit is misschien een heel domme, nutteloze of overbodige opmerking maar kan het zijn dat door de goede zuigkracht van zo’n robotzuiger hij de vloerbekleding aan het ontpillen is? Of is het echt louter stof in de stofzak?
Ik vind het geen domme vraag hoor! Maar het tapijt heeft geen pillen, is nog onwijs glad en zacht dus ik denk het niet? Of die stofzuiger sloopt het gewoon helemaal natuurlijk.
Is bij ons ook altijd! Wij hebben alleen nog vloerbedekking op de overloop en daar zet ik eens per week de robotstofzuiger op. Heel satisfying!
Mijn nieuwe huurhuis heeft een toilet met hele erge bruine aanslag. Iemand nog een goede tip om dit aan te pakken? Ik heb al meerdere wc tabletten geprobeerd en net ook azijn en baking soda (dit lijkt de meest genoemde tip op internet) maar het lijkt nog niet te helpen
Ik heb dit ook! Heet (heel goor) urinesteen. Ik ben al maanden van die tabletten uren aan het weken en stukje bij beetje maakt dat verschil. Heet water en azijn ook geprobeerd maar dat deed niets.
Pff ben bang dat dit dus ook niet 123 opgelost is. De vorige bewoner heeft het allemaal best vies achtergelaten dus zou mij niet verbazen dat dit een ophoping van jaren is…
Heb je de baking soda gecombineerd met de azijn? Want dan werkt het minder goed dan apart. Ik heb met baking soda uiteindelijk wel veel uit een toilet gekregen ooit, maar dat was wel echt na veel rondes behadnelen
@CloserToFine ja dit! Azijn en baking soda heffen elkaars werking op. Cola schijnt ook te helpen trouwens.
Hm ja had het gecombineerd. Jammer want nu is mijn baking soda op. Ga ik dat morgen eens proberen!
Zoek even op “Pure Magic” van Nancy Birtwhistle, op social media en Google zijn voorbeelden te vinden van voor- en nabehandelingen met Pure Magic op toiletten met onmogelijke vlekken. Je moet het wel zelf maken maar het is topspul en milieuvriendelijk.
Je zou ook nog kunnen proberen met een puimsteen, volgensmij zijn die er ook speciaal voor de wc. Kun je het goed mee wegschuren zonder dat je het porselein beschadigd
Ook al eens kunstgebit reinigings tablet geprobeerd? (Geen grap!)
Je moet ook echt schoonmaakazijn hebben, geen natuurazijn oid en het niet combineren met soda, dat neutraliseert het juist
Heb je wel je wc leeggeschept (met zak om je arm) met een plastic bekertje? Anders verdunt het met water, puur heb je meer kans dat het wat doet.
Bij ons werkt citroenzuur (poeder) altijd heel goed.
Thanks voor deze tip!! Ik heb meteen citroenzuur en een sprayfles gekocht. Maar… 200 gr citroenzuur en 150 ml water (zoals in dat screenshot staat), klopt die verhouding wel? Ik vond het ook enorm duur, waarschijnlijk die citroenzuur niet echt economisch gekozen (bij Holland & Barret iets van €9 voor 200 gram). Waar koop jij citroenzuur?
Edit: mijn punt is vooral dat ik uit dit recept maar iets meer dan 300ml pure magic haal, best wel weinig ofzo?
Wat @pastelzwart zegt inderdaad! Online is het voordeliger te vinden. De bodemprijs is zo’n 5 a 6 euro per kilo, ik heb het meebesteld toen ik bij de Notenshop een bestelling deed (200 gram voor 2,25, dus niet de bodemprijs, maar wel precies hoeveel ik nodig had). Eenvoudig Leven verkoopt het ook.
Je hebt er geen liters van nee, en ik denk dat Nancy het ook wat voordeliger kan kopen in Engeland dan wij hier, maar alsnog ben ik er blij mee.
Aaah thanks en jij ook @pastelzwart
Ik heb het net gebruikt op een fonteintje wat echt wel veel kalkaanslag had en het is gewoon verdwenen!! echt chill maar ook wel logisch misschien met zo veel citroenzuur (had wat mij betreft ook pure acid kunnen heten haha)
Haha, wat een timing! Zojuist postte Nancy een nieuw recept; Pure Magic Gel. Daar voegt ze xanthaangom aan toe om het dikker te krijgen, zodat het makkelijker onder de toiletrand blijft zitten en het in kan trekken. Want gewone Pure Magic is vrij dun.
Te zien op haar Instagram!
Xanthaangom heb ik niet in huis maar ik ga dit zeker uitproberen.
Ik heb nog een oude fles WC-eend staan met een goeie dop hiervoor, die fles ga ik hergebruiken.
Eindelijk een doel voor de xanthaangom! Ik heb het heel af en toe nodig als ik glutenvrij bak voor mijn moeder maar dan heb je maar zo’n beetje nodig en volgens de verpakking is dat spul niet eeuwig houdbaar. (Wat ik dan weer betwijfel.) Maar dit ga ik zeker proberen.