Huishoudtopic #2

Wat vinden jullie nu de allerbeste theedoeken en handdoeken?
Ik wil graag nieuwe (wel setjes).
Heb nu nog oude van mn oma die oerdegelijk zijn maar kan t merk niet meer lezen.
Hebben ook een paar setjes vd hema maar weet nket hoe die kwaliteit nu nog is.

Mijn moeder had het over dddd maar lees online niet hele goede reviews en ze heeft die van haar al > 20 jaar dus mogelijk andere kwaliteit.

Wij hebben een huis gekocht en nu na al het klussen, bijna af, begonnen aan het schoonmaken van de badkamer. Na de rest al flink geschrobt te moeten hebben, ipv even een sopje erdoor, heb ik alles uit de kast gehaald voor de badkamer. Ik ben radeloos. Het is zo ontzettend goor…

Ik heb tegen de kalk tegen het glas, tegels en voegen al geprobeerd:
Dasty alle kleuren van de regenboog.
Glansspoelmiddel voor in de vaatwasser.
Chloor.

Ik word hier een beetje verdrietig van. Hoe heeft een gezin kunnen leven in zo’n vies huis?
En weet iemand nog een wondermiddel die ik ben vergeten om het een beetje toonbaar te hebben straks? We wilden een nieuwe badkamer, maar de keuken viel duurder uit.

1 like

Antikal? Of zo’n schrapertje wat je ook gebruikt op kookplaten om iets er af te schrapen. Kun je iig het glas mee schoon krijgen denk ik.

1 like

Als het echt zo vies en hardnekkig is, kun je misschien een professioneel reinigingsbedrijf voor inhuren. Als je er zo radeloos van wordt. Ze krijgen soms echt wonderen voor elkaar en hebben ook betere tools en producten.

Maar hoop natuurlijk voor je dat hier briljante tips komen!

1 like

https://www.action.com/nl-nl/p/2517960/washcat-schimmel-en-aanslagreiniger/ Voor de voegen?

En cola voor de glazen deur

1 like

Haha hierboven ging het over dat pure magic recept dat hielp bij mij echt fantastisch tegen hardnekkige kalkaanslag, is dat iets? … en gewoon een idee: als de wc pot bijv echt TE GOOR is om te blijven gebruiken dan kan je misschien een basic model kopen bij de Hornbach en alleen dat vervangen? Of op marktplaats een nieuw wastafelmeubel oid kopen…

1 like

Vaak is het een kwestie van keer na keer schoonmaken. Zeker met kalk is het laag voor laag erop gekomen, dat is dan lastig om in 1x er af te krijgen. Je kunt, als de tegels etc er tegen kunnen, nog schoonmaak azijn proberen wat je opsmeert en steeds herhalen. Bleek doet niks tegen kalk.

2 likes

Kut

4 likes

Ik heb linnen theedoeken van iittala en die zijn nog heel mooi en doen hun werk ook goed

4 likes

Als de voegen niet goed schoon worden, kun je dit gebruiken:

Ik heb dat een keer gedaan en zag er daarna echt mega fris en blinkend wit uit!

3 likes

Walra!!

3 likes

Dat is duidelijk haha

@Hihalarisch thanks, ga ik daar even kijken. Kreuken die niet heel erg?

Oh ik ben juist blij met mijn hema theedoeken en handdoeken :joy: en heb een paar van de zeeman die heel netjes blijven

Die van de Witte Lietaer.

2 likes

Nee kreuken niet echt!

Pink stuff en schuren maar!

2 likes

Ik gebruik al bijna 10 jaar theedoeken van de action en ze doen het nog steeds goed en zijn nog steeds wel prima eigenlijk. En die van de Hema vind ik ook goed en zeeman ook.

3 likes

Ik toch wel nog steeds van de HEMA of van de Dille&Kamille!

Ik heb vandaag Dasty bruine aanslag toilet reiniger gebruikt, ge-wel-dig. Gewoon in de pot doen, ff uurtje laten intrekken en hoefde er maar lichtjes 2x overheen met de wc borstel en het was weg! Hiervoor al een keer schoon gekregen met een puimsteen maar toen heb ik echt een half uur boven die wc staan schrobben. Echt een aanrader, €2 bij de wibra!

10 likes

Elke dag een laagje WC-eend in je toilet doen.
Liefst 's avonds als je gaat slapen én 's morgens als je gaat werken, zo kan het telkens uren weken. Het duurt een poosje, maar zo is het bij mij uiteindelijk weg gegaan.
Tussen in natuurlijk eens een forse poetsbeurt geven, zo gaat het er laagje voor laagje af.

1 like