Huishoudtopic #2

Ik heb het volgende gedaan want ik ben ook 30 en nog nooit gedaan.

1 optie is een man zoeken (mijn persoonlijke favoriet. Hij doet altijd de ramen hier)

Optie 2 is zo een raamreiniger kopen. Heb dat ding cadeau gedaan aan mn man zodat ie nog sneller klaar is hahaha.

Wij hebben die van Karcher en werkt echt als een tiet

9 likes

Ik had een (goed beoordeelde) AEG. Ging binnen 2 jaar stuk, dus garantie. Daarna ging ie weer binnen een jaar stuk (buiten garantie). Ik vond het los daarvan toch ook echt niet geweldig, het is snel in gebruik en zuigt wel maar zuigt gewoon echt minder goed dan een stofzuiger met snoer.

2 likes

Ja ik ben ook fan van Jemako! @Salty

3 likes

Ik zat op de site van Jemako te kijken maar het voelt een beetje als zo’n tuppenware idee. Met ‘enge’ partys enzo waar de producten verkocht worden. Maar als jullie er zo enthousiast over zijn… (ook een soort party maar dan online!)

2 likes

Ik heb dus ooit zo’n party gehad van Jemako indd!
Iedereen was daar gek op zo’n groene handschoen om de ramen mee te wassen. Ik heb die toen ook aangeschaft. Maar 1 keer gebruikt uiteraard. :sweat_smile:

1 like

Maar daarna niet meer gebruikt omdat je niet tevreden was? Ik bedacht me dat zo’n handschoen misschien handig was om de luxaflex mee schoon te maken. (Al vraag ik me af of iets dergelijks van de action misschien net zo goed is.)

Hij is wel fijn maar ben niet zo’n huishoud-ster. Daarna heb ik ook nog die Kärcher set aangeschaft. Ik koop zeg maar van alles om het me makkelijker te maken en dan ligt het er. (Meestal lapt mijn moeder of de glazenwasser de ramen). Ik weet ook ff niet wat ik hier in het topic doe haha :thinking:
Maar mocht je zoiets willen aanschaffen zou ik eens op marktplaats kijken. Daar staan vaak veel dingen van die party’s te koop zoals Jemako en Tupperware enzo. Heb ik die handschoen ook vandaan. (Mijn moeder vond hem ook fijn omdat hij niet drupt)

4 likes

Wij hebben twee verdiepingen. Het trapgat loopt helemaal door tot het platte dak, waardoor het dus bijna vijf meter hoog is van de onderste treden naar boven.
Nu is dat heel veel loze ruimte natuurlijk, en aangezien we onze was nu in de woonkamer drogen wil ik daar iets van een wasrek maken.

Maar HOE? Want het rek moet dan helemaal uittrekken tot waar we het op kunnen hangen en dan weer terughangen.

Dit is dus de situatie.

5 likes

Ja! Dat is perfect. Ik kon al niet de juiste Google woorden vinden haha. Dankje.

1 like

Ik heb Gewoon zo’n rekje boven het trapgat hangen, zullen ook wel grotere rekjes zijn zodat je er wat meer aan kwijt kunt. Maar dan hoef je geen hele constructie te maken als je er vanuit de overloop gewoon bij kunt

Edit: o nee laat maar ik snap nu je foto pas. Je kunt er juist niet bij vanaf de overloop, sorry haha

2 likes

Haha ja dit zou superhandig zijn maar helaas.

Nu nog iemand vinden die zo’n katrolsysteem durft op te hangen haha.

1 like

Dit heb ik ook en dat is zo zonde van de ruimte!

2 likes

@flower @anon3219017 @HotMomma em anderen die gereageerd hebben: het ramen wassen is gelukt! Ik kan weer fatsoenlijk loeren naar de mensen op straat. Gelukt zonder man (vriend doet het normaal namelijk, maar wilde het zelf proberen :grimacing:) maar wel andere materialen zoals hand trekker vd hema. Vond die matig want toch wel wat strepen zichtbaar omdat het rubbertje vaak uit de houder schoot. Vond het eigenlijk heel ontspannend om te doen, haha. Dus misschien ga ik wel doen jemako doeken en trekker bestellen.

3 likes

Maar ik vind juist dat trekken zo satisfying!!

Haal je zo’n jemako doek over je natte raam heen en gaat alle nattigheid en vuil dan gewoon weg? Geloof het bijna niet! Ga even wat turtolios kijken :rofl:

2 likes

Huh maar die doek is dan toch na 1 raam zeiknat en vies? En heel veel werk denk ik om alle ramen met de hand te drogen. Of ik snap je niet misschien.
(Wij hebben nogal veel ramen in huis, dus ik moet iets hebben wat ik met zo min mogelijk inspanning kan doen haha).

2 likes

Maar werkt dat ook echt voor de buitenkant? Die van mij zijn altijd een en al modder, vogelschijt en vleermuispoepjes, het water dat ik opzuig met m’n raamstofzuiger is pikzwart, ik zie dat niet met 1 doek schoon worden?

Maar die 2e doek is na 1 raam dan toch nat? Als je 4 ramen wilt doen, kan dat dan op deze manier?

2 likes

Je hebt me overtuigd haha.

Deze set dus?

4 likes

Ah wat fijn dat het is gelukt! Irritant dat dat rubbertje eruit schiet van die trekker… Jammer zeg dat ze tegenwoordig niet meer echt kwalitatieve producten maken bij veel winkels.
Als je die jemako doeken gaat bestellen ben ik benieuwd hoe dat dan bevalt.
Ik begin ook overtuigd te raken ervan, dank voor je tip erover @anon3219017
Had er nog nooit van gehoord, denk dat het voor veel mensen een uitkomst is.

3 likes

Voel een onbedwingbare drang om mijn ramen te lappen met zo’n jemeko doek nu. Is dat merk ook echt het beste? Of werkt dit net zo goed: Ramenset raamdoeken microvezel glasdoeken droogdoek ramen Clean Dry Geel/Grijs | bol.com

3 likes