Huishoudtopic #2

Spiritus en een heel klein beetje dreft. Ik heb dit ook in een spuitbus (95% water, scheutje spiritus en een beetje dreft) en dat gebruik ik voor bijna alles, gasstel, ramen, aanrecht, alles wat nat mag worden.

2 likes

Hoe wassen jullie je vaatdoekjes eigenlijk? Die moeten op minstens 60 graden en wil ik eigenlijk niet meer met de rest meewassen. Maar een kort wasje kan maar tot 40 graden op mijn machine, en het is ook weer wat overdreven om een bijna lege machine zolang te laten draaien op een hoge temperatuur.

1 like

Op 90 graden met andere handdoeken/theedoeken/poetsdoeken. Maar ik heb zeker 25 vaatdoekjes dus hoef niet elke week zo’n was te draaien.

2 likes

Ik was ze mee met de wasbare luiers (om de dag), handdoeken of beddengoed (1 keer per week).

1 like

Doekjes doe ik altijd 60 graden en was ik mee met andere dingen zoals handdoeken, sokken, beddengoed en ondergoed.

2 likes

Waarom wil je ze niet bij andere was? Ik doe alle doeken op 95 en dan is het toch allemaal schoon

Gebruik je creme oid waar glycerine in zit?
Dat geeft ook grijze /zwarte vlekken als er zeep bij komt.
Dan helpt het om je was voor te spoelen

2 likes

Ja true, kan eigenlijk wel met de handdoeken :sweat_smile:

2 likes

Ik heb deze raamdoekenset een tijdje geleden bij Blokker gekocht en wil het nu uitproberen. Alleen buiten het stappenplan dat op de foto staat staan er geen instructies op.
Wie heeft ervaring met deze doeken? Heb je hier nou een sopje voor nodig? Of zijn het van die “wonder”doeken waar je alleen warm water bij nodig hebt?

2 likes

Ja volgens mij alleen water, maar ik krijg alsnog geen super schone ramen en strepen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Van links naar rechts volgens mij, die rechtse is in ieder geval voor de laatste stap.

2 likes

Ik denk inderdaad alleen water. Maar ik loop vooral vast op die tweede stap: was je ramen in?? Euh … wat?

1 like

Thanks! Omdat ik geen verspild werk wilde toch maar een scheutje azijn toegevoegd haha en ik ben best tevreden!!
Maar kan het pas goed zien als de buitenkant ook gedaan is en volgens mij komt de glazenwasser binnenkort weer :star_struck:

3 likes

Ik denk met inwassen een drup afwasmiddel ofzo? Dat gebruik ik soms wel bij ramen wassen of azijn idd

1 like

Ik heb ook raamdoeken (wel iets andere) en daar doe ik alleen een heel klein scheutje allesreiniger bij.

1 like

Even de bank met de tapijtreiniger gedaan :face_vomiting:

14 likes

Late reactie, ik loop ver achter, maar ik werd serieus blij van deze vervolgpost hehe. Ik dacht ook meteen walnoot! dus ik vond het al leuk dat iemand het noemde maar deze afloop is echt bevredigend.

2 likes

Heeft iemand een aanbeveling voor een robotstofzuiger die geschikt is voor houten vloeren? Ik heb er recent een gekocht, maar ik heb allemaal cirkelvormige krassen in mijn houten vloer :weary: Ik mag hem gelukkig ruilen voor een ander merk/model, maar ik wil niet weer dezelfde fout maken (en mijn vloer verder beschadigen).

Dat is vervelend! Ik heb een houten vloer en een Roborock. Heb door de stofzuiger geen krassen, en hij werkt ook echt goed.

4 likes

Mijn ouders en zus hebben houten vloeren en de roborock 6. Dat gaat goed.

2 likes