Huishoudtopic #2

Nou diepvries heeft niks uitgehaald :sob::sob:

Pindakaas? Net als hoe je kauwgom uit stof krijgt

Dat heb ik niet in huis want ben allergisch haha. En het rotte is: dat zit op zo’n net-achtig binnenbroekje wat dus ook niet vast zit en mee beweegt. Dus heel irritant. Heb de webshop ook geappt wtf dit is. Normaliter zit er zo’n plastic inlegkruisje ingeplakt dus ik ben dit überhaupt niet gewend.

Het ligt nu in warm water :upside_down_face: maar warmte en zulke lijm geen idee of dat wat uithaalt.

2 likes

Heb je stickerverwijderaar van HG? Is een soort wasbenzine die stickers makkelijk verwijderd. Als je aceton of wasbenzine hebt, zou ik dat eerst proberen, mocht warmte niet helpen. Maar stickerverwijderaar heb ik in het schoonmaakkastje staan voor noodgevallen en helpt altijd.

Hebben die ook een lekbakje?

1 like

Dit is een bikinibroekje van lycra met een print en wil niet testen hoe dat reageert op iets heftigs als stickerverwijderaar.

Na warm water is het papier er nu af maar de lijm zit er nog op…

Snap ik. Maar je bent in ieder geval een stap verder. Het betekent wel dat de lijm op warmte reageert. Succes!

1 like

Voor zeepbakjes met een lekbakje, kijk eens bij Dille en Kamille. Die hebben ze in verschillende formaten, in hout en aardewerk en zelfs een blikje voor shampoo bars met een trey en een deksel!

4 likes

Misschien kun je via de insta van Nancy birtwhistle nog tips vinden. Zij heeft geloof ik voor elk huishoudelijk/schoonmaakprobleem wel een oplossing.

Een broek van mij rook opeens random heel erg naar vuurwerk. Ook nog na t wassen. Nu was ik al van plan een nieuwe te kopen, maar heb m toch maar even half uurtje in azijn laten weken en toen nog een keer gewassen en volgens mij is t nu weg! Hopelijk morgen ook nog als ie droog is. Voel me nu echt een successful adult.

5 likes

Mijn stofzuigers is kapot, dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Ik dacht dat er hier verschillende mensen fan waren van een specifieke stofzuiger, maar uiteraard kan ik (ook niet met de zoekfunctie, geef me tips voor de specifieke zoektermen als het wel moet lukken) niet meer vinden welke.

Wat is jullie favoriete stofzuiger?

1 like

Droog toch weer vuurwerk dus net toch maar twee nieuwe broeken gekocht :clown_face:

2 likes

Wat voor type zoek je? De klassieke stofzuiger? Steelstofzuiger?

Miele

4 likes

Je kan nog proberen weken in soda!

1 like

Jaaaaa, deze bedoelde ik inderdaad. Dat met die stang klinkt wel heel irritant en ook makkelijk te voorkomen door de makers? Zo goed dat je ondanks dat er toch geen spijt van hebt?

@Stroopwafel gewoon een klassieke! Verder ben ik heb ik geen idee wat de kenmerken zijn van een goede stofzuiger, dus sta overal voor open.

1 like

Omg ja op mijn werk hebben we ook een Henry en wtf word helemaal para van dat ding om deze reden.

Wij zuigen voornamelijk haren op (en werk niet eens in een kapsalon maar in/uitlopende mensen laten echt hƩƩl veel haren achter op de mat) en daar kan ie niet zo heel goed tegen.

3 likes

Dan kan ik de AEG vx8 aanraden! Ik vond deze betaalbaar en er zit een borstel bij die mijn houten vloer niƩt beschadigt (dat probleem had ik wel met andere stofzuigers). En er zitten meerdere opzetstukken bij (voor meubels, trappen enz.)

1 like

Toen werd Miele volgens mij veel genoemd.

3 likes

Ik zweer bij de KƤrcher WD2. Is maar 65 euro, maar wordt ook door bouw- en schoonmaakbedrijven gebruikt omdat het zo’n krachtige stofzuiger is. Ik ben na jaren Dyson Steelstofzuiger hierop overgestapt, en had het zoveel eerder moeten doen, had veel gezeik gescheeld.

4 likes