Huishoudtopic #2

Ventilatie, bewegingen van centrifugeren…

Ik zou het hierdoor inderdaad niet doen. Wij hebben ook van die rubbers onder de poten tegen het ‘wandelen’. Alsnog trilt het best allemaal. Zou dat niet tegen elkaar willen.

1 like

Wij hebben boven nog enkel glas en merk nu al dat ‘s ochtends de ramen van de slaapkamer beslagen zijn, het raam staat gewoon op een kier dus er kan wel wat frisse lucht binnen. Heeft iemand een tip om dat vocht te minimaliseren? Ga zo wel een vochtvreter halen maar ik ben bang dat we die elke ochtend dan moeten legen. Werkt een elektrische luchtontvochtiger?
We willen volgend jaar de ramen wel gaan vervangen, maar als het nu al zo beslagen is dan hou ik m’n hart vast voor de winter.

4 likes

Ja werkt als een malle. Brengt luchtvochtigheid bij ons van 92% naar 60% en trekt een liter/2 dagen uit de lucht.
Wij hebben er een van de lidl webshop die ze daar niet meer verkopen

1 like

Bij de Action hebben ze ze nu voor een euro, is misschien het proberen wel waard. Met verschillende geuren ook
Zoiets

Luchtontvochtiger werkt echt heel goed. Ik twijfelde om een droger te kopen maar met een luchtontvochtiger is de was ook zo droog (zonder duurt de was echt twee dagen ofzo). Je kan 'm op verschillende percentages instellen dus ik heb de wasstand aan maar voor de leefbaarheid zou je het wat hoger kunnen zetten. Maakt wel wat geluid, mijn man werkt op de kamer waar hij staat en als hij werkt dan zet hij 'm wel uit. Ik denk dat een vochtvreter te klein is voor een kamer.

Als je even de zoekfunctie gebruikt dan zie je meer reviews en concrete tips voor modellen.

1 like

Wij hebben nu een nieuw huis en niet nodig voor schimmel of beslagen ruiten maar gebruik het nog steeds om de was te drogen op de overloop en werkt perfect.

4 likes

Je hebt ook een elektrische droogmolen die draait waardoor je was droogt. Voor als een droger geen optie is

4 likes

Mag ik vragen welke robotstofzuiger je hebt?

Wat vinden jullie echt musthave schoonmaakproducten en -artikelen?

1 like

Groene zeep :older_woman:, azijn (schoonmaak en bio azijn), schuurmiddel en van die grijze wondersponsjes van de action! Oh en voor de oven een HG ovenreiniger

3 likes

Voor hardnekkige vlekken naast wat @Koffiekopje noemt Dasty ontvetter (werkt echt top ook voor de oven)

4 likes

Ik ben sinds kort groot fan van citroenzuurpoeder. We hadden hele hardnekkige kalkaanslag op de tegels en glazen wand in de badkamer, dat is nu helemaal weg. En het werkt ook super tegen gele vlekken (in de oksels van deo/zweet en rond de hals van zonnebrand) in witte shirts. Wonderspul!

8 likes

Voor de was, als vlekverwijderaar en om vettige kragen van jassen en zo mee in te smeren. Mijn oma (zou nu 110+ zijn geweest) gebruikte dit al.

3 likes

Ook heel fijn voor de waterkoker want niet eindeloos zo’n azijnsmaak!

1 like

Ik ben fan van dingen die je voor meerdere opties kan gebruiken

Natuurazijn, voor ontkalken maar ook gewoon voor salades oid. (Ik merk eigenlijk geen azijnsmaak van waterkoker, zoals ik hierboven lees.)

Biotex, tegen stank. Werkt naast textiel ook voor bruije aanslag in de wc.

2 likes

Meng je het dan met water? Hier ook hardnekkige kalkaanslag en ben heel benieuwd nu haha

2 likes

Ja! In een sprayfles mengen met water, erop sprayen, even in laten werken en eraf halen. Moest het wel meerdere keren herhalen maar het is helemaal weg. Had spijt dat ik geen voor-foto gemaakt had :smile:
Deze tips opgevolgd: https://www.thegreenlist.nl/milieuvriendelijk-schoonmaken-met-huismiddelen-wondermiddel-citroenzuur/

5 likes

Een Roomba 698

1 like

Hoe gebruik je het op witte shirts? Ook als spray?