Huishoudtopic #2

Je hebt ook een elektrische droogmolen die draait waardoor je was droogt. Voor als een droger geen optie is

4 likes

Mag ik vragen welke robotstofzuiger je hebt?

Wat vinden jullie echt musthave schoonmaakproducten en -artikelen?

1 like

Groene zeep :older_woman:, azijn (schoonmaak en bio azijn), schuurmiddel en van die grijze wondersponsjes van de action! Oh en voor de oven een HG ovenreiniger

3 likes

Voor hardnekkige vlekken naast wat @Koffiekopje noemt Dasty ontvetter (werkt echt top ook voor de oven)

4 likes

Ik ben sinds kort groot fan van citroenzuurpoeder. We hadden hele hardnekkige kalkaanslag op de tegels en glazen wand in de badkamer, dat is nu helemaal weg. En het werkt ook super tegen gele vlekken (in de oksels van deo/zweet en rond de hals van zonnebrand) in witte shirts. Wonderspul!

8 likes

Voor de was, als vlekverwijderaar en om vettige kragen van jassen en zo mee in te smeren. Mijn oma (zou nu 110+ zijn geweest) gebruikte dit al.

3 likes

Ook heel fijn voor de waterkoker want niet eindeloos zo’n azijnsmaak!

1 like

Ik ben fan van dingen die je voor meerdere opties kan gebruiken

Natuurazijn, voor ontkalken maar ook gewoon voor salades oid. (Ik merk eigenlijk geen azijnsmaak van waterkoker, zoals ik hierboven lees.)

Biotex, tegen stank. Werkt naast textiel ook voor bruije aanslag in de wc.

2 likes

Meng je het dan met water? Hier ook hardnekkige kalkaanslag en ben heel benieuwd nu haha

2 likes

Ja! In een sprayfles mengen met water, erop sprayen, even in laten werken en eraf halen. Moest het wel meerdere keren herhalen maar het is helemaal weg. Had spijt dat ik geen voor-foto gemaakt had :smile:
Deze tips opgevolgd: https://www.thegreenlist.nl/milieuvriendelijk-schoonmaken-met-huismiddelen-wondermiddel-citroenzuur/

5 likes

Een Roomba 698

1 like

Hoe gebruik je het op witte shirts? Ook als spray?

Ja dezelfde spray die ik ook voor de kalkvlekken heb gebruikt. Vlekken mee insprayen, kwartiertje in laten werken en met de gewone was meegewassen. Het waren wel witte shirts en ik kon ze met die vlekken niet meer aan, dus ik kon er ook weinig aan verpesten zeg maar

2 likes

Ik probeer nu al twee uur een trui te laten centrifugeren maar het wil gewoon niet. Heb er nu twee handdoeken bij gedaan in de hoop dat t zo lukt maar vind het zo irritant dat ik gewoon niet 1 kledingstuk kan wassen zonder dat het drijfnat blijft?!

1 like

Bakje geleegd?

3 likes

Ja het is echt alleen als er maar een kledingstuk in zit. Alsof ie m dan niet herkent ofzo. Nu met een handdoek erbij deed ie t wel.

1 like

Je kunt niet 1 kledingstuk centrifugeren. Dat heeft met de balans te maken van je trommel; die is er dan niet en dan gaat ie niet draaien of slecht centrifugeren.

2 likes

Klopt ^ is onbalansbeveiliging: trommel kan het gewicht niet goed verdelen als er maar 1 kledingstuk in zir en als ‘ie dan zou gaan centrifugeren gaan de lagers eraan en is je wasmchine kapot. Daarom zorgt het apparaat ervoor dat er niet gecentrifugeerd wordt in zo’n geval. Als je wasgoed of inderdaad oude handdoeken oid toevoegt, kan ‘ie wel de balans vinden en dus centrifugeren en sloop je je wasmachine niet. Dus irritant maar wel beter dan een kapotte machine :handshake:

6 likes

Oh huh is dat alleen bij bepaalde standen zo dan? Ik heb heel af en toe een was met maar 1 kledingstuk, bijvoorbeeld mijn badpak ofzo dat ik apart was. Maar dan centrifugeert hij gewoon

1 like