Huishoudtopic #2

Yesss ik heb altijd al eens een sekte willen uitproberen.

Ik heb net mn broek van het droogrek gehaald en nu zie ik dit:

Allemaal vlekken erin!!! Wat moet ik hier mee? Is dit nog te redden? Kan van wasmiddel komen, maar ik vind dit echt bizaaaar. Kan deze broek de kliko in?

1 like

Geen idee of je de vlekken er nog kan uitkrijgen, maar indien niet zou ik de broek zwart verven in je wasmachine. Dan ben je ze niet kwijt.

4 likes

Ik heb dit ooit eens met mijn beddengoed gehad. Volgens mij was het er toen na nog een keer wassen uit, zijn waarschijnlijk gewoon zeepresten.

1 like

Oke lets hope so. Ga m er zo weer ingooien! Dank

4 likes

Hopelijk werkt het!

2 likes

Ja of in de bleek dan wordt het misschien nog hip

1 like

Kan ook, maar dan verliest de stof ook zijn stevigheid. Ik heb ooit eens een grijze jeans gebleekt in javel. Werd soort licht beige, maar scheurde daarna snel.

1 like

Ah oke nee dat klinkt niet handig nee. Ik heb de broek inmiddels opnieuw gewassen (zonder wasmiddel) en het ziet eruit alsof het er wellicht uit is. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als die opgedroogd is!! @Jeccat

3 likes

Ik had dit ook en was er ook na een keer wassen uit! Volgens mij omdat de trommel te vol zat.

6 likes

Volgensmij gewoon iets van Robijn Color! @Okapi ja ik denk dat dit het ook kan zijn geweest. Ik duw heel dat ding vol haha

1 like

Mmm… ik heb nu voor de 2de keer een bos eucalyptus takken aan mijn douche hangen maar ik vind er geen geur vanaf komen? Snap niet wat ik verkeerd doe? Dat kan toch gewoon niet fout gaan? 1ste keer dacht ik nog… dat de bloemist gewoon geen goede takken had… maar nu bij een ander gehaald en precies hetzelfde.

2 likes

Dit vind ik echt successful adulting, eucalyptus in je douche, heb al vaak gedacht dat ik dit ook wil proberen, en het staat ook zo mooi. Waar hang je het aan op? Gaat het niet rotten of verwelken of wordt het niet viezig in je douche? Hoe lang kun je het laten hangen? Haha sorry zoveel vragen (en heb geen oplossing voor je vraag/probleem)

7 likes

Douche je misschien te koud? Dat er geen stoom vrij komt?

4 likes

Iemand ervaring met een app om huishoudelijke taken te verdelen/gezamenlijk met partner bij te houden? Zijn er aanraders? Heb al verschillende zoektermen gebruikt, maar kan niks vinden.

Ik gebruik de app Todoist en je kan lijstjes ook delen met anderen. Daar kan je ook terugkerende taken in aanmaken. Gebruik 'm zelf niet voor het huishouden maar voor mijn eigen lijstjes en werk.

3 likes

Oh interessant, misschien voor ons voldoende inderdaad. Ga er eens naar kijken.

Iemand ervaring met Sweepy? Heeft dat meerwaarde op een ‘simpele’ to do list voor huishoudelijke taken?

2 likes

Ja, Todoist gebruik ik voor alles, ik kan niet zonder.

3 likes

En @Feather, kun je in Todoist evt terugzien wanneer je voor het laatst de taak voltooid hebt? Als in: wanneer was de laatste keer dat de badkamer is schoongemaakt?

Wat ik zelf handiger vind voor terugkerende taken, is 'm na het afronden automatisch te laten verspringen naar het volgende moment dat ik de taak wil uitvoeren. Dus stel ik moet taak A minstens eens per twee weken invoeren, dan stel ik dat in. Ik zet de taak dan op vandaag, tik 'm af als ik de taak heb uitgevoerd en dan komt hij automatisch op het takenlijstje van 19 maart te staan. Vind ik handiger dan terugzoeken waneer ik het ook alweer had gedaan of handmatig twee weken later zetten.

Je kan voltooide taken wel terug zien in de activity log, dus dan zie je op welke dag je die hebt gesloten. En ook wie dat heeft gedaan en wanneer.

3 likes