Ik had een toren gekocht want wilde niet dat het de hele ruimte innam. Handig dat je het ook snel uit de weg kan duwen door die wieltjes.
Ik heb gewoon zo’n heel standaard rek van de Hema of Ikea ofzo al 100 jaar, en dan heb ik twee van deze dingen
Die ik dan nog aan deuren kan hangen als ik een keer veel was heb of vooral handdoeken ofzo. Toen ik echt heel klein woonde had ik alleen maar deurhangers.
En deze van Ikea voor sokken etc
Ik heb zo’n uitschuifbare, heb er geen klachten over haha
Iemand heeft deze vraag laatst ook gesteld en toen tipte ik die van de IKEA! Er zijn toen ook meer tips gegeven
Echt beste basic ooit hoor. Nooit kapot gegaan
Kunt ook half opzetten als je niet veel ruimte in gebruik wil
Daarnaast heb ik deze voor kleinere wasjes, kan stiekem toch ook veel was aan kwijt
Zo’n toren vind ik echt vreselijk onhandig
Bij deze lijkt het me zo irritant dat je aan alle kanten die palen hebt zegt maar. Voor mijn gevoel kan je er dan van geen ene kant lekker bij. Heb je daar geen last van?
Neen is niet echt een probleem. Ik doe er kleren over en schuif dan verder. Je kan de toren ook draaien als je er aan de andere kant bij moet.
Dan wil ik deze nog even aanprijzen haha: Leifheit - Droogrek Pegasus 200 Solid Deluxe Mobile – 20 m drooglengte | Blokker
Ik zag dat je die Brabantia te duur vond, deze is in dezelfde prijscategorie maar nu wel tijdelijk in de aanbieding bij Blokker. Deze is echt megastevig, ik gooi mijn hele stapel was er ook op terwijl ik het aan het uithangen ben en dat ding blijft heel stabiel staan.
Wat ik ook fijn vind zijn die rode dingen aan de zijkant, daar kun je sokken e.d. tussen klemmen. En door de wieltjes heel makkelijk te verplaatsen en je kunt de zijstukken ook ingeklapt laten.
En, maar dat is vooral voor als je hem ook buiten wil zetten handig, er zitten een soort golfjes in de buitenste draad en er zitten kleerhangers bij die je daarop klikt. Zodat kleding op hangers buiten niet tegen elkaar waait.
Ik heb ook zo’n Ikea Boaxel droogrek vast aan de muur: Bekijk deze BOAXEL van IKEA.
Nog wat extra informatie:
En nog een roede in de dakkapel om langere jurken en dingen die ik niet met knijpers wil doen op te hangen.
Maar die Boaxel en die roede zijn ook omdat ik daar makkelijk en snel wat op kan hangen zonder dat ik mijn wasrek moet opzetten en hij in de weg staat (ben er dus wel heel tevreden over maar ik heb niet zo veel ruimte)
Op marktplaats kan je ook wel voordelig soms droogrekken/torens scoren. Zelf vind ik een droogtoren een uitkomst, neemt weinig plek in kan veel op. Wat ik zelf een voordeel vind is als je ook een kant kan uitklappen, dus niet dat je hem altijd helemaal uit moet zetten. Dat is misschien nog iets om op te letten wanr dat kunnen ze niet allemaal. Buiten dat geen tips want ik heb verschillende merken, allemaal goedkope soorten en vind ze prima werken
Hangkleding doe ik zelf aan een kledingrek of hang ze aan de bovenkant van de toren en klap de rekjes niet uit. Voor sokken vind ik dit ook wel handige dingen. Je moet er wel een beetje handig in worden maar als het eenmaal lukt gaat het heel snel.
Maar als je er ook washandjes aan op wilt hangen is zo’n droogmolen handiger. Ik zou die vlinder droogmolen van de blokker niet kopen. Heel onhandig model
Deze is dat. Geen aanrader
Die van mij is echt totaal niet wiebelig
Ik gebruik ook al jaren het droogrek van de Action en ben heel tevreden. Past precies een volle wastrommel op. Ik vind zo’n toren echt vreselijk onhandig. Heel wiebelig.
Bij zo’n toren heb ik altijd het idee dat je alleen maar hele korte dingen erop kan hangen? Dus geen broeken of grote truien/shirts omdat het dan op de laag eronder rust? Of valt dat wel mee?
Als ik grote dingen heb gebruik ik die onderste laag niet. Dus dan gebruik ik enkel de middelste (voor de lange dingen) en de bovenste (voor de bovenkleding etc). Ik ben dus altijd mn was aan het tellen of het past op het aantal lijntjes
Broeken gingen bovenaan de toren, en dan doe ik alle korte dingen zoals sokken en onderbroeken. Maar ik was mijn (jeans)broeken ook niet vaak
@kali, ik heb exact deze combinatie en vind het ideaal. Het onderste gebruik ik voornamelijk voor lakens/grote handdoeken etc
Oké ik weet niet of deze tip hier al is eens is genoemd maar ik heb vandaag met Citroenzuur onze glazen douchewand gereinigd en ALLE kalkaanslag is weg!!
Gewoon de citroenzuur van de H&B ( Jacob Hooy?)
En als aanvulling, het is geen ramp als er een beetje overlap tussen het wasgoed is dan duurt het drogen iets langer maar dat is ook alles. Als het erg vochtig is is het wat minder handig en hou ik soms extra ruimte er tussen kan er wel minder op maar als je meerdere torens hebt of andere wasrekken is dat prima te doen.
Geen idee of je benieuwd bent maar hieronder hoe je het zou kunnen ophangen.
Uitleg hoe je je was zou kunnen verdelen
Bijv aan een kant hang ik lange handdoeken, dat zijn dacht ik 6 stuks. Ik hang ze helemaal uit, dus niet dubbel. Soms hang ik dan op het onderste rekje nog wel wat maar liever niet.
Dan trek ik aan de andere kant het middelste rekje uit, daar doe ik theedoeken, handdoeken en gastendoekjes aan. Als je alles aan een kant hangt zeg rechts, dan kan je de onderste ook uittrekken om daar aan de linkerkant vaatdoekjes, washandjes of onderbroeken te hangen. Is er iets van overlap maar heel weinig.
En op het bovenste rekje kunnen dan bijv onderbroeken, 12 stuks maar als je ze anders ophangt zou je meer kwijt kunnen. Omdat je die stang er tussen hebt zijn de uiterste draden opgesplitst maar daar kan je vaak ook wat ophangen. En als je wilt kan je nog aan de zijkant van elk rekje iets er tussen hangen bijv washandjes zonder dat het elkaar in de weg zit.
Je hebt ook nog van die haakjes aan de zijkant waar je nog kleerhangers met shirts aan kan doen. Of je doet zo’n broekhanger waar je handdoeken aanhangt.
Nja geen idee of het duidelijk is zo maar er kan heel veel op een zo’n rek! Zelfs een heel dekbedovertrek zou je op een toren kunnen hangen zonder dat het drogen super lang duurt. Het voordeel van een toren vind ik is dat je het gewicht van je wasgoed beter kan verdelen doordat je een wasmand er onder kan zetten waar je beddengoed in kan liggen terwijl je het op hangt. Bij een rek aan de deur/trapreling zweeft het en komt al het gewicht op je armen aan wat een stuk zwaarder is vind ik.
Shirts enzo hang ik meestal aan kledinghangers op een kledingrek. Maar als je de toren uitklapt en de rekjes ingeklapt houd kan je nog heel wat shirts kwijt aan de bovenste stang. En dan kan je aan de zijkanten nog wat ophangen en aan het onderste rekje kan je dan kleine dingen kwijt.
Het is soms wat puzzelen
Ik heb die Frost ook al wel 10+ jaar, vind die echt prima en stevig! Ook heel handig die lagere rekjes, met sokken en ondergoed
Samsungs staan er om bekend dat de beugel die de trommel vasthoud, vrij snel kapot gaat. Dan is ie total loss. Dat hadden wij 4 jaar nadat we een tweedehands ecobubble gekocht hadden die toen in hele goede staat was.
Voor mij nooit meer een Samsung wasmachine!
En als dat het niet is, gaat de printplaat wel precies buiten de garantie kapot, en die is ook niet te repareren.
@colalight Wij hebben nu een AEG, op basis van een test van de Consumentenbond (kun je volgens mij ook even een proefaccount aanmaken als je alleen deze test wil lezen). Maar die was volgens mij wel net boven je budget.
Ik gebruik het recept van Nancy Birtwhistle voor pure magic.