Huishoudtopic #2

Ik heb een vintage rok gewassen in de wasmachine (stom, was niet aan het opletten!) en hij is gekrompen. Is er nog enige redding mogelijk? Hij is 59% viscose en de rest acetaat. Heb al een beetje zitten rekken toen ie nog nat was maar nu is hij inmiddels semi droog.

1 like

Erg gekrompen of een beetje gekrompen? Viscose kun je -wel binnenstebuiten om glimmen tegen te gaan- strijken om zo de vezels als het ware weer wat ‘uit elkaar te halen’. Hoop dat het je lukt :crossed_fingers:

4 likes

Viscose kan geloof ik wel 10% krimpen als je het wast, maar als je het strijkt maak je idd de vezels weer langer! Niet te heet strijken

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met een ramenwisser op een telescoop. Bij voorkeur met een water/zeep dispenser. In mijn buurt wil een glazenwasser alleen langskomen als je een abonnement afsluit. En zo niet dan betaal je 3x de prijs. Is marktconform zegt hij. Met 2x heb ik dan zo’n ding eruit. Delen met de buurvrouw gaat het nog sneller. Wie heeft er aanraders?

1 like

Ik zie het, die van de Action. Maar die heeft alleen een bezem, er zijn er ook met een zeem en een wisser. Ben ook benieuwd naar die varianten.

2 likes

Nou dat lijkt maa succesfull adulting hoor hahaha. ik hang het zelf aan de douchestang op. Dit bosje is binnen 3 dagen gaan verwelken de vorige kon ik makkelijk 2 maanden laten hangen. het wordt niet viezig in je douche.

@chasingrainbows nee absoluut niet te koud hahaha.

2 likes

Ligt het aan mijn of ruiken de rituals geurstokjes niet meer zo sterk als dat ze voorheen deden?

2 likes

Wat is een goed merk voor schoonmaakproducten waarbij je de verpakking hergebruikt en aanvult met tabletten oid?

En wat zijn de allerbeste diy recepten voor schoonmaakproducten?

Even kijken wat het beste voor mij is. (Of vraag ik dit beter in het duurzaamheidstopic?)

Wat mij te binnen schiet is Jaws, die heb ik bij onze AH gezien. Zelf geen ervaring mee. Andere merken ken ik eigenlijk niet.

2 likes

Mijn glazen komen zo uit de vaatwasser. Ze zijn wel schoon maar er zit zo’n waas op waardoor ik het er vies uit vind zien. Ik gebruik glansspoelmiddel en heb van die basic vaatwastabletten.

Is hier iets aan te doen?

1 like

Ik zou ook zout gebruiken en een keer laten weken in azijn of met citroen schoonmaken om dit eraf te krijgen.

Ik ben de laatste tijd helemaal verslaafd aan die Amerikaanse huisvrouwen op YouTube die alleen maar bezig zijn met schoonmaken. Ik denk omdat ik even niet de mogelijkheid heb om grondig schoon te maken ivm verbouwing. Ik kijk er al helemaal naar uit om een goede spring cleaning te doen haha.

5 likes

Ik heb dit ook. Gebruiken al alles in de vaatwasser. 3 in 1 tabletten, glansspoelmiddel en zout. Vullen ook bij als het lampje brandt dat dit moet. Maar desondanks zijn mijn glazen ook zo. Zijn er nog andere tips dan alleen zout?

Azijn/citroen gebruiken klinkt goed btw

1 like

Gebruik je ook 1x in de zoveel tijd een vaatwasser reiniger? Zo’n flesje die je in de lege vaatwasser zet en dan laat meedraaien? Bij mij is het dan altijd weer een maand of 3 verholpen.

3 likes

Pan met water op het vuur. Stoom vangen met je glas en met een schone pluisvrije doek afnemen. Helaas geen tips voor je vaatwasser.

2 likes

Deze vaatwastabletten van Lidl zijn mijn go-to. Heb ook duurdere geprobeerd maar daarvan kregen mijn theeglazen allemaal zo’n bruine waas.

8 likes

Ik merk als ik de wat duurdere tabletten gebruik (zoals finish powerball ofzoiets vaak in aanbieding bij Kruidvat) dat die waas verdwijnt en alles veel schoner is

Ik gebruik ecopods (is Belgisch)

4 likes

Ja dit! Ik was de eerste keer echt verbaasd over het verschil, vooral glaswerk is zo veel schoner en helderder!

2 likes

Heeft iemand aanraders voor geurstokjes in de wc? Dus wel met een lekkere geur maar niet heel duur (max 20 euro)? Ik gebruikte vroeger Linen van Hema maar die verkopen ze niet meer…

2 likes

Ik heb voor de badkamer Cif Eco refill , kan je aanvullen. Maar denk eigenlijk dat het greenwashing is en niet per see goed voor het milieu.

Gebruik verder alleen maar Ecover en Method. De Ecover allesreiniger in een spuitfles vul ik aan vanuit een grote fles allesreiniger zodat ik de spuitfles steeds kan hergebruiken.

@Hollyhock Janzen!

2 likes