Huishoudtopic #2

Joh… Misschien valt het mee als het spul direct opdroogt in de vaatwascyclus, maar ik heb met gietijzeren pannen dat ik ze nooit te lang in de week kan laten staan omdat de rand van de pan vrijwel direct gaat oxideren.

Maar dit biedt wel perspectief;)

3 likes

Wist idd niet dat dit zou kunnen roesten! Ik doe eens in de zoveel tijd (denk 1x per 2 maanden) ook alles in de vaatwasser en ik zie gelukkig nog geen roestplekken. Dus zou het gewoon een keer doen :wink:

1 like

Hahah ja ik sta niet garant verder, maar bij mij werkt het vooralsnog top!

2 likes

In dat geval ga ik het gewoon eens proberen :stuck_out_tongue: Als ik echt roestplekken krijg boen ik het er wel vanaf en doe ik het daarna nooit meer.

Ik kan echt niet WACHTEN tot ik een inductieplaat kan betalen en een huis heb waarin dat kan :smiling_face_with_tear:

4 likes

@Tjiftjaf Heb je ze al geprobeerd schoon te maken met ammoniak? Ik heb een paar dagen geleden toevallig alle gaspitten en pannendragers in een vuilniszak gedaan met een flinke scheut ammoniak en dat een paar uur afgesloten laten staan. Daarna kon ik het vuil met een sponsje wegvegen (zonder al te veel moeite, en ik denk dat het nog makkelijker geweest zou zijn als ik het een nacht had laten staan).

1 like

Nee nog niet geprobeerd maar om eerlijk te zijn vind ik dit al teveel moeite :smiling_face_with_tear:

Ik wil het gewoon in de vaatwasser pleuren en er schoon weer uit halen. Ik vind het niet erg als het wat lelijker wordt maar als het echt stuk gaat vind ik dat wel zonde.

1 like

Zijn er mensen die ervaring hebben met Soak wasmiddel voor delicate stoffen en lingerie?
Is het het geld waard?

Ja ik gebruik het voor handwas van mijn bh’s. Ben er tevreden over, handig dat je het er niet uit hoeft te spoelen/wringen.

5 likes

Het is het geld wel waard? Qua gemak en langere levensduur van je kleding?

3 likes

Ik was er nu een jaar mijn bh’s mee en ben er opzich tevreden over, maar ik merk nu wel dat ik wat hardnekkerige deo vlekken (zo’n wit laagje) niet goed af krijg. Voelt niet helemaal schoon maar het ruikt wel altijd heel fris verder dus heb het idee dat het wel schoon wordt. Het is ook zuinig in gebruik, ik heb nog zeker 1/4e fles na een jaar en doe er 1 a 2 keer per week een handwas mee.

Durf niks over levensduur te zeggen, mijn bh’s zien/voelen allemaal nog helemaal prima maar dat deden bh’s die ik op een handwas in de wasmachine deed ook na een jaar.

Oh en gemak, het is heel makkelijk maar wel meer werk dan een wasmachine handwas. Emmer vullen met koud water, beetje soak erbij, laten staan, leeg laten lopen, ik spoel het een beetje na, druk voorzichtig het meeste vocht eruit en hang dan de bh’s over een handdoek op in de badkamer. Ben vaak vooral te lui voor het weer uit de emmer halen.

1 like

Ik was zelf alleen mijn bh’s er mee, en dat is eigenlijk amper moeite. Ik doe het in de wasbak, vul het met water beetje soak bh’s er in onderdompelen en laat het even staan daarna water weg spoelen en dat is het eigenlijk? Het is ook zuinig in gebruik, hebt niet veel nodig (Waarschijnlijk was ik ze niet vaak genoeg :see_no_evil:) Bh’s blijven mooi

1 like

@NotJealous @Feather top, dan bestel ik een flesje! Ik had dat misschien mee moeten nemen vanuit de winkel maar was een tikkeltje overdonderd door de verkoopster haha! Dank voor de antwoorden!

3 likes

Ik heb ook Soak, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet fijn :sweat_smile: Ja, het is makkelijk in gebruik, maar zoals @Feather zegt gaan deovlekken er niet uit. En daarnaast geloof ik niet zo in het idee dat je het niet hoeft uit te spoelen haha. Ik ben weer terug bij gewoon wasmiddel.

4 likes

Als je ietwat aan de zweterige kant bent (like me) vind ik het echt hélemaal niks. Doet precies net niks heb ik het idee. Een keer in de zoveel tijd doe ik BH’s en dingen zoals sporttops voorweken maar als ik dat in soak doe, heeft da nul effect tov gewoon wasmiddel.

2 likes

Krijgen jullie die vieze deo randen op de bh’s wel met iets anders goed schoon? Ik moet het er echt afkrabben :sob:

Eh ja gewoon op handwas in de wasmachine :grimacing: ik weet dat je bh’s eigenlijk met de hand moet wassen maar ik heb echt al genoeg te doen

12 likes

Ik heb het idee dat de deo keuze een groter effect heeft dan mijn wasmiddel/methode. Want de wasmachine helpt soms ook niet. Voor het wassen even voorweken kan wel nog helpen

3 likes

Ik heb voor het eerst van mijn leven zo’n setje voor in de badkamer dat helemaal bij elkaar past, en nu gaan de tandpasta vlekken niet meer uit de tandenborstelhouder en de onderzetter :rage:. Het materiaal is blijkbaar polyresin en het is al in de vaatwasser geweest. Iemand nog tips behalve per ongeluk van de wastafel stoten?

1 like

Nou het idee dat er niets uitgespoeld hoeft te worden vind ik ook een beetje bijzonder, maar volgens de verkoopster kwam dat door de enzymen die er in zouden zitten, die ruimen dan de viezigheid op.

2 likes

Ik spoel het wel uit, vind dat ook wel nodig want vind het een beetje een viezig idee dat het in water dat vies wordt heeft liggen weken en je er dan niks meer mee doet. En dat spul heeft best een sterke geur, vind het voor mijn huid een fijner idee als het nog even nagespoeld wordt.

@grace met een zacht borsteltje. En eerst deodorant opdoen en laten intrekken en daarna pas bh aan helpt het voorkomen.

2 likes