Huishoudtopic #2

Krijg er wel een beetje ‘wij van wc eend’ vibes bij. Als ik zie hoe het water eruitziet als ik even voorweek in een klein scheutje wasmiddel voor delicate kleding vs. soak. Dan doet soak dus echt hélemaal niks. Dat heeft niks met uitspoelen te maken.

2 likes

Oooo dit is een goeie, ik ga er gewoon een zachte tandenborstel voor kopen!

Andere deo en deo laten opdrogen zijn goede tips maar ga ik niet doen. Ik ga dat niet allemaal aan mijn bh aanpassen :joy:

Ik was ze ook gewoon mee met de zwarte of bonte was op 30 graden, wel in een waszakje. Ik centrifugeer ze ook, wel op een lager toerental dan de andere was (800). En ze gaan gewoon prima meerdere jaren mee.

3 likes

Ik was ze mee op 40 graden met de rest (wel in een waszakje). Ik ben heel erg voor het milieu maar ondergoed wordt bij ons alleen lekker schoon met 40 graden. Mijn setjes zijn van triumph en gaan > 5 jaar mee. Nooit problemen met deo vlekken ofzo. En voor de liefhebbers: 1200 toeren en Ariël wasmiddel van de Gamma (die grote dozen: dat is wel heel milieuvriendelijk :wink:)

2 likes

Heeft er iemand hier ervaring met dekbedclips? Of een andere tip voor mij?

Ik word namelijk gek van mijn dekbed die continu verplaatst in mijn dekbedovertrek. En ik ben op zoek naar iets dat het gewoon op z’n plek blijft liggen.

Ik heb op 5 plekken lintjes aan de binnenkant van mijn dekbedovertrek en dekbed gemaakt. Deze strik ik en hierdoor zakt hij niet meer naar beneden. Het maakt het opmaken ook een stuk makkelijker.

2 likes

Ik heb deze drukknoopjes erop gemaakt: Amazon.nl

Gewoon met mijn stijltang gedaan (die moest ik daarna wel even schoonvegen met een handdoek ivm het plaksel haha). Mijn strijkijzer werd niet warm genoeg, vandaar.

Ben er wel tevreden over. Mn dekbed blijft goed zitten. Er is wel na een jaartje nu 1 drukknoopje kapot gegaan, denk door lomp lostrekken van het overtrek door mn vriend :crazy_face: maar daar plak ik dan gewoon weer een nieuwe op

2 likes

De hema verkoopt lintjes hiervoor. Je moet ze dan nog wel zelf eraan maken.
Lusjes

2 likes

Ik heb dit soort dingen en dat werkt goed! Je drukt ze door het dekbedovertrek en het dekbed heen

https://www.bol.com/nl/p/dekbedclips-dekbedklemmen-dekbedknijpers-clips-netjes-knijpers-dekbed-ordenen-5-dekbedclips-boutershop/9300000118728029?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Niet specifiek deze overigens.

3 likes

Ik zie mezelf snachts al m’n deken omslaan en mezelf een tik verkopen met zo’n knopje 🫣

7 likes

Maar heb je dan overal op een gegeven moment gaatjes in of begrijp ik de werking hiervan niet goed?

Hahaha ik heb dat gelukkig nog nooit gehad :joy: maar ik slaap in mn eentje onder een dekbed van 200x240 volgens mij dus dat helpt misschien wel

@PiuPiu ja dat zou je denken, maar heb ik geen last van!

2 likes

Ik ben helemaal in Birtwhistlemode. Allemaal dingen uit Clean & Green aan het maken en daarnet deze zilveren theelepeltjes aangepakt:

@FrauHelga thanks dat je ooit haar boeken hier tipte!

27 likes

Wat zijn die mooi geworden!
En graag gedaan, ik leer echt nog altijd nieuwe dingen van haar. In 2025 komt er ook een kookboek van haar uit. :blush:

2 likes

Ik vond nog een tweelinglepeltje, zo zie je het verschil pas echt goed:

25 likes

Heel motiverend deze foto’s :smile: Ik kijk nu al uit naar mijn vakantie, dan ga ik hier ook mee aan de slag!

2 likes

Heeft iemand tips hoe je dit schoonmaakt? Komt uit de oven van een huurwoning

1 like

De niet ecovriendelijke manier: groene zeep erop en dan een nachtje laten staan in een vuilniszak met een scheut ammoniak. Dan krijg je het er zo vanaf.

1 like

Een scour daddy met pink paste al geprobeerd?

Nee helemaal niks nog geprobeerd (op gewoon allesreiniger enzo na natuurlijk), beetje gefocust op andere dingen in het huis, maar we gaan deze twee dingen zeker proberen