Sowieso eerst een tijdje weken, misschien Dasty en een schrapertje, en als dat niet werkt ovenreiniger. Dit is in ieder geval goed schoon te krijgen!
Dat hebben we wel allemaal geprobeerd en dat heeft helaas niks opgeleverd… we gaan het ook nog even laten weten aan de verhuurder
De ovenreiniger van Kruidvat is top. Wel heftig spul maar maakt echt goed schoon.
Ovenreiniger van Kruidvat of HG erop spuiten, huishoudfolie erover en dan een paar uur laten intrekken en dan kun je het grootste gedeelte afspoelen en de restjes wegschrapen met een glasschraper. Lize Korpershoek heeft op insta een filmpje waar ze haar oven schoonmaakt op deze manier en dat werkte echt goed. Ik heb het toen ook geprobeerd bij mijn bakplaat en die is nu ook weer helemaal schoon.
Ik zou een papje maken van baking soda met een klein beetje water en azijn en dat er lekker dik opsmeren/wrijven. Uur ofzo laten intrekken en dan kan je het er denk ik zo afhalen
Met zo’n metalen pannenspons (die volledig metalen, dus geen gewone schuurspons). Daar doe ik het al jaren mee als er iets aangekoekt is. Eerst durfde ik het niet ivm krassen, maar gaat echt prima!
Voor sommigen misschien logisch, voor mij nieuw;
Ik woon net in een huis met eigen containers. Hoe scheidt je het beste je afval in huis? We moeten gft, papier en plastic scheiden en hebben nog wel een pasje voor de ondergrondse container voor het overige.
Met 1 prullenbak hebben we nu de neiging om toch alles daarin te gooien, gewoonte blijkbaar.
Zijn er handige prullenbakken met meerdere bakken voor direct scheiden?
Ik heb deze gekocht en doe daar plastic en restafval in: https://www.action.com/nl-nl/p/3016548/pedaalemmer-met-dubbele-bak/. In kleinere zakjes, handig voor mij want ik woon alleen, en buiten staan de grote prullenbakken waar ik dan de zakjes in doe. De rest breng ik meteen naar de container buiten, want gft gaat stinken en papier staat rommelig
Wij hebben een prullenbak met 2 vakken, plastic en rest. Dan hebben wij een mini bakje op het aanrecht voor gft en papier verzamelen we op een plek en brengen we gewoon naar buiten als we zelf naar buiten gaan (en er aan denken). Die prullenbakken met vakken zijn echt in veelvoud te vinden, dus zou dat gewoon even googlen.
Mini bakje op het aanrecht voor gtf.
Een prullenbak met 2 bakken voor plastic en rest.
Een bak in het berghok voor papier. (Gewoon een ikea opmerger voor de kallax kast).
Wij hebben het keukenkastje onder de wasbak opgeofferd voor de prullenbak.
Het is verdeeld in 2/4 plastic, 1/4 rest en 1/4 papier.
Voor het GFT afval hebben we een mini prullenbakje op het aanrecht staan zodat die elke dag geleegd wordt. Daarin doen we dan van die groene bio afbreekbare zakjes in.
Als het papier vol is dan doen we het in een grote doos die in de trapkast staan. Zodra die vol is dan leggen we hem in de schuur en daar verzamelen we alles totdat het oud papier wordt opgehaald.
Heeft iemand de tip om rauwe paprika vlekken uit kinderkleding te krijgen?
Heb je weken in biotex al geprobeerd?
Wij hebben deze gekocht en ben er echt blij mee. Bovenin plastic verpakkingen en een apart gft bakje. En onderin een bakje voor rest en een voor papier. Goliving Automatische Prullenbak Afvalscheiding 64 Liter – Sensor Afvalbak – Handsfree... | bol
Voor wie waspoeder gebruikt: waar bewaren jullie dit in?
Ik heb altijd zakken van de AH, maar dat vind ik echt vervelend in gebruik. Nu had ik onderstaande containers gekocht, maar die doppen sluiten voor geen meter. En nu ben ik bang dat het een keer omvalt oid.
Wil dus iets wat goed sluit en het liefst ook schenkt of met een schepje??
Wibra!
gewoon in de doos met een lepel erin
Ik zoek iets om mijn bank, vloerkleed, stoffen stoelen en trap met tapijt schoon te maken, maar ik weet nou niet of een tapijtreiniger (zo’n ding dat spray en dan opzuigt) of een stoomreiniger beter is. De laatste is sowieso multifunctioneel, maar ik heb het niet echt nodig. Gaat echt om de vlekken op de bank enzo. Maar als een stoomreiniger dat net zo goed schoonmaakt, koop ik die liever.
Absoluut een tapijtreiniger.
Ik heb de bissell spotclean pro en dat ding is de enige reden dag mijn beige bank nog beige is met 2 kinderen.
Een tapijtreiniger, want met een stoomreiniger kun je het vuil niet uit de stof zuigen. (Ik heb allebei).