Huishoudtopic #2

@TanteBetje @Junebug85 @Flippie bedankt! Gaf me in elk geval de geruststelling dat er geen man overboord is als ‘ie nog aanstond. Heb vanmorgen op goed geluk toch de stekker eruit getrokken en dat was helemaal prima volgens de man. Schijnbaar was de cv controle ook flink nodig omdat de ketel al een aantal jaar niet was nagekeken. :grimacing:

4 likes

Auri katariina heeft zulke goede hacks! Door haar wil ik ook de hele scrub mommy, daddy sponzen en powerpaste haha

3 likes

Wij hebben een enorm verharende hond en wst ik vooral fijn vind is dat het voelt als een kleine moeite om teee keer per dag te stofzuigen. Maar onze normale stofzuiger doet het wel echt grondiger, de droogloopmat is echt een harige bende altijd en dat moet echt met de normale stofzuiger. Maar als je geen enorm verharende hond hebt en dingen niet zo vies worden is het denk ik ook gewoon heel makkelijk. Maar ik denk dat je met een dyson wel vaker stofzuigt omdat het wat minder grondig is dan een gewone goede stofzuiger. De dyson is wel gewoon super makkelijk om te pakken dus wss ben je uiteindelijk evenveel tijd/moeite kwijt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Er lopen hier wel dieren ja. Ik heb nu ook een draadloze stofzuiger gewoon van de Tristar ideaal! Je pakt ze veel sneller idd, vooral met de trap. Maar vroeg mij dus af of dit slechter zal zijn dan een dyson maar gok dus niet heel veel. En vooral niet vergeleken met de prijs hahaha. Ik koop er denk maar een normale stofzuiger bij. Maar zo hekel aan dat er dan altijd wat achter je aan rijdt en beukt hahaha.

4 likes

Ja onze hond vindt de gewone stofzuiger eng en de dyson niet zo (de sterke stand wel dus die kan niet haha) :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye: dus dat is voor ons het grote voordeel, geen paniek hond

6 likes

En een robot stofzuiger? Wij hebben een hond en laten de robot 3x in de week alles stofzuigen en dan ong. 1x in de week met de steelstofzuiger nog de plekjes waar de robot niet komt. Scheelt zoveel werk en het is veel schoner.

3 likes

Aanbevelingen?

3 likes

ik heb de mijne gekozen met behulp van dit kanaal. Heb 4 jaar geleden een Neato D3 gekocht.

3 likes

@Teenslipper Dank voor de tip! Hij is niet zo extreem blinkend geworden (vooral de randjes blijven een beetje vies, ook na het gebruik van een krabber) maar ik ben heel tevreden!

Helaas geen voorfoto genomen, dit is het resultaat:

10 likes

Hahahahah ik snap dat het lastig anders op de foto te krijgen is maar ik moet echt lachen om zo’n hand die er zo in staat

14 likes

Ik heb een Neato D7 maar die wordt volgens mij niet meer verkocht… M’n broertje heeft de D8 en is er ook erg tevreden over!

3 likes

https://www.tiktok.com/@aurikatariina/video/7039787312863087877?sender_device=mobile&sender_web_id=7074636354781054469&is_from_webapp=v1&is_copy_url=0

Met een scraper haal je dat er ook nog af, beschadigd het niet.

3 likes

De eerste foto die ik nam had ook nog mijn hoofd erop :laughing:

2 likes

Oeh ga ik ook nog proberen, thanks!

2 likes

Heb mijn Bo omgetoverd tot duo bak met losse onderdelen van de service afdeling van Brabantia. :joy:

Ik was het meer dan zat om zakken van 15 euro te moeten kopen. :+1:t3:

Passen de Jumbo 30 liter pedaalzakken hier in trouwens? Die witte met gele touwtjes.

7 likes

Ik ben helemaal blij met mijn Tomado automatische ruitenreiniger! Meteen al dat Saharazand van de ruiten gepoetst :heart_eyes:

3 likes

Iemand tips om diarree uit een matras te krijgen? :sob::nauseated_face: Ik heb al vaste en vloeibare ossengal gebruikt, soda en zout. De vlek is flink lichter en bijna weg maar de geur blijft niet te harden. Wel alleen als je er met je neus bovenop zit maarja lijkt me toch dat er nog iets in zit als het nog zo ruikt.

1 like

We zijn bezig met een grote schoonmaak en het is zo heerlijk. Vandaag de badkamer van top tot teen geschrobt en nu wil ik hem niet meer gebruiken.
Morgen de voorraadkast en zondag ons schuurtje, zodat ik niet elke keer hoef te vloeken als ik mijn fiets er in probeer te zetten omdat ik gekke bochten moet maken.

6 likes

Toen mijn puppy nog niet zindelijk was gebruikte ik een azijn/water mengsel om te sprayen. Je rook nooit iets als hij wat op het vloerkleed had gedaan. Van baking soda zeggen ze dat het echt een aantal uur nodig heeft om geur te neutraliseren. Mocht dat allebei niet werken na een dag/nacht dan zou ik wel kijken naar chemische oplossingen. Waarschijnlijk heeft HG wel een product ervoor?

1 like

Hoe werkt het met zo’n robot stofzuiger als je twee verdiepingen hebt? Kun je m ook gewoon dan zonder problemen boven zetten om te stofzuigen of herkent hij het dan niet?

2 likes