Ik heb een xiaomi en die zet ik gewoon op random plekken neer waar hij normaal niet komt (de badkamer, slaapkamer, de gezamenlijke gang bij de lift) en dan scant hij de ruimte en doet hij gewoon z’n werk. Alleen op het einde gaat hij dan staan roepen ‘couldn’t find the dock, bring the vacuum closer to the dock’
Ik heb ook een roborock die kan dweilen (ideaal!) En met de app kan ik inderdaad meerdere verdiepingen aanmaken en instellen. Hij herkent dan ook waar die is. Ook kan je zones aangeven waar die niet mag stofzuigen of dweilen.
Je moet hem dan wel inderdaad zelf even terug naar de dock brengen. Hij zal niet zelf de trap af donderen zoekend naar de dock, gelukkig!
Oh dat is wel top dan idd, ik zou het dock dan ook niet per se mee gaan slepen denk ik, maar dan hoef je tenminste niet gelijk 2 van die dingen te kopen
Jullie enthousiasme over robot stofzuigers is echt te aanstekelijk, ik twijfel al een tijdje maar nu denk ik waarom niet gewoon doen over dat dweilen dacht ik altijd: kan toch niet werken maar zo te horen is zelfs dat een succes
Nee precies, was net op de koele blauwe site aan het inlezen en dat stond daar ook idd. Maar ik heb op mijn laminaat vrij snel wat vlekken van gewoon lopen dus ik hoop dat het daar wel iets uithaalt. Ik haat dweilen en nu zitten die vlekken er heel lang dus het zou al top zijn als het net even wat weg haalt.
Heb de Blaupunkt Bluebot Xboost BPK-VCBB1XB op het oog, 275 euro met zuigen en dweilen… specificaties zien er best goed uit, zeker in combinatie met de prijs denk ik. Iemand ervaring met deze?
Is dat deze? Tomado TWC3701W - Ruitenreiniger - 28 cm breed - Snoerloos - Compleet geleverd | bol.com
Ik ben echt zo slecht in ramen wassen, je blijft altijd strepen of vlekken zien…
Wij hebben ook de Roborock met dweilfunctie en echt ideaal. Heb er een plattegrond van boven en beneden inzitten, maar als hij de ruimte niet herkent scant hij inderdaad die ruimte en doet hij ook z’n werk goed.
Dweilen is prima om het bij te houden inderdaad, maar wel alleen met water dus echt vieze vlekken van bv geknoeide limonade krijgt hij niet altijd goed weg. Maar scheelt ons heel veel dweilen met 2 kleine kinderen
Ik heb gisteren alle ramen gelapt en wauw wat een verschil. Wel op de oldschool manier met een trekker en nagepoetst met kranten. Ze zijn weer blinkend schoon.
Yes love dit forum. Ik ga me eer eens in verdiepen. Wij hebben ook een vloerkleed liggen voor de bank. Dus dat is ook nog een dingetje. Bedankt allen.
Onze Roborock kan ook over kleden/tapijt. Wij hebben de S6 geloof ik. Alleen het vloerkleed op de kamer van onze jongste heeft hij wat moeite mee, want daar zitten aan de uiteindes van die flosjes. Dus die haal ik altijd weg.
Onder invloed van het forum net een robot stofzuiger gekocht, die ene die ik hierboven deelde van blaupunkt.
En ik heb vandaag heel volwassen de ramen (jawel binnen en buitenkant) staan lappen, keuken schoongemaakt, badkamer schoongemaakt, dekentjes gewassen en mijn dekbed uit het raam gehangen.
En nu ga ik op de bank zitten want ik herken mezelf bijna niet
Ik wil mijn hoofdkussen wassen maar ik kon net nergens tennisballen vinden. Is dat echt noodzakelijk? Of zijn ze na de droger ook wel oke op te schudden?
Bij mij is mijn kussen een klont geworden…
Niet meer goed gekomen helaas…
Oh shit. Dan doe ik het maar niet haha.
Oh bij mij is dit wel prima gegaan, meerdere kussens gewassen ook. Alleen niet in de droger gedaan maar in de zon laten drogen in de zomer
Ja! Ben prima tevreden tot nu toe maar heb m pas 1x gebruikt en ben niet zo heel veeleisend haha. Maar weinig strepen en t is lekker snel werken!
We gaan de oven reinigen met de tips van Auri Katariina. Vershoudfolie is lastig spul. De oven reiniger is nu aan het intrekken. Succesfull adulting
Heeft iemand tips om kettingsmeer uit een beige wollen jas te verwijderen? Ik zag online wel maizena als tip, maar ik weet niet hoe erg dat bleekt.
Ik heb vandaag de badkamer schoongemaakt met glansspoelmiddel. Ik heb best wel veel kalk op de vloer en ik heb al van alles geprobeerd. Dus ik schrobben, in laten trekken en afgespoeld. Nou echt 0 verschil
Wij hebben ook een robot stofzuiger (een roborock) maar ik vind het maar irritant want wij hebben altijd wel dingen op de grond liggen en als we dan dachten we doen m even snel aan lag er toch weer ergens speelgoed van de hond of een draadje breigaren dat blijkbaar de grond raakte en dan ging t weer mis. Hebben m nu boven ipv beneden. Miss hebben wij een minder fancy model maar zou de dweil functie echt nooit gebruiken. Is echt een klein lapje en dat gaat dan je hele kamer door? Daar wordt het echt niet schoon van, smeert vuil meer uit lijkt me. Maar wij zijn echt niet georganiseerd en netjes en ik dweil elke twee weken en dan neem ik mijn taak zeer serieus ipv dat lapje dat de kamer doorgetrokken wordt. En we hebben dus een hond waar we niet moeilijk over doen, een hond neemt nou eenmaal veel zand mee en ookal droog je m af veroorzaakt hij toch viezigheid op de vloer. Hoort er wat ons betreft bij en kunnen we helemaal mee leven, maar icm zo’n dweil lapje voelt dat niet als een match. En twee keer per dag dat lapje door de kamer vind ik onzin en lijkt me ook niet geweldig voor je vloer.
Voor boven vind ik t wel de robotzuiger prima want m’n man is super allergisch voor huisstofmijt maar is toch te lui om te stofzuigen (en ik doe t beneden al twee x per dag) maar denkt we blijkbaar wel aan dat ding regelmatig aan te zetten. Dus prima om dat dat ding om de dag aan een rondje doet. Al vind ik wel dat je als je echt stofzuigt de plinten enzo meer meepakt. Maar het verschilt wel gewoon per huishouden denk ik, ik ben gewoon echt een rommelkont en de hond ook.