Huishoudtopic #2

Dreft of ossegalzeep.

2 likes

Er waren allemaal lasagnesputters ingebrand in de oven, ik had echt geen zin om alles met een staalborstel te lijf te gaan, toen heb ik een scheut ammoniak op de bodem van de oven gegooid gisteravond, en vanochtend met nog een plens water erbij 2x het easyclean-programma laten draaien.
En ik kon alles er zo afvegen! Echt een “It’s amazing Mike”-tellsell-momentje :sunglasses:

Geen voorfoto helaas

35 likes

Ik wil ook een easy clean programma! Hij ziet er als nieuw uit

3 likes

Geen voorfoto?! Hoe durf je?!

3 likes

Ja uh hallo dode mus (of merel) zonder de voorfoto

6 likes

Sorry, helaas geen foto’s maar ik wil wel even de tip geven hier.

Laatst had mijn dochter zich gekrabd in haar slaap en was haar gezichtje gaan bloeden, op haar knuffel.
Daar kwam ik natuurlijk pas 's ochtends achter, en toen zaten de bloedvlekken er al een paar uur in. Mijn ossengal was op dat moment op en stond in bestelling bij AH bij mijn volgende boodschappen, en toen heb ik een ander middel gebruikt:

En dat werkte fantastisch! Ik zag de opgedroogde bloedvlekken oplossen en kon ze zo wegwrijven. Daarna heeft Beer de wasmachine nog even van binnen gezien en heeft hij in het zonnetje buiten gehangen, en was hij binnen een uurtje of 2 droog.
Ik bestelde deze fles bij 123schoon.nl.

7 likes

ik heb hem ook besteld, hij komt morgen binnen! Ben benieuwd!

3 likes

Ik moet een donsjas wassen. Wat doe ik best, die jas in de machine, tennisballen bij doen en dan laten draaien op 40 graden? Of moet ik op iets letten?

1 like

Naar de stomerij brengen?

5 likes

Ik heb laatst ook mijn donsjas gewassen, je kan het beste kiezen voor niet al te hoge toeren (naast 40 graden en de tennisballen). En je moet hem ook in de droger drogen met tennisballen erbij, liever in een paar sessies op een lagere temperatuur dan te heet. Als je geen droger hebt zou ik hem niet thuis wassen, want het dons moet wel echt tijdens het drogen los komen met de tennisballen.

3 likes

Ik heb een parket/houten vloer en daar komt een behoorlijk smerig geur vanaf (veel curry gekookt door de vorige bewoners). Nu wil ik dat schoonmaken maar ik lees ook dat azijn en soda niet op zo’n vloer mogen. Ik betwijfel dat een standaard parketreiniger diep genoeg komt voor die geur. Tips?

Nee dan verpest je je donsjas echt.

1 like

Hahahaha ik zie ze nu echt curry op de vloer smeren

3 likes

Ja en dan de rode curry voor bij snacks😂

4 likes

Hmmm ik heb dus sinds kort voor het eerst ooit een vaatwasser, en ook al was ik er initieel heel blij mee, ik vind hem toch tegenvallen. De vaat moet er eigenlijk al bijna schoon in, en alsnog moet ik s ochtends restjes van glazen schrapen. Heb ook regelmatig dat het blokje niet is opgelost s ochtends? Dit hoort een normale vaatwasser toch niet te doen? Op deze manier kunnen we beter gewoon met de hand afwassen, minder gedoe.

Het zout en glansspoelmiddel zijn bijgevuld, filter lijkt ook schoon.

1 like

Hoe werkt zo’n raamstofzuiger? Je moet eerst het raam natmaken en wassen en daarna met de stofzuiger eroverheen toch? Maar wat is dan de meerwaarde tov handmatig schoonmaken?

Ik vind het wel handig dat het water niet naar beneden drupt omdat je het opzuigt. Dus vooral als je binnen de ramen doet. En dat raam wisser ding dat je erbij krijgt waarmee je water sprayt is gewoon lekker makkelijk snel. Maar wij gebruikten onze Kärcher toen we in een appartement met slechte afzuiging woonden om vocht na douchen in de badkamer te verminderen. En nu hebben we een onhandige badkamer met een douchebak waar altijd water naast komt wat je door de bak niet in t putje kan trekken met een trekker… dus dan zuig je dat gewoon handig op met dat ding.

2 likes

Vaat moet er juist vies in, anders kunnen al die enzymen in het vaatwasmiddel hun werk niet doen. Heb je al verschillende programma’s geprobeerd? Filters helemaal schoon?

2 likes

Hmm de keren dat ik echt vieze vaat erin heb gezet kreeg ik s ochtends een uitbrander van mijn vriend, omdat hij overal aangekoekte tomatensaus vanaf moest pulken.

En @Crusti_Croc we hebben inderdaad gewoon normale huismerkblokjes! Heb alle programmas nu geprobeerd, maar ben nergens laaiend enthousiast over.

Ik zal anders eens zo’n vaatwasserreinigingsfilmpje op tiktok bekijken!

4 likes

Is het een gelakte of geoliede vloer? Een gelakte vloer kan meer hebben. Je zou dan eerst een klein plekje kunnen proberen met wat allesreiniger met natuurazijn. Of HG parketreiniger.

Als het een geoliede vloer is, kun je ‘m eerst eens een paar keer dweilen met speciale olievloerreiniger. Werkt dat niet, dat zou je uiteindelijk de vloer licht kunnen opschuren en opnieuw in de olie kunnen zetten (tweecomponentenolie).

1 like