Huishoudtopic #2

Ik heb vandaag die welbekende Brabantia prullenbak op pootjes gekocht, maar ik zie nu pas dat de bijpassende vuilniszakken echt reteduur zijn. Ik kan me herinneren dat op het forum wel eens goedkopere alternatieven zijn gedeeld maar ik kan ze niet vinden. Weet iemand welke goedkopere vuilniszakken ook passen? Ik heb die met 2 vakken van 30 liter

3 likes

Ik doe vaak vuilniszakken van 20L. Ideaal. Gftzakken gewoon van de action (die zijn heel fijn, fijner dan die van blokker/ah/dirk).

1 like

Ik gebruik deze, passen perfect!

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-pedaalemmerzakken-hoog-30-liter-20-stuks-163368ROL

5 likes

Hoe maken jullie een tafel van (mango) hout schoon? Ik ben zo bang dat ik het verpest!

Weet iemand hoe ik zulke vlekken van het aanrecht krijg? Ik heb al antikalk voor de badkamer geprobeerd, en mister Muscle en schimmelreiniger, maar krijg het niet weg.

3 likes

Echt alleen een licht vochtige doek gebruiken. Beter schoonmaakmiddelen. Staat ook hier:

1 like

Misschien met glansspoelmiddel? Dat is voor mij sinds kort echt het middel tegen kalk.

6 likes

Dit dus! Minimaal 15-20 min laten inwerken en hardnekkige kalk verdwijnt daardoor. Werkte bij mij beter dan schoonmaakazijn etc…

1 like

Alles van hout maak ik schoon met een licht vochtige zachte doek en oppervlakken die echt viezer kunnen worden heel verdunde allesreiniger van Ecover. Al het hout zet ik eens per jaar in de olie, eettafel en -stoelen ivm toch wel regelmatig vochtkringen twee keer per jaar. Heb de olie bij elk meubelstuk eerst uitgeprobeerd op de onderkant (niet zichtbare plek), ik gebruik daar gewoon iets van HG voor.

1 like

Ik gewoon met een lichtvochtige microvezeldoek en soms met zo’n huishoudspray en daarna dus afnemen met een lichtvochtige microvezeldoek. Verder zet ik de tafel af en toe in de babyolie, daar wordt de kleur weer wat dieper van.

3 likes

Ik heb een pvc vloer en nu heeft daar iets roodachtigs op afgegeven, waarschijnlijk verf van een trommel van m’n vriend. Denk keer nat geworden en daardoor afgegeven. Ik weet niet hoe lang t er al zit.

Geprobeerd weg te krijgen met prowin alleskunner en met de reiniger die bij de vloer hoort van dr scholl.
Krijg het niet weg… het is iets lichter geworden maar niet veel.

Iemand nog een tip?

4 likes

Ahh oke, bedankt! Dus gewoon zo’n blauwe fles van Sun of Finish ofzo? Ik ga het proberen.

1 like

Heb je dit ook al op douchedeuren geprobeerd?

2 likes

Kun je het niet proberen met nagellakremover zonder aceton? En dat je het eerst uit test op een onzichtbaar stukje zodat je weet of het niet schadelijk is voor je vloer?

2 likes

Ja, ik heb het zelf met die van de Lidl gedaan maar ik denk dat hetzelfde werkt.

Glansspoelmiddel is echt goed voor alles. Vieze vlekken in witte shirts? Glansspoelmiddel! Eventjes erop doen en uitwassen.

Je kunt het bij de thehappymomstory op insta ook bekijken onder het kopje nesteldrang.

@monkeyslut zelf nog niet, maar bovenstaande insta wel. Ik ga het woensdag uitproberen.

7 likes

ik gebruik ook vaak nagellakremover voor hardnekkige vlekken, hoop dat het helpt!

6 likes

Kun je laten weten of het werkt? Ben benieuwd! Mijn douche deuren hebben ook een goeie schrob beurt nodig.

2 likes

Is goed! Als ik het vergeet wil je me dan helpen herinneren?

1 like

@Hihalarisch
Thanks, ga ik proberen! Eerst even juiste remover halen. Ik heb wel een losse plank op zolder, kan ik t mooi proberen.

1 like

Ze zijn inmiddels in de aanbieding dus heb een hele hoop besteld! Oh wat een luxe om van die lelijke gele doekjes af te zijn zometeen!

6 likes