Huishoudtopic #2

Uh ik stop er gewoon pannen en borden in waar we net Indiase curry in hebben gemaakt / gegeten en dat komt er schoon uit. Ik spoel ze nooit van te voren af. Ik gebruik wel merk vaattabletten die ik in de aanbieding koop.

2 likes

Is het een nieuwe vaatwasser of eentje die al in het huis zat? Als het een oudere is zou in hem even goed schoonmaken en ook kijken of de sproeiarm niet verkalkt is of er iets anders in zit. Bij ons was ooit een glas gebroken in de vaatwasser en zat er allemaal glas in de sproeiarm, kwamen we na een week achter. Dan werkt het ook niet echt lekker.

Misschien even op YouTube kijken voor een deep clean video haha.

3 likes

Ik heb er van de week 1 gekocht van leifheit met spaaarzegels van hoogvliet.
Vind het echt niet handig :frowning: ik krijg de zijkanten heel moeilijk droog lijkt wel alsof de 1e cm niet werkt ofzo en dan naar beneden trekken kom ik met de vensterbank in de knel. Dus dan moet ik de laatste strook horizontaal doen en krijg ik weer water strepen erboven en uiteindelijk ben ik langer bezig dan met een trekker…

Ik zal wel iets fout doen maar ik vind het een onding

3 likes

Misschien een hele gekke vraag, maar laat je de folie om de vaatwasblokjes of niet? Ik heb wel eens gehad dat ik dacht dat de folie om het vaatwasblokje moest blijven, en dan had ik hetzelfde als wat jij nu zegt, gewoon nog best vieze vaat. Maar toen las ik op de verpakking dat de folie er wel af moest :grimacing:

2 likes

Ik heb wat schimmelplekjes op een kitrand in de douche. Nu heb ik van hg anti schimmel spray gekocht maar het lijkt niks te doen? Iemand nog tips?

1 like

Het enige wat bij mij enigzins geholpen heeft is dikke bleek met daarover wc-papier om in te laten trekken, dik uur laten zitten. Het is nu voor 90% weg denk ik

5 likes

Washcat van de Action vind ik de beste spray voor schimmel.

5 likes

Hahah, nee geen gekke vraag, want dit is me ook al vaker overkomen. Nee, dit zijn oplosbare verpakkingen, maar zelfs als ik die er af haal ligt het blokje er nog wel eens onopgelost in… Echt heel gek. Oke tijd voor een deep clean voor het apparaat.

2 likes

Heb je dat filter onderin schoongemaakt? Ik had precies hetzelfde, had alles al gecheckt en schoongemaakt en liet toen een monteur komen omdat er wel iets met die sproeiarm moest zijn… bleek het filter gewoon mega vies :smiling_face_with_tear: dat kun je er echt uithalen (onder het filter zit nog een soort bakje, bij de onze). Als dat vies is kan het water niet meer goed rondpompen en wordt niks schoon (en lost je blokje ook niet op)

Edit; ah ik lees nu dat het filter schoon is, dan zal het dat misschien niet zijn. Of er is nog een ander filter haha

Ja wij gebruikten zo’n deep clean flesje van de jumbo en even de sproeiarm leegpeuteren! dat hielp goed

Wij hadden dit ook en bij ons lag het aan het laatje wat open klikt tijdens het programma. We leggen nu altijd het blokje in de vaatwasser, dus niet in dat laatje. Dan gaat t perfect!

3 likes

Iemand tips hoe ik de ā€œvetersā€en tong weer een beetje schoon krijg? Zouden dit soort schoenen in de wasmachine kunnen?

Het zijn kinderschoenen, dus de veters zijn van dat elastiek en kunnen er niet uit.

Er staat online bij dat de upper van synthetisch materiaal is, dus geen leder. Binnenmateriaal en binnenzool zijn van textiel. Buitenzool is van rubber.

3 likes

Ik heb deze voor mezelf hahah en die doe ik wel eens in de wasmachine hoor. Gewoon op 30 graden max. Zo lang je t niet vaak doet kan dat prima. Misschien de veters wat extra insmeren ofzo met ossengalzeep zodat ze schoon worden.

3 likes

Ik gooi alle schoenen gewoon in de wasmachine op 30 graden. Gaat eigenlijk altijd goed. Misschien eerst nog even de veters insprayen.

3 likes

@Roggebrood top, heb ze er meteen ingegooid toen ik thuis kwam van mijn afspraak want kunnen ze nog mooi buiten in de zon drogen. Vreters en tong/rand met ossengal gedaan en dit is echt al 100x beter :ok_hand:t3:

32 likes

Ik dacht : waarom moeten die schoenen gewassen worden zien er toch netjes uit? Maar nu begrijp ik dat het geen wit-donkergrijze kleurcombi is :sweat_smile:

16 likes

Ik twijfel al een tijdje om dubbelwandige glazen te halen en zie nu dat die van Bodum in de aanbieding zijn.

Iemand hier ervaring mee?

5 likes

De glazen die ik er van had zijn allemaal lek gegaan. Ik denk door de vaatwasser

3 likes

Dubbelwandig is de kans op gegarandeerd je mond te branden, ik ben geen fan van dit soort glazen.

10 likes

@Popsicle dit wilde ik ook reageren. Ziet er mooi uit, maar als je geen loden pijp hebt (mijn man drinkt bv zijn koffie en thee loeiheet… hoe dan) echt een drama deze glazen. Wij hebben ze lang dus alleen gebruikt voor sappen e.d.

2 likes