Haha oke ja ik drink mijn koffie en thee dus altijd gloeiend heet . Hoe heter hoe beter.
Wil alleen niet dat ze lek gaan want dat vind ik zonde gezien de prijs. Moet wel met de hand afwassen want wij hebben geen vaatwasser.
Nou dan zijn dit dé glazen voor je.
Ik had ze trouwens gewoon van Xenos, 4 stuks, mocht je willen kan ik kijken of ik ze nog heb en mag je ze zo overnemen tegen verzendkosten (wel even bedenken of en hoe dat veilig te versturen is). Moet dan even de kast induiken waar het âfeestjesâservies staat ofwel extra glazen en koffiekopjes etc die we alleen met feestjes gebruiken
Wij hebben sinds een tijdje een rioollucht uit de afvoer bij de wasmachine komen. Hij zit niet verstopt oid maar zelfs als de wasmachine niet gebruikt wordt ruikt het hele washok naar riool⊠Misschien vet- en wasmiddelresten ofzo die vastzitten in de afvoer, maar hij lijkt niet verstopt. Iemand een tip hoe ik die lucht het beste kan wegkrijgen?
Zit er wel een sifon tussen? Zo nee dan zou ik dat doen, voorkomt stinken.
Ik heb ze al jaren. Sommige zijn op de grond gestuiterd en niet gebroken, dus de kwaliteit is vrij goed. Ze blijven ook lang mooi , zien er nog uit als nieuw. De uitgave wel waard wat mij betreft.
Ik heb het in zoân grote glazen voorraadpot zitten, zoân soort https://www.ikea.com/nl/nl/p/korken-voorraadpot-met-deksel-helder-glas-50213546/?gclsrc=aw.ds&gclid=CjwKCAjwxZqSBhAHEiwASr9n9LY2CD0eNEZlrzKw_a-qfvB5ejQKfjyf0JqUvGNfFO8I7iF-I9EECBoCc1oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
(Weet niet of dit de juiste maat is, maar ff voor het voorbeeld).
Qua maarschepjes gebruik ik de schepjes die ooit in de potten vanish zaten. En dan doe ik het in zoân wasbol in de trommel dus daarop kan ik zien hoeveel het is. Gebruik bij poeder het bakje vd wasmachine eigenlijk nooit want vind er dan vaak veel restanten in achter blijven.
Je hebt van dit soort schepjes voor bloem bij de Hema, Xenos, Dille en kamille: Schepje, aluminium, 6,5 cm | bij Dille & Kamille
Ze hebben ze in verschillende maten. Heb ze ook in de keuken voor mijn soda en groene bleek, een kleiner maatje. Ze zijn echt heel fijn!
Ik had hier vorige week over mijn vaatwasserstruggles gepost, en toen ik besloot hem een deep clean te geven kwam ik erachter dat het filter los zat. Heb hem vastgedraaid, en nu doet de vaatwasser het prima!
Dus ja, dat was dom. Maar goed, was wel een mooi moment om direct de sproeiarmen schoon te maken, daar zat wat kalk in.
OkĂ© help. Ik merkte dan mân vaat niet schoon uit de vaatwasser kwam, dus heb alles even losgehaald en goed schoongemaakt. Had water gebruikt om de binnenkant even af te spoelen, maar vervolgens loopt dat water dus niet af. Is dit normaal? Ik durf de vaatwasser nu niet aan te zetten, wil mân keuken niet blank hebben staan.
Dit zou wel weer goed moeten komen. Je vaatwasser staat uit, dus de pomp die het water wegpompt ook. Desnoods kun je het nu even âweghozenâ met een bekertje, maar in principe kan de machine dat gewoon zelf.
Ter geruststelling: de pomp van mijn hoogbejaarde vaatwasser was laatst stuk en deed niets meer, maar alles bleef alsnog keurig in de machine na zijn programma. De meeste vaatwasserdeuren zijn zo ontworpen dat zelfs dan geen waterballet ontstaat.
Ooooh dat is een geruststelling, dankjewel! Hopelijk heeft het schoonmaken ook zân werk gedaan, dan is alles opgelost haha.
Wie was hier ook alweer de vaatwasser expert? I need some help
Onze oude vaatwasser liet altijd een heel vies luchtje achter op de vaat. De vaatwasser zelf stonk niet en de vaat die net klaar was stonk ook niet. Pas als er bijv eten op de borden kwam of als je drinken in een glas deed dan rook je opeens een hele vieze lucht. Vergelijkbaar met natte hond. Het gebeurde niet altijd, maar wel vaak.
Nu hebben we sinds 2 maanden een nieuwe vaatwasser en ik heb alle tips hier opgevolgd met zout, spoelmiddel (deed ik voorheen niet) en maak dat ding zelf regelmatig ook schoon. De filters zijn dus ook schoon en er stinkt niks vanbinnen. Nu sinds een week of 2 komt dezelfde lucht weer terug en ik baal zo erg! Hoe kan dit?? Ik gebruik andere tabletten dan voorheen en draai de vaat altijd op 60 graden. Hij springt vanzelf open als hij klaar is dus alles droogt ook gewoon goed.
Wie herkent dit en heeft de gouden tip?
Ik doe eens in de zoveel tijd dit:
En dat gaat tot zover steeds goed haha. Te koop bij Action!
Nou ik heb geen oplossing maar ik herken echt precies wat je bedoelt! Ik snap er ook heeelemaal niks van en wij reinigen ook regelmatig met die flesjes die @Foucher noemt. Ben ook benieuwd waar het nu vandaan komt
Stomme vraag misschien maar zou het ook kunnen zijn dat het door ander eten komt dat er vlakbij in de buurt ligt?
Wij hebben dit namelijk met onze glazen. Deze zaten boven een lade met aardappels en uien. We hebben het dus alleen met de glazen. (Enige servies wat in dezelfde kast zit). Onze borden zitten aan de andere kant van de keuken en die hebben het dus niet.
Nee helaas