Huishoudtopic #2

Wauw dat is nog luxer!
Haha ik vind het echt heel tof dat je dit doet, zo weet ik veel beter wat er allemaal mogelijk is. Deze functie lijkt me in ieder geval heel handig!

Heb de foto aan mijn man laten zien en die is ook enthousiast. :smile:

@AnanasCitroen Oh wat goed, dat ga ik checken. Dank!

1 like

Wij hebben een vaatwasser van Neff die openspringt als die klaar is, met besteklade en timer die op de grond schijnt. Het openspringen en de timer dat op de grond schijnt zijn misschien luxe opties, maar ik kan ze eigenlijk niet meer missen. We hadden dat vroeger niet en ik trok wel eens de vaatwasser open omdat ik niets meer hoorde, maar hij was vaak nog niet klaar :thinking: Het openspringen zorgt ervoor dat de warmte naar buiten kan en dat het al wat kan opdrogen :slight_smile:

2 likes

Kijk wel uit voor je aanrechtblad met vaatwassers die uit zichzelf openspringen, condens kan afhankelijk van het materiaal het blad op ten duur aantasten

Wij hebben er één van Bosch met Zeolith die plastic droogt, dat vind ik wel echt een fantastische toevoeging. En dat de tijd geprojecteerd wordt op de vloer is ook heel chill, net als het machinereinigingsprogramma. Hij geeft zelf aan wanneer het tijd is voor een schoonmaakbeurt.

9 likes

Mandje is prima maar inderdaad zonder dekseltje!

1 like

:flushed: Ik wist niet dat plastic niet standaard droogt.

2 likes

Voogens mij niet hoor, het is wat zuurder (meer azijnzuur) dus je moet het niet perse puur gebruiken. Maar ik gebruik het sowieso aangelengd in het koffiezetapparaat en het kleine scheutje in de was wordt het sowieso voldoende verdund. Wordt ook aangeraden door keuringsdienst van waarde. Natuurazijn is echt alleen nodig voor consumptie.

1 like

Als je maar lang genoeg wacht als de machine klaar is droogt plastic ook wel in een machine zonder Zeolith hoor, haha :joy:. En anders gewoon een theedoek in de aanslag houden, dat was ik altijd gewend. Maar moet zeggen dat dit toch wel heel fijn is!

4 likes

Ja, komt omdat keramiek en glas vrij warm wordt in de vaatwasser, waardoor het water verdampt. Plastic wordt niet zo warm dus daar blijft het in druppeltjes op liggen! Je kan het dan even afdrogen, maar ik leg het altijd gewoon in de kast met dat beetje water er nog op, uiteindelijk droogt het wel :stuck_out_tongue:

5 likes

Het was een leerzame dag op het forum voor mij. :sweat_smile:

@Cadeaupapier Ik heb mieren in het verleden succesvol kunnen weren met kaneel.

5 likes

Dit doet mijn man ook en met een paar plastic bakjes gaat dat ook prima. Maar wij hebben vanwege de kids ook veel plastic kommetjes enzo en die stapelt hij dus ook nat in elkaar. Als het dan niet voldoende rouleert gaan de onderste dus uiteindelijk broeien/schimmelen :face_vomiting:

Ik vind een bestekmandje dus wel heel fijn, maar ons bestek ligt niet naast de vaatwasser. Vind de indeling van @Merel net die 2 lades zo naast elkaar wel echt :ok_hand:t3: En mandje dan idd zonder zo’n deksel (hadden wij hier wel en heb ik er heel snel afgehaald haha) en dan met inruimen in ieder vak 1 soort bestek, dan pak je het mandje eruit en ligt het zo weer in de lade.

1 like

Ja dit, wij hebben een houten keuken en de monteur heeft automatisch openspringen uitgezet omdat het het hout kan aantasten als je te lang warmte ‘loslaat’ via de kier, zou echt zonde zijn.

Andere vaatwasser vraag: wij draaien standaard het eco programma maar ik vind alles er zo nat uitkomen… heb het idee dat we dit bij onze vorige vaatwssser niet hadden. Helpt het om dan een ander programma te draaien, of andere tips?

3 likes

Ik lees nu de post van @Jolie en gezien we gelijktijdig met de nieuwe vaatwasser plastic bordjes hebben gekocht voor de kinderen bedenk ik me dat dat het probleem misschien is :sweat_smile: ik zeg hier alles maar miss heb ik onbewust vooral die bordjes in mijn hoofd…

2 likes

Ik heb dit nooit geweten, dankjewel! Toch iets positiefs aan het feit dat ik mn wasmachine bijna nooit deepclean, heb ik m hopelijk nie tte erg verpest met schoonmaak azijn. En verklaart wel waarom onze waterkoker zo lelijk is geworden na het schoonmaken.

Moet je dan bij het ontstoppen van je putjes trouwens ook natuurazijn gebruiken? Of dan beter schoonmaak azijn?

1 like

Hier zijn de meningen dan wel over verdeeld, want ik hoor juist altijd absoluut geen schoonmaakazijn gebruiken. Ik waag het er iig niet op een houd het bij natuurazijn haha

@soarin putjes ed, schoonmaak van toilet ed doe ik wel met schoonmaakazijn

3 likes

Ik draai ook het eco-programma, maar wel het lange droogprogramma. Duurt langer, maar dan wordt het wel droger. Misschien zit er ook zo’n optie op jouw machine?

2 likes

Omg. Ik heb mijn hygienisk nu een half jaar, dus nieuwe variant denk ik maar ik heb geen lamp!! :open_mouth:

Plastic droogt inderdaad slecht maar ik lees ook dat dat automatisch openspringen uitstaat (wat logisch is ivm je keuken!) > dat zal ook heel veel effect hebben op het droogresultaat, die functie zorgt er juist voor dat alles (behalve plastic dus haha) goed droogt dus als dat uit staat helpt dat niet mee

3 likes

Deze pedaalemmer is nu bij de Xenos in de aanbieding. Is wel handig denk ik voor kleine huishoudens. Die vraag komt ook wel regelmatig voorbij welke wat zijn. Het zijn kleine litterbakken dus dan gaat het ook niet snel stinken want de zak is sneller vol.

4 likes

8 liter is wel heel weinig! :hushed:

1 like

Ik vind dat zelf wel genoeg voor een eenpersoons/tweepersoonshuishouden. Maar ik gooi dan ook elke week alle zakken in de container. Niks zo erg als een stinkende vuilnisbak :sweat_smile:

2 likes