Huishoudtopic #2

Op zich zou een stof met polyester of een andere synthetische stof er juist voor moeten zorgen dat een stof weer sneller opdroogt. Katoen zuigt veel water op, maar blijft dus ook heel lang nat. Dus een combi van die twee kan ik me dan wel voorstellen! (Net als veel sport shirts die een combi van wol (neemt vocht op, anti-stink) en polyester hebben (blijft droog).

1 like

Ik denk dat het er juist aan ligt dat polyester wel snel opdroogt, maar amper vocht opneemt. Dus ermee afdrogen wordt dan lastiger.

2 likes

Misschien hele simpele tip die je al lang weet maar handdoeken en theedoeken worden beter naar mate je ze een paar keer gewassen hebt. Nooit gelijk uit de winkel gebruiken dus!

2 likes

Deze van de Hema: Klik

Ik heb ze nu 4 of 5 jaar en zelfs vanuit de winkel drogen ze direct goed. Slijten nauwelijks tot niet en blijven mooi na wassen.

2 likes

@anon4775214 Deze hebben wij ook al een jaar of 7 en zijn inderdaad prima! Zowel de hand- als theedoeken. Ik heb ook wat theedoeken van IKEA en H&M, maar die moesten echt eerst aantal keer gewassen zijn voor ze een beetje lekker droogde.

2 likes

Wauw wat een verschil! :heart_eyes:
Waar heb je de ingrediënten voor pure magic gekocht? Ik heb haar boeken inmiddels ook maar weet nog niet wat de handigste manier is om e.e.a. te kopen. Het liefst koop ik alles op 1 plek.

Dank dank dank! Zoveel zin om hiermee te beginnen (alleen nog mooie spuitflessen zien te scoren).

1 like

Ik heb een zwaartedeken. Om de een of andere reden was die niet verkrijgbaar in gewone dekbedmaten, maar is dat ding 150 cm breed. Ik gebruik 'm i.c.m. een gewoon dekbed.

Ik wil niet direct onder de deken zelf liggen. Hij is gevuld met een soort zand, dus kan 'm niet wassen. Ik heb al geprobeerd om 'm los in een dekbedovertrek van 200x200 te doen, maar dat werkt niet lekker en dan heb je iedere x 2 dekbedovertrekken op je bed liggen. Of bij mijn dekbed erbij in het overtrek, maar dat werkt door de verschillende afmetingen helemaal niet.

Nu ligt ie los bovenop mijn dekbed zoals een sprei. Dat werkt het meest praktisch. Maar het is lelijk, mijn dekbedovertrek is niet meer zichtbaar en vind het nog steeds niet top qua hygiëne. Ik heb bv. ook een kat die overdag wel eens op bed gaat liggen.

Heeft iemand hier praktische ideeën over?

1 like

Ik weet niet of je handig bent met een naaimachine, dan zou je een dekbedovertrek zelf een stukje smaller kunnen maken? Er zijn ook dekbedovertrekken van 160, dan hou je ook maar aan beide kanten 5cm over.

3 likes

Volgens mij is 150 een standaard breedtemaat in Duitsland, misschien kun je op een Duitse webshop iets vinden wat eromheen past.

4 likes

Niet heel dichtbij helaas, maar ik zal kijken bij het tuincentrum! Ik vind jouwe heel leuk en ook echt ‘af’ met die labels.
Ik vind het zeker niet suf, maar juist heel begrijpelijk dat je er blij van wordt. :smiley:

2 likes

Je kan ze ook bestellen op Amazon.

2 likes

Wat een mooie, dank je wel! Die sla ik op.

Zoveel tips, dankjewel! Ik ga er niet te veel werk van maken met naaimachines (kan ik niet haha), maar gewoon een passende hoes bestellen. Wat fijn dat die bestaan. Als je zoekt op dekbedovertrekken met die afmeting is het amper te vinden.

3 likes

Gewoon met blote handen schoonmaken en je handen wassen als je klaar bent…?

8 likes

Talkpoeder op je handen doen en daarna van die gele schoonmaakhandschoenen aantrekken. Denk dat dit al wel helpt tegen zweet en geur. Een maatje groter kan ook fijn zijn.

3 likes

Werkhandschoenen? Die zitten niet zo fijn maar beschermen je handen wel en gaan ook niet zo zweten/stinken denk ik.

3 likes

De talkpoeder tip hieronder is een goede.

Ik heb verschillende paren Vileda Dermo. Die zijn lekker stevig en toch buigzaam en voor mijn gevoel niet erg zweterig. Ik ‘was’ ze gewoon regelmatig: binnenstebuiten keren en dan even in een sopje en laten drogen. Zijn ze weer zo goed als nieuw en heb ik weer frisse handschoenen aan.

3 likes

Ik heb nog wat vragen over dit boek, misschien weet jij dit wel. Kun je met al die ingrediënten alle recepten uit het boek maken? En is het nu onderaan de streep ook goedkoper? Ik ben ook wel benieuwd of ze een recept heeft om de wc te doen
Ik gebruik nu van ecover maar als zij een goed recept heeft wil ik dat wel overwegen.

1 like

Ik heb mijn matras ingesprayed met water gemengd met waterstofperoxide om wat vlekken te verwijderen, maar het doet echt helemaal niks? Heb nu ongeveer 50/50 gemengd, moet ik meer waterstofperoxide gebruiken of puur of werkt het überhaupt niet.