Huishoudtopic #2

Ik wil overstappen op waspoeder ivm plastic en het schijnt ook beter voor de wasmachine te zijn. Weet iemand misschien welke goed werkt en lekker ruikt?

1 like

Heeft iemand een tip voor niet al te dure kleine bakjes die in de diepvries kunnen? En me klein bedoel ik echt klein, zeg maar voor een half bakje tomatenpuree, 200 ml tomatensaus, kokosmelk restje, een paar eetlepels kikkererwten vocht etc. Ze hadden een tijd terug best handige bakjes bij de ah maar ik vond zs wat prijzig en toen ik ze wilde halen waren ze niet meer te koop.

@Chief Ariel vind ik lekker ruiken, niet te sterk. Lidl is ook fijn. Aldi is prima.

1 like

Ik heb die van de AH, maar niet uit een tijdelijk assortiment maar het vaste assortiment. Zitten per 3 verpakt en hebben 3 verschillende kleuren deksels. Dat halve blikje tomatenpuree is het alleen wat groot voor dan. Hema heeft ook hele kleine bakjes. Ik gebruik die zelf om ca 30gr noten mee te nemen onderweg (dat is een klein handje) en dan zit het redelijk vol. Misschien is dat meer wat je zoekt? Ik weet alleen niet of die in de vriezer kunnen.

4 likes

Die van de Ikea vind ik wel makkelijk, zijn wel van glas maar die plastic bakjes verkleuren bij mij altijd :sweat_smile:: IKEA 365+ Voorraaddoos met deksel, vierkant/glas, 180 ml - IKEA

3 likes

Action en Xenos hebben ook kleine bakjes!

2 likes

Voor echt hele kleine hoeveelheden zijn deze van Sistema fijn: 35ml Dressing TO GOā„¢ 4 Pack.
Iets groter, maar ook heel fijn en ook van Sistema zijn deze: 210ml PortionPodā„¢ TO GOā„¢ 2 Pack.
Blokker verkoopt deze ook gewoon maar kan ze daar nu even niet op hun website vinden.

En deze van de Hema gebruik ik ook graag.

5 likes

Ik zag laatst bij de Blokker een heel nieuw assortiment aan opbergbakjes. Misschien dat daar iets bij zit.

2 likes

Ik gebruik deze van NIP. 300 ml dus misschien net iets te groot? Ik gebruik deze vaak voor restjes saus, appelboter, citroensap, of als ik soep per portie wil invriezen voor mijn dochter. De deksels zijn prettig en er heeft er nog nooit eentje gelekt. DM heeft ze ook.
In eerste instantie had ik ze aangeschaft voor zelfgemaakte babyhapjes maar ik heb ze nog altijd in gebruik omdat ze zo fijn zijn.

4 likes

Wauw wat een tips! Super bedankt! Ik ga even een goed rondje maken en verschillende bakjes uitproberen @Feather @Bailey @Evenveel @Bubbless @Zoeva @FrauHelga @inezweski @Crusti_Croc

3 likes

Die van de Aldi en Lidl zijn weleens getest als beste koop van de consumentenbond geloof ik. Prima spul, maar ruikt naar niks. Ariel heb ik ook gehad maar dat waste niet goed uit waardoor ik waspoedervlekken in kleding overhield.

3 likes

Hebben jullie Dash of Skip? Die ruiken zo lekker.

5 likes

Wat werkt nu echt het best tegen gele (mannen)zweetplekken op wit katoenen t-shirts (sommige met print)? Dasty, ossengal en Vanish (edit: en Shout) heb ik al geprobeerd, doet niets. Ik las nog over glansspoelmiddel en waterstofperoxide. Werkt dat echt of zijn er nog betere middelen? Het zijn voor namelijk gele oksels en kragen.

1 like

Kragen spuit ik altijd in met Shout:

https://www.jumbo.com/producten/shout-vlekkenoplosser-voor-wasgoed-500ml-140074FLS?gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQFuGrXa5QH5-YOYvNqAbF02_vnSfTioiSP2NVJF95ic7X0BZ--op_xoCsdQQAvD_BwE

Even een uurtje ofzo in laten werken en dan in deachine

Ik had laatste zelf deovlekken in een zwart shirt, die heb ik een nacht laten weken in water, daarna flink geboend/gewreven met m’n handen, ook ingespoten met Shout, uurtje in laten trekken en daarna in de wasmachine gedaan, werkte heel goed!

2 likes

Oh oeps, die was ik vergeten toe te voegen. Shout heb ik ook al geprobeerd, doet ook niets… Maar dank voor het meedenken!

1 like

Heb je ze al natgemaakt en in de zon laten drogen? Werkt hier iig bij poep- en tomatenvlekken in witte rompertjes :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Insmeren met ossegal, kwartiertje laten intrekken en daarna minimaal 24 uur laten weken in een emmertje groene biotex. En dan mee in een gewone was.
Hiermee heb ik alles eruit gekregen

Vandaag mocht ik een nieuwe wasmachine bestellen. :smiling_face_with_tear:
Mijn huidige is een Edy van 17 jaar oud, en dat is degene die ik kocht toen ik op mezelf ging wonen. Hij heeft meerdere verhuizingen overleefd maar sinds vanmiddag geeft hij kortsluiting dus hij gaat weg. Eerder had hij af en toe al wat kuren, dan kwam de was er soms drijfnat uit. Dus ik kijk nu stiekem wel uit naar de komst van een nieuwe!

Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op een Siemens, maar die was veel te groot voor de ombouw die er later dit jaar omheen komt als de keuken verbouwd wordt. Ik was hem al bijna aan het afrekenen toen mijn man riep ā€œwacht even, wat zijn de afmetingen?ā€. :sweat_smile:
Mijn enige eisen waren energielabel A en bedienbaar via een app, en niet te diep dus. De keuze bij Coolblue was redelijk beperkt en toen kwam ik bij een Hoover uit met goede recensies. Ik ben zo benieuwd! En verbaasd vooral dat mijn budgetwasmachientje het zo lang heeft uitgehouden.

5 likes

Heeft iemand aanbevelingen voor een goede steelstofzuiger? Een die goed tegen lange haren kan (main coon en ikzelf haha)
Die goed krachtig is en veel opzetstukjes heeft die makkelijkin gebruik is? En het liefst 1 met een knop die je niet hoeft vast te houden vanwege medische beperkingen.

Budget ongeveer 350 euro?
Had eerst getwijfeld over de dyson animal v8 maar die knop vasthouden houd met tegen

1 like

En @Quinn @pastelzwart

Ik heb de zon ook geprobeerd, deed ook niets… Groene biotex of soda zou ik nog kunnen proberen! Dank!

2 likes

Ik dacht van tevoren ook dat ik die knop ingedrukt houden irritant zou vinden maar in de praktijk heb ik er helemaal geen last van.

3 likes