Huishoudtopic #2

Kom je weleens bij DM? Daar hebben ze deze fijne dingen en daarmee krijg je het weer prachtig glanzend.

2 likes

Of cif en de harde kant van een schuurspons, hoe dan ook is cif het middel voor glanzende putjes. Niet vergeten in te laten trekken. Tandenborstel gebruiken om moeilijk bereikbare randjes te boenen.

4 likes

Deze gaan op mijn lijstje!

1 like

Zilversoda, even inborstelen en wegspoelen. Ook goedkoop (90 ct per zak bij Appie) en niet slecht voor het milieu. En werkt perfect

Ik heb zinkzalf in mijn zwarte tshirt. Hoe krijg ik het eruit? Vanish helpt niet. Mn vader zei zout maar dat heeft ook niks gedaan.

1 like

Dit is hetzelfde als old school brillo pads.

Je kan ze in Nederland bij de AH kopen van huismerk AH zelf

@TantePollewop je kan ook nog The Pink Stuff proberen mochten deze sponsjes niet helpen.

Die heb ik ook, uit ellende gekocht toen ik vanwege corona al veel te lang niet in Duitsland was geweest. Die van DM vind ik fijner, die zijn minder ruw.

Zie dat de jumbo de echte brillo pads verkoopt!
Dacht dat je die helemaal niet meer kon krijgen in Nederland. Ik doe al jaren met een voorraad van mijn overleden opa.

https://www.jumbo.com/producten/brillo-schuursponsjes-10-stuks-157578DS

2 likes

Ik doe altijd wc bleek in het putje, heeft hier zelfs bij t oude huurhuisputje geholpen!

2 likes

Papje maken van bakingsoda en paar druppels water en dat er ff op laten zitten en daarna erin wrijven

1 like

Ik heb dat ook gedaan en dat is helemaal blauw/groen uitgeslagen :roll_eyes:

@Lakshmana @ILoveCurls @Dombo had iemand van jullie dit niet laatst glanzend schoon gekregen?

3 likes

Ik had gezien op tiktok dat mensen het putje van de gootsteen echt openvijzen, had ik nog niet gedaan dus dit weekend eens geprobeerd.


23 likes

Nee maar kan wel gaan stinken waardoor je afvoer altijd stinkt terwijl je het wel schoonmaakt voor je gevoel

4 likes

Dat wilde ik laatst ook doen, maar kreeg dat ding er niet uit en toen heb ik opgegeven. Hoe heb jij dat gedaan?

1 like

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik zat 4,5 week thuis dus had er de tijd voor. En het rook inderdaad echt heel vies dus ben blij dat ik het gedaan heb. We hadden soms last van een geur boven de wasbak, denk dat het daardoor kwam. De keuken staat er al meer dan 10 jaar dus het was tamelijk hardnekkig. Het is niet dat ik dit nu elke week ga schoonmaken ofzo.

@Chan Ik heb het losgedraaid met de ‘stop’ zeg maar, zat niet zo heel erg vast

1 like

Paar weken terug mijn spullen uit het huis van mijn ex gehaald, issie ontzettend veel gaan roken/blowen, heel die lucht in mijn bureaustoel (nepleer). Iemand tips? Heb al baking soda geprobeerd, nachten op balkon gestaan en de Febreze is onderweg.

Azijn (natuurazijn, geen schoonmaakazijn) haalt heel goed geur weg maar ik zou het wel eerst op een niet-zichtbaar stukje proberen.

4 likes

Ik heb de douchedeuren nu twee keer gedaan met glansspoelmiddel, het heeft wel iets geholpen maar het is geen wondermiddel. Denk dat ik het wel nog een keer ga proberen.

2 likes

Goed idee! Ga dit nog doen.

2 likes