Huishoudtopic #2

Koffiepads erop leggen of zelfs erin als dat mogelijk is. Koffie neemt echt heel goed de geur op. Daarna ruikt t nog wel naar koffie maar die geur vind ik persoonlijk minder erg en de koffiegeur vervaagt best snel (ik heb deze truc bij borduurgaren toegepast hahahaha)

2 likes

Ik las dat je het idd vaker moet herhalen. Dat het er in lagen af moet. Kalk zal namelijk ook opgebouwd zijn in lagen.

3 likes

Iemand een goede tip voor een niet te dure wc borstel? Ik heb een van de wibra gekocht maar dat is echt niks. Te stug en neemt niets mee. Hiervoor had ik een ander merk, geen idee welke en die was wel goed maar de haren lieten los na aantal jaar.

2 likes

Ik heb een tijdje terug een siliconen WC borstel gekocht op Ali en ik ben echt fan.
Veel hygiënischer en ik vind het altijd zo ranzig dat een gewone wc borstel toch altijd wel bruin verkleurd uiteindelijk en dat heb je met deze niet.

Zie dat ze ze ook op bol.com verkopen. Wel een paar eurotjes duurder maar je hebt hem de volgende dag al in huis.

Ik heb deze:

6 likes

Ja dat heb ik wel eens gebruikt! Maar zo agressief. En inderdaad ook m’n kranen mee verpest.

@Whitecactus ja heb het nu dus al 2x gedaan. Ga het nog wel een keer doen. Maar ben benieuwd hoe lang het dan schoon blijft, er zit hier zoveel kalk in het water.

Zoek ook nog iets voor de tegelwand. Misschien daar dan wc eend voor gebruiken.

1 like

Ik zou geen WC eend voor je tegels gebruiken. Ik heb het gebruikt en volgens mij heb ik daarmee echt mijn tegels en voegen vern*ukt. Er zit nu nog steeds zo’n blauwige waas over mijn voegen en het wordt ook veel sneller vies. Het heeft geen meter geholpen op mijn tegels.
Volgens mij brandt dit ook de hele beschermlaag van je voeg weg waardoor je voeg eerder gaat brokkelen.

1 like

Dit al geprobeerd?

1 like

Iemand tips hoe je tweedehands schoenen schoon kan maken van binnen?

2 likes

Deze vrouw heb ik hier nog al wel zien passeren en specifiek van dit filmpje leerde ik dat citroenzuurpoeder echt een wondermiddel is tegen hardnekkige witte (kalk?)vlekken.

Werkt trouwens ook super goed tegen aanslag in het toilet.

@RubyBlue
@Whitecactus

3 likes

Gaat het om iets van vlekken? Of ruiken ze niet lekker? Als ze niet lekker ruiken zou je kunnen proberen om er wat zuiveringszout/baking soda in te strooien en dit een nachtje te laten staan. Daarna stofzuigen

2 likes

Haha nee natuurlijk niet, er zit een opvangbakje in die je eruit kan halen.

2 likes

Oh die van mij is dicht aan de onderkant! Het zou inderdaad superranzig zijn als dat gewoon eruit drupt op de grond :nauseated_face:.

Welk wasmiddel ruik je nog heel sterk na het wassen? Dus geen wasverzachter (dat wil ik niet gebruiken) maar wasmiddel. Tot nu toe vind ik Robijn (de oranje) het best geurend, maar ik ben op zoek naar een nog betere.

Ik heb Ecover appelbloesem fresia en vind die best duidelijk ruiken na het wassen (en ook heeel lekker) maar heb al heel lang niet met Robijn gewassen dus even geen goed referentiekader denk ik!

1 like

Ik heb sinds kort wasolie (bedankt voor het kerstcadeau, schoonvader) en die ruiken nog het meest in mijn ervaring. Met wasolie bedoel ik etherische olie trouwens. Ik doe het nu ook in mijn diffuser. :joy:

1 like

Heeft hier iemand wel eens zelf wasmiddel gemaakt?

1 like

Niet helemaal antwoord op je vraag maar ik gebruik wasparfum soms en krijg er altijd complimenten over.

2 likes

Persil waspods! Ruiken echt heerlijk, zeker om bv. Beddengoed mee te wassen.

Ja, heb ik wel eens gedaan. Het is makkelijk en heel goedkoop. Er zijn heel veel artikelen over de vinden, maar je hebt eigenlijk alleen zeep (bijv. Marseille of Aleppo), water en schoonmaakazijn nodig. Voor witte was kun je soda toevoegen. Ik deed er ook altijd wat druppels etherische olie bij, zodat het lekker ruikt. Volgens mij moet je dat na het afkoelen erin doen.

Ik vond het prima werken, wil het eigenlijk nog steeds weer opnieuw maken, maar ben er te lui voor. Terwijl het niet veel werk is hoor, je gooit het bij elkaar in en kookt het en dan is het al klaar…

3 likes

Albert Heijn eigen merk kleur vloeibaar ruikt bij mij sterker dan robijn.

2 likes