Mijn vriend en ik hebben sinds een paar maanden een schoonmaaksters 1x per week omdat we het zelf al jaren niet voor elkaar krijgen met regelmaat het huis opgeruimd/schoon te houden. En ook al wou ik het eerst niet omdat ik me dan gefaald voelde is het eigenlijk echt heel fijn en hebben we nu een goeie stok achter de deur om het huis voor ze komt goed op te ruimen.
Maar nu stoor ik me wel een beetje aan dat ze volgensmij echt alles met bleek/chloor schoonmaakt. Ik dacht eerst joh zij zal het wel weten en heb ook de flessen in huis gehaald waar ze om vroeg. Ik dacht dat het voor specifieke dingen was, maar ze gaat er best snel doorheen en alles ruikt ook naar zwembad als ze weer weg is. Nu wil ik vragen of ze ook met iets anders, milieuvriendelijkers, kan schoonmaken maar ben blijkbaar te pussy om dit te doen. Hoe ga je zo’n gesprek aan? Wil haar ook niet het gevoel geven dat ik denk dat ze de natuur kapot wil maken ofzo…
En wat is een goed alternatief? Ik maakte alles schoon met azijn vroeger, denk niet dat ze daar op zit te wachten