Huishoudtopic #2

Wow wat een reacties en tips al! Heel erg bedankt iedereen! Dan kunnen we weer even vooruit met “proberen”.
Hij kan wel gewoon tegen parfum als in het opspuiten. Maar waarschijnlijk is wasmiddel toch te geconcentreerd of ligt het aan de zeep zelf. En hij merkt ook als hij bijv een dag vrij is, dan lang op de bank zit en dus langer wrijving/contact met zn T-shirt, hij dan ook meer en sneller last heeft (de jeuk zit voornamelijk op zn rug). Net zoals met het beddengoed dus (slaapt vaak op zn rug). Dus die connectie hebben we wel gelegd inmiddels

Is Seepje ook nog iets wat een optie kan zijn? Of is dat vooral ecologisch, maar zit er wel zeep en parfum in?

Dit doe ik ook sinds kort, maakt ook goed schoon en inderdaad heel goedkoop :grimacing:

2 likes

@Ananas je hebt toch ook wasnoten? Volgens mij is dat ook ideaal als je huidirritatie hebt van wasmiddel

2 likes

Mijn vriend en ik hebben sinds een paar maanden een schoonmaaksters 1x per week omdat we het zelf al jaren niet voor elkaar krijgen met regelmaat het huis opgeruimd/schoon te houden. En ook al wou ik het eerst niet omdat ik me dan gefaald voelde is het eigenlijk echt heel fijn en hebben we nu een goeie stok achter de deur om het huis voor ze komt goed op te ruimen.

Maar nu stoor ik me wel een beetje aan dat ze volgensmij echt alles met bleek/chloor schoonmaakt. Ik dacht eerst joh zij zal het wel weten en heb ook de flessen in huis gehaald waar ze om vroeg. Ik dacht dat het voor specifieke dingen was, maar ze gaat er best snel doorheen en alles ruikt ook naar zwembad als ze weer weg is. Nu wil ik vragen of ze ook met iets anders, milieuvriendelijkers, kan schoonmaken maar ben blijkbaar te pussy om dit te doen. Hoe ga je zo’n gesprek aan? Wil haar ook niet het gevoel geven dat ik denk dat ze de natuur kapot wil maken ofzo…

En wat is een goed alternatief? Ik maakte alles schoon met azijn vroeger, denk niet dat ze daar op zit te wachten :sweat_smile:

1 like

Misschien denk ik te makkelijk, maar jij betaalt die persoon om schoon te maken hè en je koopt zelf de middelen ervoor. Lijkt me dan ook dat je zelf mag weten waarmee je iets schoongemaakt wil hebben? :sweat_smile:

5 likes

Er zijn volgens mij heel veel stappen tussen azijn en chloor :joy: bij mij maken ze vaak gewoon met water en allesreiniger schoon en alleen de wc met bleek. Ik gebruik zelf een allesreiniger spray van de Jumbo. Dat is toch prima acceptabel of zou het iig moeten zijn voor haar? Of is dat ook te agressief voor jou?

2 likes

Ja klopt wel :joy: zit duidelijk te veel erover na te denken.

Ja lijkt me prima maar wist niet zeker of je daar letterlijk “alles” mee kon doen. Mijn azijn schoonmaak gewoonte kwam ook deels voort uit m’n luie onwetende studententijd :stuck_out_tongue:

Nou zoals ik eigenlijk wel dacht doet mijn hoofd veel te moeilijk over iets onbenulligs. Als de bleek op is gewoon aangeven dat ik liever heb dat ze met allesreiniger schoonmaakt dus :ok_hand:

1 like

Of dit nu al aangeven en vragen of ze de bleek voor bv alleen de wc gebruikt :wink: vind heel je huis met bleek schoonmaken ook best heftig hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Als je het te lastig vindt om over het milieu aspect te spreken met haar: zeg dat die chloor je op de luchtwegen slaat en je daar dus last van hebt. En geef meteen aan waarmee ze wel de rest (afgezien van de wc wellicht, een beetje clementie richting haar) mag schoonmaken.

Niet eens echt gelogen, want die chloor in je hele huis kan gewoon niet gezond voor je zijn.

5 likes

Niet zeker in welk topic dit thuis hoort, maar ik houd zelf altijd van progressiefoto’s en ik ben heel trots op dit resultaat! Ik ben ook heel erg benieuwd naar de reactie van de schoonmaakster morgen.

Dit was onze berging, we zijn een paar maanden geleden verhuisd en ik werd echt gek van de rommel. Elke keer dat ik een was wilde aanzetten kreeg ik de deur ook niet normaal open.

En nu, met een gehuurde boor van de bouwmarkt, heb ik wat planken opgehangen. Het ruimt echt zo mooi op!

En boven de wasmachine ook wat plankjes

(+ een wijntje voor mezelf, hard gewerkt)

97 likes

Ok geen idee of je er wat aan hebt, maar de schoonmaakster dweilt bij ons met een vaatdoek om een trekker heen. Dus dat zou je evt ook kunnen proberen.

1 like

Ik vind het heel handig dat hij niet zo nat blijft. Hiervoor had ik een dweil die ik er steeds meer de hand af moest halen en in het sopje moest doen, en weer erom…
En ik vind wel dat hij goed schoon maakt ja.
Hij staat hier gewoon in de trapkast.

Is er iets te doen tegen een vriesvak in een koelkast die best wel lekt? Er ontstaat hierdoor steeds heel veel water in mijn koelkast.

3 likes

Oh dankje voor de tip! Ik kende dit niet maar klinkt ook wel heel goed ja!

@George @Mexi

Nou de monteur was er vandaag en buiten het feit om dat mijn koelkast niet kan ontploffen en ook niet in de brand zal vliegen (zijn woorden), heeft de koelkast ook gewoon een aan/uit-knop. En ik heb serieus aan die plinten lopen rukken om die stekker te bereiken :rofl: Heel erg dom dit.

10 likes

Ik heb toevallig afgelopen weekend deze gekocht en ben tevreden:

2 likes

Ik weet niet of ik het goed heb maar als er water in je koelkast blijft staan klinkt het alsof het afvoer gaatje verstopt zit? Dat zit meestal tegen de achterwand, vrij onderin, bij een soort geultje, dat zou je eens kunnen checken?

2 likes

Jaa die moest ik ook even weer doorprikken en dat loopt nu weer weg :smiley: Maar er komt dus steeds heel veel druppels van mijn vriesvak op alles terecht dus niet de normale condens :frowning:

1 like

Hier hielp het de koelkast op de middelste stand te zetten. Maar eigk is je koelkast gewoon zo op dat het beter is een nieuwe te kopen

4 likes

Ook beter voor het energieverbruik waarschijnlijk

1 like