Door deze post de Airwick Essential starterkit gekocht, zie ik dat het een andere is dan in het filmpje. Ze hebben ‘m vernieuwd Zou het met de nieuwe ook werken denk je of past dat expres niet meer?
Helaas, dat past niet. Het omhulsel is te klein. Ik heb recent ook twee keer een poging gedaan om nog een oud model te bestellen, via Bol en Amazon. Echter stuurden die beiden het nieuwe model terwijl ze met plaatjes van het oude model adverteerden. Ik vermoed dat het expres is.
Jammer Want het concept van Airwick Essential vind ik wel fijn werken en ik ruik de geur ook goed, maar vind ‘m niet echt lekker… Nouja opzoek naar iets anders dan
Bij de wibra hebben ze deze plantenspuiten te koop. Volgens mij was de middelste 1 euro. Misschien nog een tip
Ik heb voor de tweede keer in mijn leven een douche met glazen wand. Vorige keer was alles behalve een succes met schoonmaken, maar was huur dus boeide me niet zo. Nu hebben we gekocht en voel ik me iets meer geroepen om het goed bij te houden.
Wat is de ultieme tip? Ik heb wel zo’n karcher ramenzeem opzuig apparaat. Werkt dat ook hiervoor?
Ook hebben we van die koper look kranen, hoe kan ik die het beste schoonmaken? Ik gebruikte altijd kalkreiniger, maar weet niet of dat nu heel handig is? Kraan lijkt op dit:
Ultieme tip voor mij is het bijhouden, en dat betekent na iedere douchebeurt de douche drogen Is niet altijd leuk maar als je er eenmaal aan went is het prima en ik ben mezelf elke keer dankbaar als ik de badkamer schoon moet maken!
Ik heb 2 jaar in een huur appartement gewoond met glazen wand en ik heb er recent een laten plaatsen in mijn huis. Zoals hierboven ook gezegd wordt maak ik de wand na gebruik altijd droog met zo’n trekker en 1x in de week gebruik ik badkamer reniger. Ik heb op deze manier nooit last gehad van kalk
Een waterontharder werkt ook heel goed. Ik zeem eigenlijk nooit.
Ik ben gestopt met mijn schoonmaker, misschien dat ik er nu wel tegen aanloop maar zij kwam ook een keer per maand.
Waterontharder! En na elke douchebeurt drogen.
Stem 3 voor de waterontharder! Maakt je leven echt zo gigantisch veel makkelijker voor een relatief klein bedrag.
Ik hoop echt dat iemand een goede tip heeft wat mijn volgende probleem kan helpen.
Eind november heb ik een huurhuis toegewezen gekregen, de oud bewoner was een oude vrouw wat niet goed voor zichzelf kon zorgen en alles was vervuild opgeleverd. Het hele huis zat onder het vet, de bovenkant van de keukenkastjes was zo vet dat ik het met flessen ontvetter, bleek en een plamuurmes moest weg krabben. Maar ook het aanrecht was niet schoon. En dat is mijn probleem. Wat ik ook doe, de verkleuring is niet uit mijn aanrecht te krijgen. Liters bleek, ontvetter, allesreiniger, schoonmaakazijn, St Marc, Cif, schuursponzen en noem maar op. Het blijft er smerig uit zien. Inmiddels woon ik er nu een half jaar, maar blijf het hinderlijk vinden. Het is ook een ruw aanrecht, wat het nog moeilijker maakt.
Op de foto’s is het wat moeilijk te zijn helaas. Maar wat je in de rand van de onderste foto ziet, zit vrijwel op de gehele linkerkant.
Dan kan ik er lang op wachten. De tegels van mijn toilet zijn ook gebarsten en de loodgieters hebben op 10 januari vastgesteld dat mijn gehele toilet gerenoveerd moet worden. Dat zou binnen twee weken gebeuren en er moet nu nog actie ondernomen worden! Ik blijf maar bellen maar het helpt niet. Ze hebben buiten dat aangegeven dat ze kapotte dingen willen maken, maar viezigheid valt daar niet onder helaas. We hebben ook al eens geprobeerd om nieuwe keukenkastjes te krijgen. Die waren zo vervuild en verkleurd aan de binnenkant dat het niet om aan te zien was. Uiteindelijk heb ik dat wel schoon gekregen en zijn de kastjes opnieuw geverfd door mijn oom voordat ik introk.
Zelf een nieuw aanrechtblad laten plaatsen en declareren bij de woningbouw kan zeker niet?
Nope, dan krijg ik geen borg meer terug + boete. Alles moet opgeleverd worden in de oude staat. Vraag me af ze daarbij ook bedoelen dat ik weer een gat in het plafond moet slaan en er ook eentje in mijn muur moet stampen. Want zo kreeg ik het huisje ook
Pff wat stom idd
Balen! Dan moet ik het maar omarmen, haha. Vind het er zo vies uitzien, helemaal als ik bezoek heb.
Ik heb er wel eens aan gedacht om een klacht in te dienen, of om naar boos te stappen oid. Maar ik vind het verder een fijn huisje en ben bang om dan “die huurder” te zijn en ineens gezeik te krijgen. Maar ik heb foto’s, mailgesprekken en dergelijke dus mocht ik het ooit nodig hebben, kan het altijd nog.
Ik denk ook dat als je het met Dasty/een stoomreiniger/waterstofperoxide en dat soort middeltjes niet wegkrijgt het echt verkleuring van het materiaal is. Dan kun je jezelf wel troosten dat het schoon is, maar zie je het niet.
Misschien kan je het (laten) wrappen? Ik zie dat het ook mogelijk is bij het werkblad…
Toen wij nog huurden was er met de verhuurder wel te praten over aanpassingen die de woning verbeteren. Zou toch eens een formele brief/e-mail sturen met nogmaals verzoek nieuw blad op korte termijn met goede foto’s en met alternatief voorstel zelf zorgen voor een nieuw blad en dat zij dat dan accepteren als woningverbetering en niet overgaan tot boete.