Huishoudtopic #2

Heb je weleens Aurikatariina gekeken? Misschien heeft zij nog tips in haar videos? Zij doet heel veel met oven cleaner en een schrapertje…

1 like

Ik heb gezocht maar kon het niet vinden dus vraag het maar: voor soort waterontharder heb je? En waar moet je qua kosten aan denken voor de installatie en zit er (jaarlijks) onderhoud aan? Klinkt wel ideaal.

Kan je het ook proeven trouwens als je water uit de kraan drinkt?

Ja :skull: De eerste dagen vond ik het water echt heel vies, maar ben er inmiddels aan gewend en nu is het prima. Moet er wel even bij zeggen dat het water beneden ook weer anders smaakt dan boven (boven vind ik alsnog gek smaken).

4 likes

Je vraagt het niet aan mij, maar wij hebben de amysoft. Destijds volgens mij ongeveer 1600 euro voor betaald met 8 zakken. Daar doen we nu 2 jaar mee (we zijn nu nog met zn tweeen maar sproeien wel vaak de tuin). De eerste onderhoudsbeurt moet nog gebeuren.

Ik proef het qua smaak niet.

En tuurlijk, ik moet ook alles nadrogen nadat ik heb gedoucht, maar de schoonmaakster die langs eens in de twee weken langskomt is minder tijd kwijt aan ons huis dan in huizen waar ze geen waterontharder hebben.

2 likes

Ik heb een waterluxe, die kostte 4 jaar geleden ongeveer €1100 inclusief installatie.
Ik vind het water thuis veel lekkerder dan elders, het lijkt meer op Spa blauw, maar er zijn ook mensen die dat juist heel vies vinden.
Onderhoud is er eigenlijk niet, je gooit er zouttabletten in, die kopen wij bij de welkoop voor €10 per 25kg, ik denk dat wij met z’n tweeën maximaal 3 zakken per jaar gebruiken. Het water is onthardt naar 0 Dh, dus er is geen kalk, dat scheelt voor ons ook weer enorm in de onderhoudskosten voor bijv. de espressomachine.

3 likes

Ah super fijn al deze antwoorden @Merel @Howth en @Foucher ! Valt ook nog mee qua kosten om te installeren en aanvullen en scheelt inderdaad voor schoonmaken maar ook je apparaten. Gaat op de verlanglijst. :grin:

1 like

Was er even vergeten bij te zeggen dat het het wel waard is inderdaad. :joy: Wij hebben hem niet zelf aangeschaft, de ontharder hebben we overgenomen van de vorige eigenaren van ons huis. Is trouwens ook van Amysoft! Onderhoud is of elk jaar of om het jaar, weet ik even niet meer. Iemand komt gewoon dat apparaat even checken. Ik gooi er ook zouttabletten van Welkoop in!

3 likes

Oh ik zal hier eens naar kijken! Wellicht kan ik iets vinden wat bij mijn keuken past! Thanks

2 likes

Hoe maken jullie de bovenkastjes van de keuken schoon? Ik kook op inductie, maar heb geen afzuiging (huurhuis) en het wordt zo vet en griezelig op die kastjes. Heb het net met allesreiniger gedaan maar dan gaat de plak er niet af.

4 likes

Dasty ontvetter, eens je ze schoon hebt proberen goed bij te houden

3 likes

Druppeltje vaatwasmiddel

3 likes

+1 voor gele dasty. Goed insprayen, even in laten trekken en dan afnemen met een vochtige doek met warm water. Daarna nog een keer met alleen water afnemen. En dan idd bijhouden, dan kost het een stuk minder moeite.

4 likes

Even goed schoonmaken met dasty inderdaad en er daarna een vel krantenpapier of foldertjes op leggen! Dan plakt het vet daar aan in plaats van aan de kastjes :nerd_face:

10 likes

Ik negeer de bovenkastjes😬

12 likes

Ohja dit deed mijn moeder vroeger ook haha, jeugdsentiment.

5 likes

Glansspoelmiddel voor de badkamerwand

1 like

Heeft iemand tips voor 2 shirts van mijn vriend die al-tijd stinkend uit de wasmachine komen, terwijl alle andere kleren die er bij zitten wel fris ruiken? Voordat ze in de wasmachine gaan stinken de shirts niet, heb al geprobeerd om ze eerst te weken in azijn en doe tijdens het wassen ook wat azijn in de machine, maar ze komen er telkens stinkend uit en het is zo irritant.

2 likes

Zijn ze zwart? Mijn zwarte was stinkt vaak (maar dat ruik je niet meer als het droog is).

1 like

Vragen mbt schoonmakers/interieurverzorgers:

Wat kost de jouwe per uur en hoeveel uur komt diegene schoonmaken bij je? En wat krijgt diegene dan gedaan?

Ik heb een appartement van 75 m2. Twee slaapkamers. Schoonmaakster doet keuken, wc, badkamer plus overal stoffen/stofzuigen en dweilen.
Mijn eerste schoonmaakster kostte 12,50 p/u en deed er 3 uur over. Mijn huidige schoonmaakster kost 15 p/u en fixt het in 2 uur.

Ben echt blij met mijn huidige. Het is hier allemaal oude woningbouwmeuk; geen eer aan te behalen. En die eerste schoonmaakster besteedde dan echt een uur aan mijn badkamer van 3m2. Echt geen idee wat ze daar deed.

2 likes