Nee, al mijn kleding is wel zwart maar die shirts van hem lichtblauw. Als ze droog zijn dan ruiken ze gewoon normaal en fris, ik snap er echt helemaal niks van waarom ze dan stinken als ze nat zijn.
Ah, dat is ook echt een beetje mijn angst, een slechte schoonmaker treffen. En dat je daar dan over moet lopen zeuren. Fijn dat je nu een goede hebt!
Wij hebben een eengezinswoning van ong. 110 m2. Ik wil dat diegene de toilet en badkamer doet, alle oppervlaktes afneemt/stoft, stofzuigt en misschien de ramen aan de binnenkant lapt. Is dat te doen in 4 uur? Wel toch?
Ze kreeg een baan in loondienst dus het loste zich vanzelf op!
Moeten de ramen iedere x gewassen worden? Geen idee hoeveel ramen je hebt, maar dat is wel een extra klus. De rest lijkt me prima haalbaar. Je kunt ook met een schoonmaakster overleggen en haar zelf een inschatting laten maken.
Nee, hoeft niet elke keer en het zijn ook niet zoveel ramen. Het is meer dat ik t zelf gewoon een butklus vindt. Net zoals het hele huishouden… #judgemeniet
Oooh zo! Ja, je kan ook kijken of er ruimte is om iedere iets extra’s mee te nemen. De ene x de koelkast schoonmaken, de andere x een paar ramen wassen.
En helemaal eens hoor! Ik heb een schoonmaakster genomen omdat ik het vanwege ziekte niet zelf kon, maar ik hou haar gewoon ondanks dat dat natuurlijk hartstikke decadent is voor een appartement waar ik in mijn eentje woon.
Wij hebben een appartement van 80m2, de schoonmaakster komt ongeveer 3 uur en krijgt daar €40 voor. Ze doet dan badkamer, toilet, keuken, alles afstoffen, alles stofzuigen en dweilen en dan elke keer 1 ding extra (een keer de oven van binnen, of de koelkast uitlappen, of een deel van de ramen, een paar keukenlades, etc).
En hoe hebben jullie je huishoudelijke hulp gevonden? Via een bureau of via marktplaats ofzo?
Ik heb een appartement van 70 m2 en de hulp maakt dat schoon in 3 uur. Altijd de badkamer / toilet/ keuken en vloer. Als er tijd is, of er moet wat anders gebeuren, dan doet ze dat, ipv stoffen of oppervlaktes afnemen.
De uurprijs is 15 euro per uur. Mijn indruk is dat dat marktconform is in alle grotere steden.
Hoe en hoeveel iemand schoonmaakt is belangrijk, maar het is net zo belangrijk of het een prettig iemand is, in je huis. Ik heb nu een hulp, die minder in hoeveelheid schoonmaakt, maar wel een heel erg prettig mens. Ik kan wel op zoek gaan naar iemand die meer schoonmaakt, maar is die dan ook prettig. Vooral ook, omdat ik niet thuis ben.
Ik heb in de appgroep van ons complex gevraagd of iemand een fijne schoonmaakster had, ze komt ook bij 4 andere buren in het complex en die zijn allemaal tevreden.
Ik heb de mijne via via. Bij vrienden in dezelfde woonplaats navraag gedaan.
Nav mijn vraag hier en alle reacties daarop: ik zag dit net bij de Plus. Ook zonder parfum en kleurstoffen. Wist niet dat hun eigen merk dat ook had (en zit hier in t dorp). Dus dat eerst maar eens proberen! Hopelijk helpt het
Kost €3,89 voor een fles van 1350 ml
Ik vraag me af waarom ze als werknemer gezien worden en niet als zzp’er bijvoorbeeld? Ik heb zelf (nog) geen hulp in de huishouding maar hier nog nooit over nagedacht eigenlijk.
Hier ook ongeveer 110m2. Eens in de twee weken hebben de 3u hulp. Badkamer, wc, dweilen, stofzuigen, keuken: eigenlijk alle basis en niks extra’s. Dat halen ze altijd precies (is een stel dat samen 1,5u komt). We betalen €40.
Die van ons komt om de 2 weken 4 uur. Ze krijg 55 euro per keer. We hebben 134m2 en standaard stoffen, stofzuigen, dweilen en de wc en badkamer. Denk dat het in 3u ook wel te doen is, maar ik hou ook niet van mega hard werken, dus dat hoeft zij ook niet. Af en toe idd vragen om de ramen te doen, maar zeker niet wekelijks. Ze is niet top, maar gewoon prima voor het geld dat we haar betalen. Dus alsnog blij mee.
Volgens mij is het pas zwart wanneer degene die schoonmaak de inkomsten niet opgeeft bij de belastingdienst. Dus ook al betaal je cash kan diegene het natuurlijk wel gewoon opgeven. De vraag is natuurlijk wel hoeveel mensen dat doen haha.
ZZPers vragen meer uurloon dan mensen in loondienst om naast hun vaste lasten ook te sparen voor ziekte, vakantie en pensioen. Zie jij dat voor je met de genoemde 12,5-15 euro per uur?
Nee, dat zeg ik toch niet? Maar een werknemer in loondienst heeft wel allerlei voordelen als verzekering, pensioen etc en dat hebben zij toch ook niet.
Ja dat vind ik het erge. Ze worden vaak behandeld als ZZPer maar krijgen daar niet de bijpassende vergoeding voor.
Dat is idd ook erg! Ik was me niet bewust van deze rechten (en dat is een tekortkoming van mij) dus fijn om daar rekening mee te kunnen houden in de toekomst wanneer we wel iemand aannemen.