Wie weet hoe je nike air max schoon krijgt? Kan het in de wasmachine?
De wasmachine is kapot en ik krijg echt koppijn van alle opties:rofl: Met welk merk hebben jullie goede ervaringen en welke functie(s) zijn een absolute must?
Over de wasmachine zijn de meningen verdeeld. Sommige mensen doen het wel, anderen niet omdat ze bang zijn dat de lijm los laat.
Je hebt allemaal soorten cleaning kitjes, maar je kan ook gewoon een zachter borstel en ossengalzeep pakken
Laatst is mijn wasmachine na 17 jaar () stuk gegaan en had ik een nieuwe nodig. Toen ben ik voor deze gegaan. Ik had niet veel keus omdat mijn wasmachine ingebouwd gaat worden in een kastje als wij de keuken aanpakken, en maar weinig wasmachines passen daar in. Anders was ik misschien voor een bekender merk gegaan. Dat is ook meteen een tip die ik wil meegeven; check het formaat van de wasmachine die je op het oog hebt.
De Hoover doet het boven verwachting goed. Het eerste exemplaar dat ik kreeg lekte, maar zijn vervanger doet het perfect. Omdat dat na een paar wasjes al gebeurde, ruilde Coolblue hem kosteloos om.
Dingen die ik fijn vind:
- Hij is bedienbaar via de app. 1 keer koppelen via wifi en daarna kan je zelf in de app programma’s kiezen, starten, aanpassen, etc. In de app kan je zien hoe laat hij klaar is en je krijgt een pop-up zodra dat het geval is.
- Er zijn superveel programma’s die optimaal zijn voor verschillende soorten kleding.
- Hij is snel en maakt heel weinig geluid.
- Hij is energiezuinig: energieklasse A.
- Hij is niet supergroot of lomp maar er past toch veel was in (9 kilo, mijn vorige was even groot en daar kon maar 5 kilo in).
- Hij is betaalbaar.
Bedienen via de app is natuurlijk niet noodzakelijk maar nu ik die functie heb, ben ik er wel heel blij mee.
Nadelen kan ik nog niet opnoemen, ik ben alleen maar blij . In eerste instantie was ik wel geschrokken dat de eerste was gaan lekken maar ik las hier dat dat niet ongewoon is, en dat het niets zegt over de kwaliteit van het model.
Wij hebben thuis de Siemens wash & dry IQ500.
- Grote trommel van 9 liter, dus er kan veel was in.
- 10 jaar garantie (vond ik toen ook wel belangrijk).
- Redelijk zuinig in verbruik met water en energie (het laatste had beter gekund).
- Kan er een wasje ingooien en aan het einde van de dag komt het er kurkdroog uit.
- Als je nog was vergeten bent kun je die erbij doen.
- Staat zo steady als een rock en is echt stil.
Hoe vaak doe jij de was en hoeveel wasjes daarvan is een ‘aparte’ was? (Bedoel: wij wassen 3 keer per week oid maar als wit gewassen wordt dan is dat nummer 4 en geen volle trommel). Ik was bang dat onze wasmachine van 6 kilo zo wat klein wordt met een baby, maar als ik zo lees dat jij het tot nu met 5 kilo hebt gedaan heb ik nog hoop!
Is het met een baby echt een must om een droger te hebben?
Is geen peil op te trekken in mijn huishouden, ik heb namelijk geen vaste wasdag of zo. Nu ik een grotere trommel heb was ik wel iets minder vaak dan eerder, heb ik het idee. Vandaag heb ik 2 wassen gedaan vanwege de zon, dus dat probeer ik ook een beetje uit te mikken door het weer in de gaten te houden. Gemiddeld was ik 2x een bonte was per week ongeveer, 1 keer wit, 1 keer spijkerbroeken en 1 keer handdoeken / vaatdoeken (beddengoed reken ik als bont). Dus 5 wasjes ongeveer. Ik ben veel thuis en was als het nodig is dus het kan de ene week wat meer zijn dan de andere keer, ik heb er geen vast ritme in.
Babykleding is gelukkig niet groot. Ik spaarde kleding op tot ik voldoende had voor een bonte was en in geval van voedselvlekken of ongelukjes, behandelde ik die voor, tot het in de was ging. Met 6 kilo red je het vast.
Een droger heb ik niet en ik mis hem ook niet. Drogen kan ik buiten, in de zomer in de zon en als het regent kan het eventueel onder de carport of boven. Een extra apparaat zie ik niet zitten, het is niet goed voor het milieu en je kleding slijt sneller, dus voor mij is het een duidelijke zaak. Al snap ik dat anderen misschien redenen hebben om wel voor een droger te gaan.
Wel is het handig om extra beddengoed etc te hebben in geval van buikgriep, want als je kind dat in de winter heeft, was niet snel droogt, en je maar 1 exemplaar hebt, kan je in de knoei komen. Een droger komt dan wel van pas. Dat is dus een overweging waard: een extra apparaat, of zorgen dat je meer beddengoed etc hebt. Ik heb het altijd zonder gered.
@FrauHelga wow bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Er gaat een wereld voor ons open met apps, stoomfunctie… ik vraag me wel af hoe veel je er qua kwaliteit op vooruit gaat als je een duurder model zou kiezen. Wel heel relaxed dat Coolblue de oude ook meeneemt!
Ook jij bedankt! Dus dit is een was en droogcombo? Lijkt me ideaal.
Het is inderdaad een was droog combo!
Ik heb de was en droog combo van Samsung, maar uiteindelijk gebruik ik de droogfunctie (bijna) nooit. Vreet erg veel energie kwam ik achter.
Dat zal ieder bedrijf doen want daar betaal je de verplichte verwijderingsbijdrage voor. Maar ik moet zeggen dat ik grote apparaten ook altijd bij Coolblue bestel, gaat altijd goed, snel en vriendelijk!
Mijn badkamer heeft soms een hele vieze geur. Ik kan niet precies lokaliseren waar het vandaan komt, volgens mij gewoon leidingen/putjes (niet specifiek 1 putje zeg maar).
Ik merk dat als de buurvrouw thuis is (ik woon in een appartementencomplex), de stank heel vaak aanwezig is en als ze langere tijd weg is (bv vakantie) ik er geen last van heb. Dit was met de vorige buren ook zo, dus het ligt aan de woning, niet aan de specifieke buurvrouw haha
Iemand tips? Moet ik hiervoor een loodgieten bellen of…?
Het enige dat bij ons helpt, is een geurslot in de afvoer van de douche. Zou niet nodig moeten zijn volgens de loodgieter maar hij wist ook geen ansere oplossing. En als die er zit: even kijken of de klepjes goed staan en ca eens per jaar een nieuwe kopen. Bij ons komt het wel specifiek uit de afvoer van de douche.
@Memoria dit idd. En heb je toevallig een bad? Als wij ons bad lang niet gebruiken gaat die afvoer op een gegeven moment ook stinken omdat de zwanenhals dan uiteindelijk droog komt te staan of leger is. Als we er dan een paar bekertjes water door spoelen is het weer weg
Ik heb al tijden dat als ik een bonte was die, deze er niet helemaal fris ruikend uit komt. Wolwas, 60-graden of witte was heeft dit niet. Wit was ik met een ander wasmiddel, maar die andere twee niet. Ik heb al geprobeerd meer of minder wasmiddel te doen, maar dat helpt allemaal niet.
Iemand hier nog tips?
Al gekeken of het steeds is wanneer je bepaalde stukken me wast? Of een stuk. Dat kan overal intrekken dan. Je kan de kleding ook eerst weken in water - azijn.
Welke kookpannen hebben jullie voor op jullie inductie? Ik heb al wok en braadpannen etc, ik bedoel echt pannen om mee te koken.
Mijn pannen van mijn vorige appartement heb ik weggedaan. Daar was mee op gas gekookt + al heel oud. Zit nu te denken aan deze
Volgens mij heb ik exact deze. Al 9 jaar en ze zijn nog steeds prachtig.
Ik heb ook een BK set, niet exact deze maar met dichte deksels. Heel fijn! Ze zijn regelmatig bij de blokker met korting.