Huishoudtopic #2

Hoe lang was je er mee bezig dan? Van wat ik zo rondkijk is het ongeveer 10 minuutjes met raspen en koken en dan een nachtje laten staan. Met een kwartiertje heb je dus een paar liter wasmiddel. Of is dat te simpel gedacht?

Ja dat schat je wel goed in hoor. Daarom is het ook mega lui van mij dat ik het nog steeds niet heb gedaan :joy:

1 like

@Virago Ik ook fan van ah vloeibaar! Terwijl eerder altijd Ariël en robijn, maar toen ontdekte ik die van ah. Zo uit de fles is het wat verfachtig

4 likes

Welke kleur fles gebruiken jullie dan van de ah? Ben nu natuurlijk nieuwsgierig geworden :laughing:


Ik gebruik deze

2 likes

Beste beste ooit is wasparfum van RosaOdor. Is eigenlijk een toevoeging voor je wasmiddel, maar doe je wel in het wasverzachtervakje. Maar wasverzachter is megaslecht voor je kleding en de machine zelf. Dit spul niet en ruikt echt GODDELIJK naar verse was. Vind vooral l’oro echt zo lekker, omdat ie wat zachter en poederiger is. Maar een vriendin van mij is weer groot fan van Puglia waar meer een intensere wasgeur aan zit.

1 like

@Twijfelaar Oh dat kende ik nog niet! Maar ik wil liever geen olieën omdat dit slecht is voor de droger. Wel een goeie voor in de zomer.

@Whitecactus en @Aiden Ik lees dat die geur in de droger verdwijnt. En die heb ik sinds kort, dus helaas ook niet de oplossing


@trompeloeil Ga ik proberen, thanks! Links of rechts?

@Philo en @Poesje Ga ik proberen, thanks!

Klinkt goed maar jeetje, wat een duur spul zeg

2 likes

Je hebt er ook wasmiddel van :slight_smile: al heb ik die nooit geprobeerd. Misschien dat de combi van beide goed blijft hangen? Het ruikt echt sterk hoor. Als ik ermee was, ruikt de hele bovenverdieping er naar en ruik ik het ook als ik de deur beneden open. Als je was eenmaal droog is, ruik je het vooral sterk als je het draagt of je afdroogt met een handdoek bijvoorbeeld.

2 likes

Ja klopt, al had ik een proefpakket besteld omdat ik zo nieuwsgierig is. Je doet er echt heel lang mee, omdat het zo sterk is. Kan het echt aanraden om zo’n proefpakket te zijn proberen. Per zakje doe ik 2 wasjes (zouden ook 3 wasjes kunnen zijn) en dan heb je 10 zakjes volgens mij in het hele pakket.

3 likes

Dankje! ik ga deze proberen zodra mijn robijn op is!

1 like

Ze hebben ook een kleinere fles. Iets minder voordelig per liter maar om te proberen misschien wel handig.

Universal, de rechtse! Ook goed acties van Kruidvat in de gaten houden als je deze lekker vindt. Heb een tijdje geleden 7 dozen voor €10 gehaald :heart_eyes:

3 likes

Das wel een goed idee, ik gebruik nu robijn Zwitsal omdat mijn zoontje eczeem kreeg van een andere soort, is nu 3 jaar geleden dus ga toch eens weer proberen

1 like

HG geurverwijderaar werkt goed. Ik weet alleen niet zeker of het op leer te gebruiken is.

1 like

Woohoo goede deal, ga ik doen! :raised_hands:t2:

1 like

Ik had antikalk spray gekocht en met Ă©Ă©n spray is de kraan weer blinkend, maar de douchevloer
 Er blijven op de grond van die kalkvlekken zitten en ik krijg ze er niet uit met die spray, ook niet als ik hard boen. Wat werkt hiertegen?

Ik heb mijn waterkoker uitgekookt met 1 liter schoonmaakazijn en 2 glazen water en nu al 2x helemaal vol met normaal water maar het blijft naar azijn meuren :persevere: doe ik het wel goed?

Wat voor vloer heb je in de douche? Het kan ook zijn dat je vloer juist ‘gevoed’ moet worden. Bijvoorbeeld met olijfolie.

1 like

Hier heb je niks aan. Maar bij een volgende keer 100-200 ml azijn en verder aanvullen met water. Dat werkt ook als een tiet en na 2 keer koken met alleen water is die dan ook weer geurvrij.

3 likes