Huishoudtopic #2

Bij Ariel waspoeder hing er ook een aparte geur aan de kleding (beetje metaalachtig/muf?) mijn man klaagde erover en nu ik ben overgestapt op AH wasmiddel is die geur weg…

4 likes

ohh shit, ik heb net zo’n megadoos ariel waspoeder gekocht, omdat ik af wil van flessen.

Nouja we gaan het meemaken.

2 likes

Ja ik vond die geur niet erg hoor, maar het viel me wel op, mijn man vond het storend (wrs ook ivm coronareukvermogen haha)

3 likes

Nu het hier toch over wasjes gaat. Ik heb nieuwe beddengoed gekocht en daarop adviseren ze dus wassen op 40 graden, ik deed dat normaal op 60 ivm bacteriën e.d. Ze zeggen dus dat ze 40 adviseren om krimp tegen te gaan, nu mijn vraag op hoeveel graden wassen jullie je beddengoed?

Ik heb ook geen droger dus moet wel echt aan de wasrek drogen.

1 like

Overtrekken wel 40 maar de hoeslaken die om ‘t matras gaat op 60.

2 likes

Ik doe alles van het bed op 60 en in de droger (combinatie is ideaal tegen huistofmijt etc). Ik heb vaak katoenen beddengoed van Hema en volgens mij kan je die ook volgens het label op 60 wassen. Geen problemen met krimp, maar ik heb geen idee natuurlijk hoe dat zit met jouw beddengoed.

3 likes

30 graden en 1 keer in de zoveel tijd met ondergoed erbij op 60gr voor de wasmachine. En als er iemand ziek is ofzo ook op 60gr.

Van wat voor materiaal is het beddengoed gemaakt?

2 likes

Ja ik deed normaal altijd op 60 en ging altijd goed.

Deze zijn van katoen van het merk Walra, heb ze nu wel op 40 graden gewassen voor het eerste gebruik maar straks maar even kijken hoe ruim het zit om de dekbed heen.

3 likes

60 of 90 (in het begin 40)

1 like

Walra heb ik vorig jaar ook beddengoed van gekocht en dat heb ik ook blind gewassen op 60 graden. Eindstand is dat het nu in de kledingcontainer ligt. Was inderdaad zo erg gekrompen dat het bij lange na niet meer goed past

4 likes

Mijn witte beddengoed doe ik op 60 en soms op 90. Mijn gekleurde met print op 40, omdat ik de kleuren en print mooi wil houden. Verder wordt het goed schoon (lijkt het in ieder geval).

2 likes

Ik deed het altijd op 60 maar heb nu nieuw beddengoed wat heel duur was haha, dus houd nu de wasvoorschriften van 40 aan

4 likes

Beddengoed en handdoeken altijd op 90 graden. Is nog nooit wat gekrompen.

3 likes

Ik doe het altijd op 60, zowel katoen als linnen. Vaak ook nog in de droger. Nog niks gekrompen. Komt bijna allemaal van Ikea

Kan je zelf ook huren bij de bouwmarkt, scheelt veel geld.

2 likes

Ja daarom vroeg ik hoe lang hij er mee bezig was, dan weet ik ongeveer hoeveel tijd ik er aan kwijt ga zijn. Uiteraard tel ik er nog 1 à 2 uur bij :nerd_face:

4 likes

Hahah ahh valt wel mee denk ik! Tenzij je 10 banken hebt.

1 like

Nee gelukkig maar één :sweat_smile:

2 likes

Misschien al veel over gesproken maar ik zoek het ideale middel/doekje etc om mijn mat zwarte keukenkastjes schoon te maken (vette vingers etc). De vlekken en druppels blijven vaak toch zichtbaar.

1 like

Ik koop denk ik nog liever een nieuwe bank dan dat ik dat ooit opnieuw doe, ik vond het echt een verschrikking. Maar mss lag het ook aan het specifieke apparaat wat ze daar verhuurde.

O, en voor degene die t wou doen: als je je bank hebt laten impregneren verwijder je dus wel die laag. Dus dan zou je dat zelf ook nog even daarna kunnen aanbrengen weer.

3 likes