Huishoudtopic #2

Hahaha dankjewel @Nescio @chasingrainbows en @Doperwt dat wordt nog tien keer uitkoken dan :joy:

4 likes

Heb je gebruikte koffiecupjes of filters oid? Kan me herinneren dat dat ook geur weghaalt?

2 likes

Het is een sociaalhuurhuis, dus denk dat de tegels niet van het soort kwaliteit zijn dat ze olijfolie nodig hebben :sweat_smile:

3 likes

Ahhh dan heb je waarschijnlijk van die 10x10 zwart ruwe tegels? Juist die hebben het nodig. :grimacing: Door antikalk/azijn zijn ze waarschijnlijk poreus geworden waardoor ze wit uit slaan.

4 likes

Shiiiit,
Dit soort tegels zijn het:

Samenvatting

Vandaag is trouwens de eerste keer dat ik er met antikalk overheen ging😅

2 likes

Ja, ik zou die toch proberen te voeden. Heeft bij mij toen in de badkamer van m’n huurhuis erg geholpen.
Kwam toevallig vanmorgen deze story tegen van thehappymomstory (ik lijk wel aandelen te hebben, dat is niet zo haha. Ik hou gewoon van schoonmaaktips) dat iemand het ook had gebruikt.

2 likes

Oke ik ben overtuigd😂 Op hoop van zegen

2 likes

Wordt dit niet mega glad?

1 like

Hebben jullie toevallig tips voor het handig indelen/opruimen van een kruidenla? Ik heb te veel kruiden en het begint een beetje onoverzichtelijk te worden haha.

2 likes

Alfabetische volgorde, net als in de winkel?
Hoe liggen ze er nu in, potjes of zakjes?

Alfabetische volgorde heb ik inderdaad al! Maar het zijn allemaal verschillende soorten verpakkingen en dat is vooral onhandig. Daardoor is het alfabetische ook niet helemaal fool proof. Ik zat al te kijken naar die lade inleg van ikea voor kruiden, maar die wit/grijze is denk ik uit het assortiment en ik zie dat ze nu deze hebben:

Even meten of die past en kijken of mijn huidige kruidenpotjes erin passen. Dat zou wel fijn zijn!

O ja dat soort dingen maakt het zo mooi ineens!

3 likes

Ik zou vooral bij dikke&kamille allemaal van dezelfde potjes halen!

4 likes

Herkenbaar haha! Ik ben soms verbaasd welke kruiden ik allemaal heb als ik een nieuw recept gebruik en alle kruiden er al zijn. Onze la is heel diep dus ik heb variera bakjes gestapeld. In de bovenste de losse zakjes en wat we veel gebruiken, in de onderste alfabetisch wat we wat minder gebruiken zodat we dat snel terug kunnen vinden. Maar die hele la wordt snel chaotisch dus als iemand nog een betere tip heeft voor een diepe lade goed benutten?

2 likes

Sowiesi natuurazijn gebruiken volgende keer en geen schoonmaakazijn, is veel te agressief. Voor nu zou ik de waterkoker open zetten en een nacht goed laten drogen, dan is het waarschijnlijk wel weg.

2 likes

Mensen met de Bo prullenbak op pootjes. Kopen jullie de vuilniszakken daarvoor gewoon bij de supermarkt ook gebruiken jullie echt de brabantia vuilniszakken?

1 like

Gft zakken van 20kg bij de action (perfecte zakken, wel om de 2 dagen een nieuwe gebruiken, anders zakt het door) en ik gebruik ook een 20l zak voor restafval (ah/action). Gaat prima hoor. Bij ons zijn de restafval zakken sowieso nooit heel vol, want we verwisselen ze elke 2 a 3 weken (dan is ie voor 1/3 gevuld).

2 likes

Ik heb de versie met 1 kleiner vak van 11 liter en 1 groter van 23 liter. En in die kleine doe ik gewoon doorzichtige pedaalemmerzakken met zo’n handvaten. In dat grotere vak kwam ik erachter deze perfect passen:

2 likes

Ik ben toevallig ook bezig met dit project, heb gisteren alles in dezelfde potjes gedaan en ga dan zo’n lade inlegger halen! Kruiden haal ik dan in het vervolg bij de kruidenwinkel.

11 likes

Ik heb de plekjes behandeld en dat is wel een beetje glad, maar ik laat het nog even zo om te kijken of het helemaal intrekt.

@Kryptonite Het lijkt te hebben geholpen :scream:

5 likes