Huishoudtopic #2

Ik heb de v15 besteldd

2 likes

Ben benieuwd! Ik verwacht hier wel een uitgebreide recensie. :smile:

4 likes

Dat is een andere dan de Animal toch? Ben benieuwd hoe je hem vindt bevallen, en ook naar je motivatie om voor deze te gaan ipv de Animal. Zou je dat willen delen?

Nou ik de motivatie was dat ik er totaal klaar mee was en dat ik gewoon de nieuwste heb besteld hahaha. Tot nu toe bevalt ie goed, maar heb ā€˜m pas 1 keer gebruikt. De laserfunctie is gaaf en er zitten echt honderd opzetstukken bij.

1 like

Was je met gel of poeder? Ik zou even een poederwasje met azijn op 60 graden doen. Als je wasverzachter gebruikt zou dat ook het euvel kunnen zijn. Als dat niet helpt even checken of je geen vetluis in de randen van je machine hebt.

2 likes

Dit heb ik ook! Het is maar met 1 overtrekset en helaas nog geen oplossing voor gevonden. Laat het vooral weten als iets heeft gewerkt.

4 likes

Ben benieuwd! Soms helpt iets harder centrifugeren ook.

2 likes

Waar kan je fijne hoeslakens halen voor een topper met hoekhoogte van 14 cm? De meeste zijn eigenlijk net te krap.

1 like

Mijn ā€˜terras’ is echt een ramp. Zoals jullie zien ligt het vol zand/steentjes/hoopjes modder/onkruid… Hier onder ligt hele oude beton. Kan voorlopig helaas geen nieuwe beton of tegels of wat dan ook plaatsen. Maar zou het wel graag wat schoner krijgen omdat nu al het vuil mee binnenkomt. Maar heeft iemand hier tips voor? :sweat_smile: Het lijkt enorm uitzichtloos aangezien het een best groot terras is.

Kun je iets met vlondertegels oid er overheen? Of misschien een betoncoating?

3 likes

Bouwstofzuiger huren? Alles goed opzuigen qua rotzooi?

Wij gaan waarschijnlijk een robot stofzuiger aanschaffen.
Ik vond al wat bekende merken met de zoekfunctie :wink:

Maar ik ben vooral benieuwd hoe je dat doet met meerdere verdiepingen? Ik las op internet dit:

ā€œEen ander aspect waar mensen niet altijd bij stilstaan: als je huis meerdere verdiepingen telt, dan moet je ook het basisstation op de etage die je wil schoonmaken zetten. Het volstaat dus niet om enkel de robot naar een hogere verdieping mee te nemen.ā€

Moet je dan dus telkens het laadstation ofzo ook meeverhuizen? Ik had idd wel bedacht zoals het er staat; Robbie naar boven tillen en naar m’n werk gaan haha

Als je zelf moet stofzuigen moet je toch ook je eigen stofzuiger naar boven tillen, alsof mensen echt zouden denken dat dat ding zichzelf naar boven transporteert. Ik zet dat ding gewoon op een vrije dag boven neer en krijg een melding op telefoon als ie klaar is boven en dan til ik hem weer naar beneden.

4 likes

Ja dat ik de robot moet verplaatsen snap ik ook nog wel haha. Dat ie niet met een traplift geleverd wordt.
Maar moet dit ding zegmaar ook elke keer naar een andere verdieping?

F962461-A-2-E0-F-40-C2-9433-04185108-E99-A

6 likes

Bij de mijne niet hoor (Xiaomi), ik heb een appartement, maar als ik hem in de badkamer of in de gezamenlijke hal neerzet waar dat basisstation buiten bereik is doet hij gewoon z’n werk en dan begint hij wel om te roepen ā€˜couldn’t reach the dock, bring me closer to the dock!’ als hij klaar is.

6 likes

Wij hebben een roborock en ik zet hem gewoon boven neer, selecteer in de app de kaart van boven en dan geef ik aan of hij alles moet doen of alleen bepaalde kamers. Geen station boven dus, die staat alleen beneden. Als hij klaar is gaat hij terug naar de plek waar hij boven is begonnen en ik geloof dan wel even zeggen ā€œcould not find dockā€ maar verder niks aan de hand. Als ik hem dan weer beneden neer zet en activeer gaat hij zelf terug naar zijn dock.

4 likes

Die van mij (Eufy) roept dat ie klaar is en gaat dan wel zoeken naar z’n Dock. Als ik m zelf dus niet op tijd ophaal is ie ergens met een lege batterij gestrand. De bovenverdieping is dan wel gewoon gedaan.

4 likes

Nee hoeft echt niet, heeft genoeg batterij voor de bovenverdieping, hoeft echt niet tussentijds op te laden. Eufy ging wel door totdat ik hem kwam halen of de batterij leeg was, heb nu een iRobot Roomba en die meldt dus dat ie klaar is.

2 likes

Haha wat schattig!

Tnx ook @Suikerklontje @Henry
Dat is idd wat ik hoop!

2 likes

Ik vind onze nieuwe Roomba (hij heet Roebie) wel een beetje een kneus, want soms staat ie vrijwel recht voor z’n dock en dan gaat ie toch moeilijk doen om er in te komen, draaien, terugrijden, helemaal de andere kant op…

6 likes