Huishoudtopic #2

Heb vandaag de vriezer van mijn vader ontdooit.
Was wel nodig

Before

After

Echt bizar hoeveeel ijs dat ding had

45 likes

Nee dat ook nog niet, ga ik ook proberen :blush:

Wel satusfying hoor! Waar laat je al het eten dan? Ik doe het meestal in de winter en zet dan alles buiten

1 like

Ik had mn vader in de afgelopen weken opgedragen om de vriezer een beetje leeg te eten. Verder heb ik de ijsjes bij mijzelf in de vriezer gelegd en voor de rest had ik waterflessen ingevroren en toen heb ik al het voedsel gestapeld in de badkuip met die bevroren flessen erbij/ertussen /erop
Ik ben een uurtje bezig geweest en alles was nog goed. Toen snel alles weer terug gelegd en meteen gekeken of er nog wat dingen weggegooid moesten worden
Maar er was dus niet heel veel voedsel meer dat scheelt.

Ik deed het normaal ook altijd in de winter dan kon het zo naar buiten maar waren we wel langer bezig met ontdooien vanwege de koude temperaturen haha.

3 likes

Yo niet zelf zuigende vrinden, wie heeft een robotstofzuiger en is er heel blij mee? Ik ben specifiek op zoek naar eentje die ook kan dweilen en ook echt een waterreservoir heeft (niet enkel een microvezeldoekje dat je zelf nat moet maken), op afstand -buiten huis dus- via een app bestuurbaar (aan te zetten) is en waar niet per se veel vrije ruimte om het docking station vereist is. En waar natuurlijk die voor is: goed stofzuigen. Dit alles voor minder dan 300 ekkies het liefst.

Heb nu mijn oog laten vallen op Roborock e4, heeft iemand hier ervaring mee?
En de blaupunkt XBOOST?

4 likes

Toevallig ging het daar eerder deze week over: Huishoudtopic #2 - #1710 door Mrsbombastic

Edit: wij hebben dus de roborock s6, die is net iets boven de 300 maar wel heel blij mee. Dweilunit is een waterresoirvoir met doek, niet te vergelijken met echt dweilen natuurlijk maar voor het dagelijks vuil prima.

4 likes

Pff balen als een stekker: wij hebben bij onze bank een vlekkengarantje afgesloten. Al eerder dit jaar een braaksel vlek kosteloos weg laten halen door het bedrijf. Nu zag ik gisteren ineens een kring van ca 30 cm doorsnede op de bank. Niemand in huis weet waar het van is. Ik vermoed toch gelekte ranja. Het is echt zo’n vochtkring. Maar weten het niet zeker. Ik heb het eerst getracht te reinigen met het spul van het bedrijf zelf: maakt de vlek alleen maar erger.

Mailtje gestuurd met aanvraag. Eerlijk aangegeven dat het onbekend is wat voor vlek het is. En nu bellen ze met de mededeling dat als ik het niet weet we de reiniging zelf moeten bekostigen want dan valt het buiten de garantie ( 120 euro kosten!!!).

Dus ik zei; nou dan zeg ik dat het braaksel is ( :smiling_face_with_tear:). Zegt die man vet pissig: dan maak ik daar een notitie van.

Nu; voordat ik krom ga liggen voor dat bedrijf; heeft iemand DE tip om vermoedelijk een vlek van ranja ( en dus inmiddels schoonmaakmiddel) te verwijderen? Ik dacht nog: als het erger wordt schakel ik ze alsnog in… maar wie niet waagt wie niet wint.

De bank is van stof en geïmpregneerd ( voor wat het waard is.)

3 likes

Het gaat in de berichten eronder/boven ook over goedkopere types :wink:

Edit: @FredPaillet heb iets te vroeg gelinkt, paar berichten erboven vanaf de vraag van Fishing worden ook andere types genoemd. Maar wij hebben dus de roborock s6, die is net iets boven de 300 (geloof dat wij 329 hebben betaald ofzo), maar wel heel blij mee. Dweilunit is een waterresoirvoir met doek, niet te vergelijken met echt dweilen natuurlijk maar voor het dagelijks vuil prima. App werkt goed en de stofzuiger ook. Herkent obstakels, afgronden , tapijt etc.

4 likes

Zelf zo’n textielreiniger huren en dat proberen?

2 likes

Ik heb de xboost en ik ben er tevreden mee maar je mag er niet te veel van verwachten. Hij heeft een dweilfunctie maar dat is niet te vergelijken met zelf dweilen (iets wat ik overigens nooit doe). Tijdens het stofzuigen heeft hij wel moeite met het detecteren van dunne poten zoals die van stoelen en kasten. Als je de dweilfunctie wil gebruiken moet je overigens wel thuis zijn of zijn docking station weghalen. Met het waterreservoir mag hij daar namelijk niet opstaan

4 likes

Thnx, die had ik ook gespot! Misschien zie ik die paar tientjes extra door de vingers… Deze app is dus buiten huis goed te gebruiken? Het dweilen kan ook als je niet thuis bent?

Oeh, goed om te weten! Dat lees je niet in de productinfo. Thnx dus!

2 likes

Kan dat?! Dacht dat dat alleen maar door van die fancy bedrijven werd gedaan!

Heb je een tip?

Ja als je zorgt dat de dweilunit eronder zit kan dat ook als je niet thuis bent. Stofzuiger moet verbinding met wifi hebben en dan kun je hem via de app aanzetten. Je kunt hem dan alles laten doen, alleen bepaalde ruimtes (ik heb netjes onze verdiepingen in ruimtes opgedeeld, zodat ik hem bv de speelhoek over kan laten slaan als die niet is opgeruimd, of alleen ff de eethoek of keuken bv), of een zone op de plattegrond maken die hij doet.

Je kunt je hem ook op vaste tijdstippen een rondje laten doen, maar wij gebruiken die functie niet want speelgoed wat sommige avonden gewoon in de speelhoek wordt geschoven ipv opgeborgen (want dan zien we het ook niet meer en niet altijd zin in haha).

Als ik een nadeel moet benoemen: Als je kleden of tapijt hebt liggen moet je wel als je de dweil eronder hebt zitten (dweil eronder klikken dan dweilt hij, zonder dweil alleen stofzuigen) die zones als no-gozone selecteren, want hij kan niet met de dweil over een kleed/tapijt. Wij hebben in de hal achter zo’n droogloopmat liggen en als ik die vergeet weg te halen of als no-gozone te selecteren blijft haar daar dan hangen en dan krijg je een melding dat hij niet verder kan. Is dan zo gefixt hoor, maar als je niet thuis bent wel onhandig natuurlijk.

Ik klik vaak savond voor het slapen gaan de dweil eronder of bv voor ik de deur uit ga en zet hem dan aan, hij keert dan met dweil gewoon terug naar het docking station als hij klaar is. Als je een vloer hebt die gevoelig is voor water zit er een mat bij die je standaard aan het docking station kan bevestigen zodat je vloer daar niet beschadigd als je de dweil er niet meteen af haalt als hij klaar is. Die hebben we zelf niet getest.

@Uprooted vaak helpt het ook het hele deel vd bank nat/schoon te maken ipv alleen de vlek, om een kring met drogen te voorkomen.

1 like

Dank voor je uitgebreide antwoord. Lijkt me een topding! Nog een vraagje: doe jij er (stiekem) vloerreiniger in? Bij sommige stogzuigers staat dat het wel kan en sommige niet.

3 likes

Nee nog nooit gedaan. Staat specifiek bij dat het niet mag, zou eigenlijk niet weten waarom want hij stofzuigt eerst en dweilt er dan achteraan. Maar gezien er bij ons ook regelmatig ranjavlekken enzo op de vloer zitten moeten wij (uhm mn man haha) toch zeker wekelijks dweilen :wink: en dan doen we met reiniger (of tussendoor als we vlekken zien met doekje) en de dweilfunctie van de roborock gebruiken we vooral voor het dagelijks vuil.

3 likes

Ik heb ooit zo’n ding gehuurd van Boels (via karwei) en reiniger van de HG gebruikt. Werkte ook goed tegen kattenkotsvlekken op tapijt. Maar als je bank geïmpregneerd is moet dat daarna wel opnieuw gebeuren.

1 like

Thnx,… tja het liefst pleur ik het er gewoon in. :smiling_face_with_tear: Nou ja, ik kijk nog effe wat ik ga doen!

Ja snap ik. Die hele dure roborock van €1400,- heeft die optie wel… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Morgen salaris, je weet t nooit bij mij… :rofl: haha maar nee, dat is echt een te groot bakbeest voor in mijn crib (maar anders een geniale optie).

4 likes

Ik zou anders 1 of 2 maanden wachten en bellen dat je de oude vlek er zelf uit hebt gekregen (als ze daar over beginnen) en zeggen dat er nu een ranjavlek zit. Of heb je al foto’s gestuurd? Dan moet je nu wel tegen een vlek aankijken maar het scheelt je geld en gedoe.