Zijn echt al vaak tips over gegeven als je zoekt in dit topic
Nee je bent geen goorlap hoor. Tegenwoordig zit er in bellenblaas vaak glycerine om mooiere bellen te krijgen. Als je kind fanatiek heeft lopen bellenblazen met een gekregen bellenblaas (van een traktatie of feestje of zo) ontstaan er onzichtbare vlekken. Als die in aanraking komen met wasmiddel in de wasmachine, worden ze wel zichtbaar en zijn de vlekken zeer hardnekkig.
Je kunt het voorkomen door shirtjes etc even af te spoelen met water maar daar moet je maar net aan denken.
Als mijn kind bellenblaast met een nieuwe bellenblaas, mik ik eerst de inhoud weg en maak ik het zelf met afwasmiddel.
Mijn kind heeft tegenwoordig een creme van de huisarts waar glycerine in zit 2 keer per dag goed aanbrenen over heel het lichaam
Echt om te huilen die vlekken in de kleding
Oh wat naar! Spoel je alles voor?
Nee, daar heb ik dus elke keer geen erg in.
Vervolgens ga ik met ossegal en Biotex aan de slag en krijg ik vrijwel alle vlekker en wel weer uit. Maar makkelijk is anders
Zou voorspoelen met het voorwasprogramma van de wasmachine niet werken?
Ja zolang je dat maar doet voor je er wasmiddel bij doet, de gylcerine reageert op een stof in het wasmiddel.
Wij hebben een Senseo waar je ook filterkoffie mee kunt zetten. Hoe kan ik dit bovenste gedeelte ontkalken? Dit is niet los te maken namelijk… iemand ervaring mee?
Werkt een kledingstomer voor blouses? Ik heb geen plek voor een strijkijzer, maar heb wel een paar leuke blouses in mijn kast die ik bijna nooit kan dragen.
Ontkalk je volgens de handleiding met een oude koffiepad in de houder?
Ik vind een stomer mwah. Het haalt lichte kreukels wel weg maar echt diepe is toch wat lastiger. Ook vind ik als je iets met franjes of een plooi hebt een strijkijzer toch makkelijker.
Ik zag laatste dit. Misschien heb je hier plek voor?
https://www.fonq.nl/product/joseph-joseph-pocket-vouwbare-tafel-strijkplank/565935/?channel_code=544&s2m_product_id=296669&utm_source=google&utm_campaign=organic_shopping&utm_content=296669&utm_medium=organic&gclid=Cj0KCQjw6_CYBhDjARIsABnuSzoP9bGDKnWf-1UwOzxt04-Hbx6LpVF65_0g5b4AHB8nyuVDvYc7-MQaAmZ9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Thank!
Misschien is een kleine strijkijzer zoals deze link ook wel wat. Ik wil ook weer niet een apparaat kopen wat het gewoon net niet is
Wat iedereen zegt over de stomer. Ik strijk op een badlaken en dan op de grond of eettafel.
Ben er best blij mee! Het duurt best lang om een kledingstuk te doen maar het helpt wel. Jurkjes en blousjes vallen echt wel veel mooier.
Ik hang de kledingstukken gewoon aan een hanger hoog aan een deur op, trek ze met mijn ene hand strak en stoom met de andere hand (langzamer dan ik geneigd ben haha). Het maakt ook een beetje een pruttelend geluid. En het wordt natuurlijk ook wat warmer in je kamer door de stoom haha, had ik ook niet aan gedacht. Al met al prima en blij dat ik dit in huis heb als er speciale gelegenheden aan komen met jurkjes enzo.
Keukenpapier in azijn drenken, erop leggen en even laten inwerken? Deed ik wel eens bij de keukenkraan op moeilijke plekjes
Keukenpapier in azijn en dan er tegenaan houden.
Ik was lui en heb een plastic tumbler in de vaatwasser gedaan waar ik water uit drink. Nu is de geur van het vaatwastablet erin getrokken en smaakt mijn water naar vaatwastablet. Is er een manier om dit eruit te krijgen?
Echt stom, dacht dit is geen tablet met een heftige geur, maar gewoon neutraal. Normaal was ik mijn plastic tumblers en flessen met hand af. Heb ook al een Dopper ooit zo verpest die ik nu ook niet meer gebruik.
In een bakje met azijn laten staan? Dat trekt de geur er wel een beetje uit.
Misschien wil koffie ook wel. Dan doe je gewoon een aantal scheppen droge filterkoffie in het flesje voor een paar uur. Voor de buitenkant van de fles kan je dan een bak oid pakken, koffie er im doen met de fles en dan een deksel er op.
Ik ben in een hotel en ik heb hier echt het lekkerste bedje ooit en ik wil dit thuis ook zo. Die kingsize-afmetingen kan ik thuis vergeten, maar wat het vooral fijn maakt is dat de dekbedovertrek en de matrashoes zooo zacht, glad en koel zijn, je glijdt echt over die stof heen zonder een enkele weerstand.
Wat moet ik kopen om hierbij in de buurt te komen?
Klinkt als satijn.