Thank!
Misschien is een kleine strijkijzer zoals deze link ook wel wat. Ik wil ook weer niet een apparaat kopen wat het gewoon net niet is
Wat iedereen zegt over de stomer. Ik strijk op een badlaken en dan op de grond of eettafel.
Ben er best blij mee! Het duurt best lang om een kledingstuk te doen maar het helpt wel. Jurkjes en blousjes vallen echt wel veel mooier.
Ik hang de kledingstukken gewoon aan een hanger hoog aan een deur op, trek ze met mijn ene hand strak en stoom met de andere hand (langzamer dan ik geneigd ben haha). Het maakt ook een beetje een pruttelend geluid. En het wordt natuurlijk ook wat warmer in je kamer door de stoom haha, had ik ook niet aan gedacht. Al met al prima en blij dat ik dit in huis heb als er speciale gelegenheden aan komen met jurkjes enzo.
Keukenpapier in azijn drenken, erop leggen en even laten inwerken? Deed ik wel eens bij de keukenkraan op moeilijke plekjes
Keukenpapier in azijn en dan er tegenaan houden.
Ik was lui en heb een plastic tumbler in de vaatwasser gedaan waar ik water uit drink. Nu is de geur van het vaatwastablet erin getrokken en smaakt mijn water naar vaatwastablet. Is er een manier om dit eruit te krijgen?
Echt stom, dacht dit is geen tablet met een heftige geur, maar gewoon neutraal. Normaal was ik mijn plastic tumblers en flessen met hand af. Heb ook al een Dopper ooit zo verpest die ik nu ook niet meer gebruik.
In een bakje met azijn laten staan? Dat trekt de geur er wel een beetje uit.
Misschien wil koffie ook wel. Dan doe je gewoon een aantal scheppen droge filterkoffie in het flesje voor een paar uur. Voor de buitenkant van de fles kan je dan een bak oid pakken, koffie er im doen met de fles en dan een deksel er op.
Ik ben in een hotel en ik heb hier echt het lekkerste bedje ooit en ik wil dit thuis ook zo. Die kingsize-afmetingen kan ik thuis vergeten, maar wat het vooral fijn maakt is dat de dekbedovertrek en de matrashoes zooo zacht, glad en koel zijn, je glijdt echt over die stof heen zonder een enkele weerstand.
Wat moet ik kopen om hierbij in de buurt te komen?
Klinkt als satijn.
Is dat niet altijd glanzend? Dit ziet er gewoon mat uit.
ik heb een overtrek van percale katoen en dan is ook heerlijk koel en glad en je hebt ook micropercal geloof ik.
Satijn is een weefmethode, dus je kan Bv katoen of lyocell satijn geweven beddengoed proberen als je iets nats (edit: mats) en glads wil.
nat?
Oh, dat kon ik niet zien. Dan denk ik het idd niet.
Ik had het al geprobeerd hier bij de cleaning staf maar die vrouw zei, heel schattig, alleen: si si, very nice. 🥹 Ik zal zo nog even op onderzoek uit gaan.
Ik heb bed spul van Egyptisch katoen, komt redelijk overeen met jouw beschrijving!
Die onderlaag is iig gewoon een laken en geen handige hoes, dus dat is al kut voor lazy me at home, maarja wie comfort wil moet lijden I guess.
Katoensatijn, gok ik.
Op zowel het onderlaken als de hoes staat 100% katoen.
Dan is het denk ik katoensatijn wat @blush ook zegt. Op de labels staat dan altijd 100% katoen want het is de manier van weven die zorgt voor glans en die koelte. Hieronder een foto van katoensatijn van Essenza. (Is al wle oud hoor)