Huishoudtopic #2

Deze. Ook nog in een maat kleiner en groter te krijgen. Stapelen makkelijk. Deksels doe ik nooit in de vaatwasser, de bakjes wel.

6 likes

Sowieso deze, maar dan van glas wanneer je ze niet mee hoeft te nemen.

5 likes

sistema

2 likes

Iemand ervaring met dit spul en een stoffen jas? Heb zo’n tussenjas gekocht maar verwacht dat hij niet waterdicht is, en toen kwam ik dit tegen. Maar als iedereen nu al zegt “werkt niet” dan begin ik er niet aan haha :yum:

8711577006471_01

1 like

Werkt wel hoor, maar ik zou die van Kruidvat gebruiken! Die gebruik ik altijd voor m’n wintersportkleding en werkt goed (en maar een paar euro).

4 likes

Oh goeie, dankjewel!!

2 likes

Ik ben dit jaar verhuisd naar een appartement met een aantal ramen waar ik aan de buitenkant niet bij kan komen. Maar ze zijn ondertussen wel heel vies
 Wat raden jullie aan om de ramen mee te lappen? Ik zie wel van die magnetische wissers, maar voelt een beetje tell sell achtig haha en vrij duur

1 like

Hoe hoog is het? Bij mij eerste etage, en ik heb een telescooparm gekocht die past op een Leifheit wisser. Werkt prima.

2 likes

Wat denken jullie zou dit een goeie zijn!

1 like

Ik heb sinds een paar maanden nieuwe gordijnen. Het zijn echt dikke gordijnen met een isolerende laag en ben er erg blij mee. Alleen ze stinken naar kots, daar ben ik minder blij mee. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Edit; ze zijn te dik/groot voor de wasmachine

2 likes

Heb je een bad? Zou ze daarin wassen. Of stomen met zo’n kleine stomer voor kleding.

3 likes

Als ze wel in wasmachine mogen, bij tankstations heb je vaak van die grote van 10 of 15 kg.

Ik wil m’n witte sneakers (leer) in de wasmachine wassen, iemand ervaring mee of is het geen goed idee?

1 like

Leer kan niet in de wasmachine. Het beste kan je ze wassen met een nagelborsteltje en een sopje van shampoo en water.

2 likes

Je zou hg nare geurtjes spray kunnen proberen

1 like

Mijn dochter kwam afgelopen week thuis met een lichte spijkerbroek vol bloedvlekken. Ze was op haar knie gevallen en hoewel het wondje gelukkig klein was, bloedde het flink.
Omdat de val al een paar uur geleden was toen ik haar ophaalde van school, waren de vlekken al bruin en opgedroogd.

Na 2 sessies met vloeibare ossengal en koud water waren de vlekken helaas nog niet weg. Toen heb ik de spijkerbroek in lauw water gedaan met een flinke scheut vloeibare Biotex, dat heeft ongeveer 10 uur gestaan en daarna ging de broek meteen de was in (20 graden, 2 uur). Helemaal schoon weer. :star_struck: Ik vind het nu jammer dat ik geen voorfoto’s heb gemaakt want de vlekken waren groot en hardnekkig.

12 likes

Ik dacht een strijkijzer is een strijkijzer en kocht er een bij de action.

Of ik kan gewoon niet strijken of dat ding is gewoon niet goed?

Aanraders voor een goede strijkijzer?

1 like

@Whitecactus
Ik heb deze nu ruim een half naar en nog steeds tevreden mee

Welke heb je gekocht? Ik heb mijne ook van de Action en hij werkt al jaren perfect.

2 likes

Jaa haat aan strijken maar deze vind ik heel fijn. Heb sinds kort ook een Brabantia Strijkplank en dat maakt het nĂłg fijner.

1 like