Huishoudtopic #2

Met een schuursponsje en afwasmiddel

2 likes

Bedoel je dat hij minder goed doorloopt? Ik heb hele smalle leidingen dus gebeurt snel, azijn & soda werkt niet helaas. Laatst HG eco ontstopper gebruikt en dat werkt als een tiet. En het is geurloos dus niet zo’n heftige ontstopper lucht.

2 likes

Nee hij loopt goed door zolang ik 1x per week mijn haren eruit haal maar als ik dat doe zie ik dus ook allemaal zeepresten zitten. Nu spoel ik de losse onderdelen gewoon af maar ze blijven dan een beetje vettig dus ik ga het eens proberen met wat afwasmiddel

Heeft iemand DE gouden tip?
Ik heb spijkerbroekvlekken in mijn lichte suède laarzen … ik heb al van alles geprobeerd om het er af te krijgen, maar het lukt niet. Iemand tips?

1 like

Heb je ook zo’n suède gum geprobeerd ? Die heb ik al heel lang geleden eens gekocht bij de schoenmaker en daarmee haal ik wel veel vlekken eruit.

Wel zo’n borsteltje, maar niet specifiek een gum. Ga er morgen eentje kopen :crossed_fingers:

2 likes

Weet iemand hoe ik deze krassen kan fixen? Als het überhaupt te fixen valt.

3 likes

Je kunt proberen er met een walnoot over te wrijven. Dat werkt vaak verrassend goed.

8 likes

Dit wilde ik ook aangeven! Mijn schoenmaker adviseerde toen zelfs gewoon een witte gum van de Hema ( die bij de kantoorartikelen ligt).

1 like

En @pastelzwart heb ik idd geprobeerd! Het ging er af, maar daar werd het suède ook lelijk van … ga straks de suède gum kopen. Hopelijk gaat dat beter

1 like

Die suede gum schuurt ook een beetje, dus daar wordt die suede ook niet mooier van. Ik zou die spijkerbroek een nachtje in een emmer met water en azijn leggen, dan geeft ie als het goed is volgende keer niet meer zo af

2 likes

Hoor heel graag of het heeft gewerkt! Heb ditzelfde probleem met suede sneakers :sob:

5 likes

Ik wil een steelstofzuiger kopen en ik heb alle reacties al doorgelezen. De Dyson V8 lijkt tot dusver de favoriet hier op het forum.

Voor de mensen met een V8, zou je hem nog steeds aanraden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En welke versie van de V8 heb je?

• Origin
  • Absolute
  • Animal/total clean

0 stemmers

1 like

Hey was dit nog goedgekomen?

2 likes

Ja! Niet helemaal weg maar valt in ieder geval een stuk minder op. En dat met een walnoot. Nog bedankt voor de tip.

8 likes

Heeft er iemand weleens zelf een (semi) professioneel stoomreiniger apparaat ding gehuurd om je bank/tapijt te reinigen?

Ja, is top! Ik huur hem bij de Gamma.

5 likes

Ik heb eens gehoord boven een pan / waterkoker houden (stoom) en dan licht borstelen maar nooit zelf gedaan. Dit las ik in mijn facebookgroep voor schoonmaken :joy:

2 likes

Ja toevallig van de week nog gedaan! Heb het tapijt in mijn nieuwe huis ermee gereinigd. Heb het apparaat gehuurd bij Boels! Beviel prima, ze hadden ook verschillende soorten reinigers voor erin.

1 like

Nog even een update: ik heb laatst die glazen ovenschaal nog een keer ingesmeerd met die HG gel, daarna ingepakt met plasticfolie en iets van 2 uur laten staan. Toen ik over het plasticfolie wreef zag ik al meer bruin vet los komen. Na het verwijderen van het plasticfolie nog met een oude afwasborstel er overheen gescrubt (let op: handschoenen aan, je wilt dat spul echt niet zelf aanraken) en toen was hij écht zo goed als nieuw weer - op een paar héél hardnekkige puntjes na.

42 likes