Huishoudtopic #2

Heeft iemand een tip hoe je muizen urine van keramisch tegels/parket weg krijgt? De muis is niet meer aanwezig (of er moet een nieuwe zijn…), maar die kleine gele vlekjes krijg ik niet weg.

Ik heb al van alles geprobeerd;
Groene zeep, ammoniak, natuurazijn, schoonmaakazijn, wonderspons en zelfs een staalborstel!

Hopelijk heeft iemand een tip!

1 like

Heb je al dasty geprobeerd? Dat werkt tegen van alles dus misschien ook dit. Te koop bij Wibra.

2 likes

Weken met een papje van biotex?

1 like

Als het een witte ondergrond is, zou ik kijken of bleek helpt (of eventueel green bleach als je liever geen bleek gebruikt). Misschien eerst in een hoekje proberen om te kijken of het geen schade aanbrengt aan het materiaal.

Over glansspoelmiddel hoor ik ook weleens succesverhalen met lastige vlekken.

1 like

Heb net weer een vest “ontpilt” met de ontpiller van Philips en het maakt mij elke keer zo blij :two_hearts: kijk dan wat een verschil

63 likes

Dit is altijd zo’n satisfying klusje :heart_eyes:

4 likes

Ik gooi er wekelijks een flinke hand soda in en spoel dan na met heet water uit de waterkoker.

Ik had gelezen dat het ook met een scheermes kan wat een beetje bot is. Het is alleen een rotklus en niet zo’n mooi resultaat als dit. Doe ik iets niet goed of is zo’n apparaat aanschaffen een betere optie?

3 likes

wat voor apparaat is dit?

3 likes

Ik zou zo’n apparaatje aanschaffen, ze zijn op plekken voor maar €5 euro te krijgen en het is snel gefixt!

Edit: oke €5 euro is misschien overdreven, maar ik zie er 1 voor €8 bij Blokker Blokker pluizentondeuse BL-27500 | Blokker
Die van Philips is daar ook maar €13

7 likes

Werkt zo simpel en die van Philips is idd maar 13 euro!

3 likes

Op die manier heb ik eens een gat in een jurkje gemaakt. Daarna maar gauw zo’n apparaat gekocht. Heb m nog niet gebruikt, maar verwacht of eigenlijk hoop dat die veiliger is.

2 likes

Ja ik heb dus ook een gat in een mouw gemaakt :sweat_smile: Bedankt voor de link @Konijntje

6 likes

@Marquez Ik met dat Philips apparaatje ook eens dus die is ook niet 100% veilig helaas.

6 likes

Zo’n pokkenwerk, ik hoop dat er ooit een groter model komt zodat het wat sneller gaat. Wel echt fijn inderdaad dat het er daarna weer als nieuw uitziet.

2 likes

Iemand tips voor het weghalen van vlekken op een witte marmeren salontafel? Het zijn geen heel duidelijke vlekken, maar wel kringen van glazen die erop gestaan hebben zonder onderzetter en die je heel goed ziet als het licht erop valt… Daarnaast is er ook een ondefinieerbare vlek en het stoort met heel erg als de zon schijnt.

6 likes

En @Marquez ik heb ook een keer een gat gemaakt in een shirtje met zo’n ding, maar dat was m’n eigen schuld. Je moet de stof goed strak houden

2 likes

Ah balen. Weet ik nu in ieder geval dat ik ook daarmee voorzichtig moet zijn.

Wat is de beste manier om voegen schoon te maken? Zijn witte voegen in de oude badkamer van mijn ouders. Had beloofd dat ik het zou mooi krijgen :sweat_smile:

Wat zit er precies op? In geval van schimmel is Washcat (Action) heel fijn. Insprayen, in laten trekken en dan zelf even uit de ruimte gaan, want het is nogal heftig spul.

2 likes