Doe je wel eerst de pods erin en dan pas de was…?
Ja heb het op meerdere manieren gedaan vandaag! Echt vreemd en ga weer gewoon vloeibaar wasmiddel kopen want het is echt vies. Gelukkig zit het niet op mijn kleding maar zit het op dat rubber geplakt.
Toen ik nog thuis woonde gebeurde dit echt nooit. Lekkere huisvrouw ben ik hoor
Waarschijnlijk heb je een zuinigere wasmachine dan je ouders thuis die met minder water (en misschien ook lagere temperatuur?) wast, dan lost het minder goed op.
Voor iedereen die twijfelt over waspoeder: wij gebruiken alleen maar waspoeder en ik hoef maar 1x per jaar poeder voor bonte was te kopen en 1x per anderhalf a twee jaar voor witte was. Een schepje (voor filterkoffie) is meer dan voldoende. Ik heb er een studie van gemaakt 2 jaar terug en dit kwam als beste uit de bus voor ons.
Wij gebruiken de waspoeder van witte reus en color reus(?). Vaak in de aanbieding dus 1x per jaar ben ik 10 tot 20 euro kwijt voor waspoeder.
Bij ons wel. We gebruiken een klein beetje (schepje van de filterkoffie) en het lost altijd goed op. Eens in de week op 90 grafen wassen. Kleren komen er schoon uit.
Ik heb al op 30 en op 20 graden gewassen en altijd schone kleding.
Wat fijn! Je hebt ook van die krabbers voor tegels e.d. Misschien voor een volgende keer of voor iemand die niet zulke lange nagels heeft.
@Negativ ik herken dit wel met vaatwastabletten! Daar gebruik ik nu ook poeder voor, want die velletjes kwam je overal tegen.
Hoe lang is je programma?
Ik geloof je direct maar ik vind het ook leuk om nieuwe geuren/merken uit te proberen.
Inderdaad dit formaat. En dan in de la. Eens in de week een 90 graden was (schoonmaakdoekjes) en dan maak ik direct de la schoon en het rubber.
Babywas met vlekken week ik wel eerst voor in biotex.
Ga dit ook eens doen. Ik gebruik altijd vloeibaar of pods als er goede aanbieding is hahah
Oh serieus? Ik gebruik sinds kort ook waspoeder en op het etiket staat dat je per was 150gr (!!) moet gebruiken. Nu houd ik meestal de helft aan, maar het kan dus nog veel minder?
Ik heb een programma gedraait van 60 minuten op 40 graden en ik heb een programma gedraait van 2 u 30 op 60 graden! Dus lijkt me niet te kort oid!
Dat zou ook kunnen. Het is een nieuwe wasmachine dus wellicht is hij wel een stuk zuiniger. Zal eens kijken!
Vaatwastabletten en 90 graden
Love Rotterdamse poetsqueen
Ik gebruik een theelepel vaak, soms een eetlepel bij vuile was. Je kan het uitproberen, je merkt gauw genoeg of je was er schoon genoeg van wordt. Ik heb de poeder van de Lidl. Voor donkere was gebruik ik geen poeder want dat geeft altijd strepen op een of andere manier.
Ik gebruik ook waspoeder (Lidl) voor zowel witte als zwarte was en dat gaat prima. Wel op de ecostand die er 3 uur over doet, anders lost het poeder niet goed op (40 graden).
Maar nu een ander ding: ik ben die stinkgeur van zwarte natte was zo zat. Als het droog is ruik je het niet meer, maar lekker ruikt de was ook niet. Het is hier al vaker over gegaan, maar iemand nog een idee wat daar tegen te doen is? 90% van mijn was is zwart katoen. Wasverzachter helpt niet om de geur te maskeren.
Ik gebruik dit schepje, kaasschaaf voor scale, van dille en kamille. Op de zak staat dat je 26 wasbeurten kan doen met de poeder maar ik zit zeker al op 10 en ben nog lang niet op de helft. En dit is gewoon action poeder van twee euro.
Uitslag wasmiddel test van de consumentenbond geeft ook aan dat poeder het beste is. Op 1 het Ariel waspoeder voor bonte was, daarna formil en una. Is wel al een test van langer geleden (2020). Qua vloeibaar komt Una, Plus en 1 de beste het hoogste eruit. FYI: robijn >verder dan plek 30.
Toen ik dit las ben ik afgestapt van altijd klein en krachtig kopen en koop nu huismerk AH, komt veel beter uit de test en ik merk ook wel echt dat het schoner is.
Komende editie hebben ze weer een nieuwe wasmiddeltest zag ik achterin de huidige editie staan. Ben benieuwd, wij gebruiken ook Formil sinds de vorige test, doen bij Lidl weekboodschappen dus is ook makkelijk meenemen.
Ik heb juist sinds een tijdje dat de donkere was stinkt als het een paar dagen na het wassen in de kast ligt na het wassen nergens last van maar het gaat na een paar dagen steeds muffer ruiken… heb het ook alleen bij de donkere was, de witte was ruikt na weken of maanden in de kast nog super fris