Huishoudtopic #2

Ik ben de baleinen uit het overhemd van mn vriend vergeten te halen voor het wassen, en ik vind ze niet in de trommel :frowning: iemand enig idee waar ze kunnen rondzwerven? Ben bang dat ze mn wasmachine zullen slopen :frowning:

1 like

In de rand van de wasmachine? Mijn man laat wel eens papiertjes oid in z’n jeans zitten en die vind ik altijd terug in de rubberen rand rondom.

1 like

Neen helaas niet

1 like

Ik heb wel eens de beugels van een bh ergens ver achterin de machine gevonden. Nou ik niet, maar m’n vriend. Veroorzaakt een hoop kabaal als die ergens tussen komt te zitten :confounded:

In een ander topic heb ik gelezen over de doekjes voor op je aanrecht en het blijft me bezig houden.

Ik vraag me af hoe je met je dagelijkse (microvezel) doekje het beste kan omgaan. Wat ik eruit begreep is dat je die doekjes helemaal niet zo nat mag maken. Maar als ik mijn aanrecht heb afgedaan dan is het doekje meestal wel nat. Is het dan oke om hem uit te wringen (?), ik heb het idee dat het doekje dan nog steeds te nat is. Dus is mijn conclusie dan correct dat je het doekje maar 1 keer kunt gebruiken en dat het dan in de was moet? Maar dan gebruik ik 4 à 5 doekjes per dag, dat lijkt me ook een beetje veel.

Hoe doen jullie dat?

1 like

1 vaatdoekje per dag dat ik niet zelf nat maak. Als het erg nat is geworden na 1 keer gebruik van ‘gewoon’ water dan wring ik het uit en laat ik hem drogen.

In geval van schoonmaken na het snijden van vlees, gaat ie wel na gebruik de was in en pak ik een nieuwe. Maar in de praktijk gebruik ik niet superveel vlees dus komt dat niet heel vaak voor.

2 likes

Ik maak ze gewoon nat en wring ze uit. Ik hang ze wel altijd netjes uitgehangen over de radiator, want doekjes op een hoopje op een aanrecht vind ik vies. En elke dag een nieuwe.

Uitspoelen en laten drogen. Of ‘mag’ dat ook niet?

Maar ik vind het allemaal sowieso veel te veel werk hoor. Ik neem lekker het aanrecht af met een licht vochtig doekje (ergste heb ik dan al weggehaald met een keukenpapiertje), spoel 'm uit en laat die 's nachts drogen. Eens per 2 a 3 dagen pak ik dan een nieuwe. Heb er nog nooit voedselvergiftiging oid door gekregen en het is ook niet alsof ik dat doekje door de wc haal en daarna door een pan ofzo.

4 likes

@anon86562306 ik heb eindelijk gevonden dat jij degene was die mijn vraag heeft aangewakkerd over het dagelijkse aanrecht doekje door je posts en TikTok in een ander topic! :smiley: Moet het doekje nu na ieder gebruik de was in?

1 like

Ja

6 likes

Dus eigenlijk moet je ze zien als wegwerp (de was in doekjes) :scream: dan! Dan heb ik al die jaren dus bacteriën en viezigheid over het aanrecht heen gesmeerd… Ik was er al bang voor 🫣

Nou je leeft nog dus zo erg was het niet

28 likes

Ah joh, je keuken is geen operatiekamer hoor

20 likes

Goed voor de weerstand!

Ik hoor ook veel positieve dingen over Weefsel vaatdoekjes (soort spons idee). Maar kan helemaal geen goeie vinden. Iemand tips?

2 likes

Haha dan zal ik wel een poetje zijn dat ik me daar niet zo druk om maak

3 likes

Dat hoeft ook niet, als je een modern, nieuw systeem hebt bijvoorbeeld. Maar er kan lucht in leidingen komen, en ontluchten is echt een werkje van niets. Wel er even bij blijven, het water dat uit de radiatoren komt is echt pikzwart en geeft vlekken die je er niet meer makkelijk uit krijgt.

1 like

Toevallig vorige week gedaan en sindsdien is het hier veel sneller warm en heb ik de verwarming standaard een graadje lager staan :see_no_evil:

6 likes

Ik weet niet waar je de druk moet checken, maar voor gewoon ontluchten heb je inderdaad zo’n sleuteltje nodig. Als de woningbouw het niet achterlaat, dan is het voor een paar euro te krijgen bij de bouwmarkt. In mijn oude huis moest dat ook iedere herfst. Als je meerdere verdiepingen hebt, heeft het zin om bovenin te beginnen.

1 like

De druk check je bij de ketel, volgens mij is het handig om dat na het ontluchten te doen omdat daardoor de waterdruk in de radiator wat zakt. Op YouTube vindt je wel filmpjes over hoe dat moet, is heel makkelijk. Maar als de woningbouw het gratis doet, prima natuurlijk! Hier doen ze het volgens mij alleen voor je als je een onderhoudsabonnement bij ze hebt.

Voor ik in mijn huidige huis woonde had ik nog nooit ontlucht of bijgevuld maar inmiddels ben ik er expert in geworden. Is echt in 5 min. gebeurd. Heb vandaag ook ontlucht trouwens en er kwam echt wel 10 seconden lang lucht uit of zo. :astonished: Maar dat komt denk ik doordat ik begin dit jaar een lekkende radiator had.

3 likes

Volgens mij moet je beginnen bij de radiator die het dichtst bij de cv-ketel zit!

1 like